Gotowe sosy

1. Data: 2004-10-20 12:35:41

Temat: Gotowe sosy
Od: radek <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę wybaczyć jeśli moje pytanie jes faux pas na tej grupie, no ale cóż.
Czy moglibyście polecić jakieś gotowe sosy, takie, że wystarczy je
podgrzać, polać na makaron lub ryż i gotowe. Generalnie chodzi o bardzo
szybkie przygotowanie obiadu.
pzdr

1. Data: 2004-10-20 12:43:34

Temat: Re: Gotowe sosy
Od: cherokee <c...@a...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

radek wrote:
> Proszę wybaczyć jeśli moje pytanie jes faux pas na tej grupie, no ale
> cóż. Czy moglibyście polecić jakieś gotowe sosy, takie, że wystarczy
> je podgrzać, polać na makaron lub ryż i gotowe.

Z zamrażarki?

pozdr

cherokee
P.S. Polecam wątek z archiwum "Obiad w 0,5 godziny".

1. Data: 2004-10-20 13:18:48

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

radek wrote:
> [...]
> cóż. Czy moglibyście polecić jakieś gotowe sosy, takie, że wystarczy
> je podgrzać, polać na makaron lub ryż i gotowe. Generalnie chodzi o

Chyba równie szybko, jak sosy z torebki szykuje się mój najprostszy
sosik: szklę cebulke na maśle, potem zalewam połową szklanki bulionu,
dusze około 10 - 15 min i dodaję na koniec pół kubka śmietany kesemki.
Jak ma być sos koperkowy, to dowalam weń koperku, jak pieprzowy, to
dowalam pieprzu itd. Przygotowanie go zajmuje tyle samo czasu co
zagotowanie w wodzie sosu z torebki, a jest lepszy. Oczywiście nie jest
to jedyny sos, jaki robię, ale do klopsów czy innych pulpetów jak
znalazł, a i do makaronu czy ryżu się nada.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-10-20 23:45:34

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

radek wrote:
> [...]
> cóż. Czy moglibyście polecić jakieś gotowe sosy, takie, że wystarczy
> je podgrzać, polać na makaron lub ryż i gotowe. Generalnie chodzi o
===
Czas: 1 minuta.

Podgrzać na patelce łyżkę masła, dodać posiekany 1 lub 2 ząbki czosnku,
lekko grzać na patelce 15-30 sekund. Polać makaron, wymieszać. Pożerać. :-)

Można (a nawet trzeba) dodać posiekane, świeże liście *bazylii*, kolendry, a
nawet pietruszki. Można dodać do rozgrzewanego czosnku przecier pomidorowy
uzyskując sos boloński (lub jego okolice). Można dodać brokuły, grzyby,
kiszone starte buraczki(!), cebulę, kiszone ogórki lub mnóstwo innych
smakowitych dodatków, z tym, że czas przyrządzania wydłuży się sie do 5-10
minut.

Szybszego sosu i przy tym smaczniejszego - nie znajdziesz, przynajmniej z
torebki. Dożywotnia gwarancja. LOL W razie uszczerbku na zdrowiu - zwracam
koszty leczenia. rotfl

waldek
===

1. Data: 2004-10-21 07:36:33

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> lekko grzać na patelce 15-30 sekund. Polać makaron, wymieszać. Pożerać. :-)

A jak wrzuce do tego nać pietruszki i wcisnę parę kropli cytryny, to
stosuje toto do ryby... Mmmm... Ale mi smaka narobiłeś...

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

lubie ser :-)
gnochci
Coś w mące
Pleśń w powidłach
[NTG][OT][wroc] Pies poszukuje pilnie wlasciciela!