gnochci

1. Data: 2004-10-20 10:44:08

Temat: gnochci
Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest ogolna koncepcja tych kluseczek? Jadlem takie w Budapeszcie z
jagniecina i olejem z papryka i bylo pyszne. Ale sprawdzakac watki na prk sa
rozne wersje a to z ziemniakow a to z twarogu. Jak to sie oryginalnie robi w
kraju dlugiego makaronu? Buziaki

1. Data: 2004-10-20 11:47:08

Temat: Re: gnochci
Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Wed, 20 Oct 2004 12:44:08 +0200 w imieniu
grupy trzymajacej wladze altf4 i mowi:

> [...]
> rozne wersje a to z ziemniakow a to z twarogu. Jak to sie oryginalnie robi w

Przeróżnie - i z ziemniaków, i np. z sera ricotta i szpinaku, i zapiekane z
kaszy manny...

mucher

1. Data: 2004-10-20 12:10:36

Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przeróżnie - i z ziemniaków, i np. z sera ricotta i szpinaku, i zapiekane
> kaszy manny...
Czyli jest to ogolnie nazwa dla wszystkich klusek we wszechswiecie hmmm...
ale jakie sa najlepsze?Moze cos w szczegolach?

1. Data: 2004-10-20 12:23:23

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Wed, 20 Oct 2004 14:10:36 +0200 w imieniu
grupy trzymajacej wladze altf4 i mowi:

> Czyli jest to ogolnie nazwa dla wszystkich klusek we wszechswiecie hmmm...
> ale jakie sa najlepsze?Moze cos w szczegolach?

Ja wiem? mnie najbardziej smakowały te z ricotty ze szpinakiem i parmezanem
- są dużo lżejsze od ziemniaczanych, a w wersji 'con burro e salvia' (z
masłem i świeżą szałwią) to już w ogóle rozpusta.

Przepis był mniej więcej taki - 250 g szpinaku, 250 g ricotty, pół szklanki
mąki, 2 jajka, nie pamiętam tylko czy parmezan dawało się do ciasta czy
potem - z tego zagnieść ciasto, formować kluski takie mniej więcej jak
leniwe (z obowiązkowym zrobieniem widelcem paru rowków) i gotować parę
minut od wypłynięcia.

Na wierzch stopione masło i posiekana szałwia i - voila!

mucher

1. Data: 2004-10-20 13:34:08

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "altf4" napisał:

> ale jakie sa najlepsze?Moze cos w szczegolach?

Tu masz przepisy:
http://kobieta.gazeta.pl/kuchnia/1,55741,1056343.htm

Robiłam te z ricottą i wyszły pyszne - polecam.
--
Małgorzatka

1. Data: 2004-10-21 08:23:39

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Mucha" <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com>
napisał w wiadomości news:1b41emtvqosd2.d1vw5v841n3w.dlg@40tude.net...
> Przepis był mniej więcej taki - 250 g szpinaku, 250 g ricotty,
>
> mucher

Czy moglbys mi rozszyfrowac nazwe ricotty , to jakis ser ale jaki ew co
mozna z "polskiej" polki podlozyc...
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2004-10-21 09:01:47

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Thu, 21 Oct 2004 10:23:39 +0200 w imieniu
grupy trzymajacej wladze Jerzy Kozłowski i mowi:

> Czy moglbys mi rozszyfrowac nazwe ricotty , to jakis ser ale jaki ew co
> mozna z "polskiej" polki podlozyc...

To taki twarogopodobny ser robiony OIDP z gotowania serwatki (stąd nazwa).
Jest w supermarketach (ale raczej na serach białych/pleśniowych) niż
żółtych, 250 g około 5 złotych.

Czym zastąpić? ciężko powiedzieć, ricotta różni się dość mocno od twarogu -
nie jest kwaśna, a raczej słodkawa. Na upartego jakiś ser do wypieków można
podłożyć.

mucher

1. Data: 2004-10-21 09:22:14

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:puxh33s9liiy.cc0vj9age8za$.dlg@40tude.net...
> To taki twarogopodobny ser robiony OIDP z gotowania serwatki (st?d nazwa).
> Jest w supermarketach (ale raczej na serach białych/ple?niowych) niż
> żółtych, 250 g około 5 złotych.
czyli pod ta nazwa mozna u nas kupic... no to spoko dzieki...
> mucher
Jerzy

1. Data: 2004-10-22 07:50:57

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Oct 2004 10:23:39 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Jerzy Kozłowski*,
w wiadomości news:<news:cl7rf3$5f3$1@pippin.nask.net.pl> zawarł, co
następuje:

> Czy moglbys mi rozszyfrowac nazwe ricotty , to jakis ser ale jaki ew co
> mozna z "polskiej" polki podlozyc...

a jak nie dostaniesz ricotty, to polecam "serek wiedeński"
dość nieźle ją naśladuje
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-10-22 13:13:27

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak nie dostaniesz ricotty, to polecam "serek wiedeński"
> do?ć nieĽle j? na?laduje
> --
> Pozdrawiam, Ti`Ana
> "Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wył?cznie owocami morza,
> choć gdyby mogła - jadłaby dżem."
dzieki
Jerzy
PS podoba mi sie "ta" langusta,
jestes pewna co do jej upodoban?
JK

Coś w mące
Pleśń w powidłach
[NTG][OT][wroc] Pies poszukuje pilnie wlasciciela!
Racuszki z dyni
A gdzie zjeść dobrze w Wiśle??