Glukozamina - ma to sens?

następny post »
From: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Glukozamina - ma to sens?
Date: Tue, 11 Mar 2008 09:50:58 +0100

Witam!

3 tygodnie temu miałem artroskopię, w której stwierdzono całkowite
zniszczenie więzadła krzyżowego przedniego. No więc się pomału
rehabilituję... Nie wiadomo, kiedy uda się "wcisnąć" na rekonstrukcję...

Wiem - ćwiczenia przede wszystkim.
Ale wspomóc się "chemią" chyba nie zaszkodzi, prawda?
Góglając tu i ówdzie zwróciłem uwagę na różnorakie produkty z glukozaminą,
która rzekomo pozytywnie wpływa na stawy, odbudowuje tkankę chrzęstno
stawową, cy cuś... ;) Nie znam się na tym...
Jak to jest wg Was? Warto wydać parę złotych na jakiś produkt z glukozaminą,
coby sobie lekko poleszyć sprawę?
Obecnie mam niemałe kłopoty - kolano 'strzyka', 'chrzęści'... ciężko się
chodzi... Najgorzej jest po wyproście: podczas chodzenia jednym z etapów
pracy nogi jest jej pełen wyprost. Na krótko, ale jednak jest - noga
całkowicie prostuje sie w kolanie. I problem mam z powrotem z wyprostu do
zgięcia. Wtedy 'strzykanie', blokowanie, chrzęszczenie jest najbardziej
dokuczliwe. Ponoć coś nie jest zupełnie w porządku z rzepką (moja spiskowa
teoria dziejów mówi, że spierniczono coś podczas artroskopii - ale nie o tym
tu chciałem :-) )
Co ciekawe lekarz na wizycie kontrolnej poszpitalnej poradził mi na powyższe
problemy...: nie prostować nogi :[

Tak więc wracając do sedna:
czy rzeczywiście glukozamina wpływa pozytywnie na stawy? I jeśli tak, to
jaki produkt polecilibyście?
Są różniste mieszanki - a to z jakimś MSM, a to znowu z chondroityną...
Strasznie dużo tego. Jakieś Olimpy, Artresany, Artroskopy, Trece... i
dziesiątki innych. Czy między nimi są istotne różnice, czy co by człek nie
wybrał, to będzie niemal to samo?

Z góry dzięki za info