Gdzie jest sok??

1. Data: 2005-09-24 11:04:46

Temat: Gdzie jest sok??
Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie co się stało z sokiem z czarnej porzeczki? Od dłuższego
czasu nigdzie nie mogę go spotkać, w żadnym opakowaniu, żadnego
producenta. Normalnie jakby się wszyscy zmówli. Same napoje i nektary,
ale to nie jest to. Soku nigdzie nie ma :(

--
Big Jack
//////

2. Data: 2005-09-24 18:41:06

Temat: Re: Gdzie jest sok??
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:dh3bsf$15dm$1@news.mm.pl
Od: Big Jack <m...@h...fdfyez.aw>
Było:
> Czy ktoś wie co się stało z sokiem z czarnej porzeczki? Od
W Warszawie nie brakuje, 2l z Hortexu zanabyłem we wtorek w ilości dwóch
sztuk. Właśnie wykończyliśmy drugi karton...

FOZZ: http://forum.o2.pl/temat.php?id_p=4563158

3. Data: 2005-09-24 21:04:34

Od: b...@i...pl (BACIA) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale to nie jest to. Soku nigdzie nie ma :(
>
> O rany a ja mam sad i juz od nadmiaru własnej roboty soku z czarnej p. i
aroni półki w piwnicy mi sie walą tak jest co roku
Bea

Sa niesamowite, zobaczysz... ;-) >>> link http://link.interia.pl/f18b9

4. Data: 2005-09-25 07:40:57

Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:dh46km$j09$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik *Sławek SWP* napisał(a):

> W Warszawie nie brakuje, 2l z Hortexu zanabyłem we wtorek w ilości
> dwóch sztuk. Właśnie wykończyliśmy drugi karton...

Czyżby Hortex zapomniał o prowincji? Poza tym ja myślę o _soku_ a nie o
nektarze czy innym napoju, a tego Hortex w swojej ofercie nie ma
http://soki.hortex.com.pl/x.php/44/Soki--nektary--na
poje.html

--
Big Jack
//////

5. Data: 2005-09-25 23:21:25

Od: sandalwood <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Subject: Gdzie jest sok??

przypominam ze producenci zrezygnowali z zbiorow z powodu niskich cen
skupu,stad problem z surowcem

pz

sandalwood

6. Data: 2005-09-26 07:39:29

Od: "Pooh" <j...@u...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sandalwood" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Zaguglałem, bo coś mi się wydawało, że w związku z wstąpieniem do unii sok
teraz nazywa się nektar i znalazłem takie oto coś...:
http://www.pulsbiznesu.com.pl/content.aspx?sid=6294&
guid=7c958dc5-945c-443c-99d6-21b66cd3fccb
Szczególnie polecam możliwe do stosowania dodatki: Moim ulubionym będzie od
dziś 'płukana ziemia okrzemkowa' choć 'poliwinylopolipyrolidon ', też brzmi
zachęcająco...

Smacznego!
--
Pooh
Bardziej żółty niż zielony

7. Data: 2005-09-26 14:27:49

Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:dh88kt$smh$1@kujawiak.man.lodz.pl
użytkownik *Pooh* napisał(a):

> [...]
> http://www.pulsbiznesu.com.pl/content.aspx?sid=6294&
guid=7c958dc5-945c-443c-99d6-21b66cd3fccb

Wszystko się zgadza. Napisałem do Hortexu i poniżej wklejam odpowiedź
jaką dostałem

Szanowny Panie,
zgodnie z Traktatem Akcesyjnym Polska musiała dostosować prawodawstwo
krajowe do prawodawstwa obowiązującego w krajach UE. Dotyczyło to
również
żywności, w tym soków i nektarów. Produkowane przez polskich
producentów
soki: z czarnych porzeczek, wiśniowy i wieloowocowy zgodnie z definicją
unijną są nektarami i dlatego zostały przeklasyfikowane na nektary mimo,
że
składy (receptury) pozostały niezmienione. W Polsce dyrektywa ta została
implementowana do prawa polskiego poprzez rozporządzenie Ministra
Rolnictwa
i Rozwoju Wsi z dnia 30 września 2003 roku w sprawie szczegółowych
wymagań
w zakresie jakości handlowej soków i nektarów owocowych ( Dz. U. Nr 177
poz.1735 z późn. zmianami ). Znajdujące się obecnie na rynku nektary z
czarnych porzeczek to jakościowo te same produkty, które do 12 lipca
2004
roku ( data obowiązywania w/w rozporządzenia )nosiły nazwę soku.
Wyprodukowanie soku z czarnych porzeczek, zgodnego z obowiązującymi
przepisami jest niemożliwe ze względu na ich bardzo wysoką naturalną
kwasowość.

Z poważaniem
Grażyna Rychter
Kierownik Działu Badań i Rozwoju
Hortex Holding SA

> Szczególnie polecam możliwe do stosowania dodatki: Moim ulubionym
> będzie
> od dziś 'płukana ziemia okrzemkowa'

To chyba kiedyś służyło do wyrobu dynamitu LOL

--
Big Jack
//////

8. Data: 2005-09-27 08:27:04

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wyprodukowanie soku z czarnych porzeczek, zgodnego z obowiązującymi
> przepisami jest niemożliwe ze względu na ich bardzo wysoką naturalną

Ok ok . tylko czemu kiedys sok porzeczkowy (np z tymbarku) byl sokiem 100 %
.. a teraz to 50% soku 50 % wody ???
Czemu inne soki pozostaly przy nazwach sok .. ?? a jedynie z czarnej
porzeczkli stal sie nektarem ?
Kiedys nektar .. byl "zawiesisty" tzn z dodatkiem jakby przemielonego miaszu
owocowego ..

przepis na ciasteczka
Jagody w słoiku...
Uwaga - w Makro bardzo tanie automaty do pieczenia chleba
Gdzie kupie dobra suszona miete?
Sos turecki?