Gdzie szukać pomocy?

1. Data: 2004-02-27 14:03:48

Temat: Gdzie szukać pomocy?
Od: "IWI" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu w moim domu zaczeło się wszystko zmieniać,nie było już tak jak
dawniej.Moja mama zaczela czesciej wychodzic z domu wracala coraz to póżniej aż
w końcu zaczęla wracać pijana.Tak było prawie codziennie a gdy próbowałam z nią
porozmawiać zbywała mnie.Gdy kiedyś z nia rozmawiałam to uderzyła mnie w
twarz.Teraz jest już za pozno bo 2 lata temu zmarła na padaczkę
alkoholowa.Jednak teraz zauważyłam że mój starszy o 2 lata brat zaczyna tak
samo jak moja mama probuje mu pomóc ale on nie chce mojej pomocy.Musze go ztego
wyciagnac.Gdzie mam szukać pomocy???Pomożcie mi!!!

2. Data: 2004-03-02 21:23:07

Temat: Re: Gdzie szukać pomocy?
Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IWI" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ztego
> wyciagnac.Gdzie mam szukać pomocy???Pomożcie mi!!!

Mialam bardzo podobny problem,ale niestety moj brat nie chcial ode mnie
przyjac zadnej pomocy do czasu az osiagnal dno.Wtedy sam poprosil o
pomoc,zawioslam go na odwyk i juz nie pije dwa lata.

Pozdrawiam.Magda

3. Data: 2004-03-10 08:13:30

Od: Nenia <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obawiam się,że nie można pomóc komuś,kto sam nie szuka pomocy.
Jedyną radą jest czekać i udzielić właściwej pomocy we właściwym czasie.
Tzn. nie wybaczać wszystkiego, nie chronić brata przed konsekwencjami
jego zachowań...
Alkoholik sam musi dojrzeć do leczenia, chociaż znam takich, którym i
przymusowe leczenie pomogło.
Pamiętaj tylko,że to straszliwa choroba i nie trać wiary :)
pozdrawiam
Nenia

Czy to alkoholizm?
Palenie - grupy wsparcia?