Gimnastyka [kiedy?]

1. Data: 2003-12-21 21:14:45

Temat: Gimnastyka [kiedy?]
Od: "Joanna" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych Grupowiczów,

Mam pytanie odnośnie ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu.

KIEDY najlepiej ćwiczyć ?

Może pytanie jest zbyt błahe, ale chodzi mi o taką kwestię : w jakich
porach dnia nasze ćwiczenia będą najbrdziej efektywne ?
Czy są wogóle takie pory dnia ?

Pozdrawiam serdeczenie,
Joanna

2. Data: 2003-12-22 08:32:36

Temat: Re: Gimnastyka [kiedy?]
Od: Malgorzata Lesner <b...@r...mif.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna <a...@i...pl> wrote:

> [...]
>
> Może pytanie jest zbyt błahe, ale chodzi mi o taką kwestię : w jakich
> porach dnia nasze ćwiczenia będą najbrdziej efektywne ?

Najlepiej cwiczyc z rana na czczo. Wtedy szybciej zaczyna spalac sie tluszcz.

Pozdrawiam, megi

3. Data: 2003-12-22 08:44:27

Od: "Karolina Matuszewska" <ginger@(isp).pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna <a...@i...pl> wrote:

> KIEDY najlepiej ćwiczyć ?
>
> Może pytanie jest zbyt błahe, ale chodzi mi o taką kwestię : w jakich
> porach dnia nasze ćwiczenia będą najbrdziej efektywne ?
> Czy są wogóle takie pory dnia ?

Sa dwa poglady - jeden mowi, zeby cwiczyc rano, bo wtedy spala sie tluszcz
nagromadzony w ciele, a jednoczesnie pobudza sie krazenie i mozna odstawic
poranna kawke; drugi mowi - cwiczyc wieczorem, bo wtedy spala sie to, co
mogloby sie przez noc odlozyc w ciele, a nieco wysilku dobrze wplywa na
zasypianie i spokojny sen.
IMO jedyny sluszny poglad to - cwiczyc w ogole i nie przejmowac sie pora
dnia =] A jak sie komus chce i ma mozliwosc, to mozna pogodzic obie wersje i
cwiczyc rano i wieczorem =]

Pozdrawiam,
Karola

4. Data: 2004-01-04 13:51:28

Od: Mariusz Drozdziel <m...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

pon, 22 gru 2003 o 08:44 GMT,
Karolina Matuszewska <ginger@.>:

> [...]
> poranna kawke; drugi mowi - cwiczyc wieczorem, bo wtedy spala sie to, co
> mogloby sie przez noc odlozyc w ciele, a nieco wysilku dobrze wplywa na

To chyba jest kwestia dość indywidualna. Niektóre osoby nie mogą
cwiczyc rano, ponieważ są po tym zbyt zmęczone, zeby normalnie
funkcjonować. Inne po całym dniu są zbyt wyczerpane i zmęczone - przez co
odechciewa im się ćwiczeń. :-) Myśle, że każdy sam szybko dojdzie, kiedy
dla niego jest najodpowiedniejsza pora. :-)

--
Mariusz.

== e-mail: m...@t...com.pl ==== http://tank.polsat.com.pl/~nova/ ==
== 2:482/5...@f...org == gpg: 46e57e6c07c1e2d67d92 17477014d50bb2cdf245 ==

5. Data: 2004-01-04 15:41:57

Od: "Wiedzma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja czytałam, że powinno się ćwiczyć poł godziny po jakimś posiłku a nie na
czczo, bo żeby dzięki ćwiczeniom ruszyć rezerwy tłuszczu w organizmie, to
trzeba mu najpierw dostarczyc czegoś "na podpałkę", bo inaczej organizm
będzie spalał najpierw glikogen zmagazynowany w wątrobie, a później mięśnie,
zamiast tłuszczu. Tam była taka metafora dużego kloca drewna (tłuszcz)- nie
zapali się od zapałki, ale potrzeba czegoś na podpałkę(właśnie ten
wcześniejszy posiłek).

O porze dnia nic nie było napisane- mi się wydaje, że to już można dopasować
do swojego rozkładu dnia, tylko ważne, żeby ćwiczyć nawet krótko, ale
regularnie, bo pożytek jest nie tylko z kalorii spalonych podczas samego
ćwiczenia, ale też z tego, że ćwiczenie przyspiesza nawet na parę godzin
przemianę materii.

pzd. Wiedzma

6. Data: 2004-01-04 16:10:54

Od: "Karolina Matuszewska" <ginger@(isp).pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiedzma <w...@t...pl> wrote:

> Ja czytałam, że powinno się ćwiczyć poł godziny po jakimś posiłku a
> nie na czczo, bo żeby dzięki ćwiczeniom...

...naderwac sobie zoladek. Odradzam, nie powinno sie cwiczyc z obciazonym
zoladkiem. Po posilku mozna najwyzej isc na spacer.

> [...]
> inaczej organizm będzie spalał najpierw glikogen zmagazynowany w
> wątrobie, a później mięśnie, zamiast tłuszczu. Tam była taka metafora

Najpierw bedzie spalal glikogen zmagazynowany w miesniach - az do
wyczerpania.

> dużego kloca drewna (tłuszcz)- nie zapali się od zapałki, ale
> potrzeba czegoś na podpałkę(właśnie ten wcześniejszy posiłek).

Ale ten posilek najpierw musi zostac strawiony a potem wchloniety. To trwa
do kilku godzin nawet, wiec ta teoria jest OKDR. Chyba, ze pisano o cukrach
bez wypelniacza (np. jakis baton czekoladowy), ale nie ufalabym nikomu, kto
zaleca jesc slodycze przed cwiczeniami na zrzucenie wagi =]

> [...]
> krótko, ale regularnie, bo pożytek jest nie tylko z kalorii spalonych
> podczas samego ćwiczenia, ale też z tego, że ćwiczenie przyspiesza

A tu sie zgadzam, dlatego napisalam - niewazne kiedy cwiczyc, byle cwiczyc w
ogole =]

Pozdrawiam,
Karola

7. Data: 2004-01-04 18:01:40

Od: Marcin Wojtynski <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wiedzma" <w...@t...pl> writes:

> [...]
> zamiast tłuszczu. Tam była taka metafora dużego kloca drewna (tłuszcz)- nie
> zapali się od zapałki, ale potrzeba czegoś na podpałkę(właśnie ten

Po posiłku ale jakimś bardzo lekkim , ja biegam ok 6-7 rano i jakieś 30min
przed biegiem jem jabłko/banana + trochę wody z cytryną i miodem.
Całkiem bez jedzenia nie zdrowo, bo można się nabawić wrzodów,

> [...]
> regularnie, bo pożytek jest nie tylko z kalorii spalonych podczas samego
> ćwiczenia, ale też z tego, że ćwiczenie przyspiesza nawet na parę godzin

Czytałem ze trening aerobowy jest najbardziej skuteczny jesli sie go wykonuje
długo , tzn np 40minutowy trening jest lepszy niz dwa 20minutowe.

Pozdrawiam
Marcin

8. Data: 2004-01-04 20:36:55

Od: "Wiedzma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...naderwac sobie zoladek. Odradzam, nie powinno sie cwiczyc z obciazonym
> zoladkiem. Po posilku mozna najwyzej isc na spacer.

chyab zapomniała dopisać, że to miał być lekki posiłek:-)
> Ale ten posilek najpierw musi zostac strawiony a potem wchloniety. To trwa
> do kilku godzin

jak wyżej:-)

nawet, wiec ta teoria jest OKDR. Chyba, ze pisano o cukrach
> bez wypelniacza (np. jakis baton czekoladowy)

baton na schudnięcie- nie wydaje mi się;-p
poszukam tego i jak znajde, to zacytuje, żeby nie było niejasności:-)

pzd. Wiedzma

9. Data: 2004-01-04 20:41:49

Od: "Wiedzma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po posiłku ale jakimś bardzo lekkim , ja biegam ok 6-7 rano i jakieś 30min
> przed biegiem jem jabłko/banana + trochę wody z cytryną i miodem.
> Całkiem bez jedzenia nie zdrowo, bo można się nabawić wrzodów,

no, o to mi chodziło, nie o batony jakieś czekoladowe:-)

> Czytałem ze trening aerobowy jest najbardziej skuteczny jesli sie go
wykonuje
> długo , tzn np 40minutowy trening jest lepszy niz dwa 20minutowe.

jeśli chodzi o aerobowy to też tak czytałam
Nawet więcej- krótszy niż 20- minutowy czy półgodzinny (w zależności od
intensywnści wysiłku) nic nie da- tzn. nie wzmocni serca, ani kondycji, bo
to "zaczyna działać" dopiero po tych 20-30 minutach.

Ale w temacie jest gimnastyka- a to chyba raczej nie trening aerobowy?
Przynajmniej ja o gimnastyce wiem tyle, że nawet krótko, byle regularnie:-)

pzd. Wiedzma

10. Data: 2004-01-04 20:48:52

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiedzma" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

> no, o to mi chodziło, nie o batony jakieś czekoladowe:-)

A widzisz jakieś istotne różnice pomiędzy batonami a owocami i miodem ??? poza
kształtem oczywiście ???? i rodzajem opakowania ;)

Slawek

Bolące nogi po treningu.
śledź?
Czy to normalne na Atkinsie?