lubie ser :-)

1. Data: 2004-10-20 11:15:37

Temat: lubie ser :-)
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Otoz uwazam, ze lubie zolte sery :-). Ale sie az tak bardzo na nich nie
znam i prawde mowiac, czuje sie ciut niekompetentna w znawstwie ;-) i
wyborach. Na co dzien jadam goude lub cheddar. Mozzarella zarezerwowana
jest to pizzy, a feta do salatek, a parmezan do dan spagetti-podobnych.
W nagrode za sukcesy w zyciu trafia pod moj noz rokpol lub brie.
Czasami uda mi sie od zycia wyszamotac oscypek lub bryndze. I to zdaje
sie cale moja zoltoserowa encyklopedia.

Czy moglby mi ktos lagodnie wytknac braki w edukacji serowej? Czy omija
mnie jakas podniebienna serowa przyjemnosc? Czy ktos uznaje sie za
wiarygodnego przewodnika po alejce serowej w markecie? No bo przeciez
tam pol slownika francuskiego ;-).

A do tego czerwone wino i dobra ksiazka.

Pozdrawiam serdecznie,
eM

1. Data: 2004-10-20 11:27:55

Temat: Re: lubie ser :-)
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy omija
> mnie jakas podniebienna serowa przyjemnosc?

Fundue serowe z bagietka.

Czy ktos uznaje sie za
> wiarygodnego przewodnika po alejce serowej w markecie? No bo przeciez
> tam pol slownika francuskiego ;-).

Ja raczej nie, ale napewno nie polecam "alejki serowej w markecie".
Niektore sery wedzone mi bardzo smakuja.

1. Data: 2004-10-20 11:44:29

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: cl5hck$s3j$...@n...onet.pl,
Od: eM <...@...c>
Było:
> Czy moglby mi ktos lagodnie wytknac braki w edukacji serowej? Czy
> omija mnie jakas podniebienna serowa przyjemnosc? Czy ktos uznaje sie
> za wiarygodnego przewodnika po alejce serowej w markecie?

Ja idę do sklepu z obsługą, oglądam sery a jak mi się jakiś spodoba to go
wącham. Skalę mam dwustopniową: 1-ślinotok 2-brak reakcji
W przypadku 1 kupuję i jem w przypadku 2 nie ;-)
Inna metoda to statystyka. Trzeba zarezerwować tak około godzinę albo dwie
po 16:00, stanąć w sklepie i oglądać co ludzie kupują - ja to jeszcze
zagaduję "dlaczego ten ser a nie inny ?"

> A do tego czerwone wino i dobra ksiazka.

Do czytania lubię fantastykę a wina nie pijam do sera, ale to są moje gusta.
Jeśli nie spróbujesz to nie będziesz wiedziała czy ci smakuje ...

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

1. Data: 2004-10-20 11:51:41

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:
> [...]
> mnie jakas podniebienna serowa przyjemnosc? Czy ktos uznaje sie za
> wiarygodnego przewodnika po alejce serowej w markecie? No bo przeciez

Ani gouda ani mozarella (tak samo jak roquefort czy brie) nie sa serami
zoltymi, ale nie szkodzi :)

Polecam ci sprobowanie manchego (zolty ser owczy, Hiszpania) jak rowniez
Ossau Iraty albo Etorki (idem, baskijsko-francuskie). Istnieje tez
przecudowny Abbaye de Bellocq (z tych samych stron) ale to akurat ciezko
dostac...

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-10-20 11:57:52

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> Otoz uwazam, ze lubie zolte sery :-). Ale sie az tak bardzo na nich nie
> znam i prawde mowiac, czuje sie ciut niekompetentna w znawstwie ;-) i
> wyborach.

Przypomina mi sie, jak kiedys Zulawski w jednym ze swoich felietonow
napisal, ze smieszy go, gdy w Polsce kupujacy/a pyta sie sprzedawcy ,,czy
aby na pewno ten ser jest ostry'', bo wg niego (Zulawskiego, nie
sprzedawcy) polskie sery roznia sie tylko twardoscia gumy, z ktorej sa
wykonane.:)
I, niestety, ma duzo racji...

No wlasnie, co to jest ten ,,ostry ser''?
th. (tez serolubna)

1. Data: 2004-10-20 12:05:40

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> Ani gouda ani mozarella (tak samo jak roquefort czy brie) nie sa serami
> zoltymi, ale nie szkodzi :)

Mozarella to wiem, ze nie jest, ale że gouda?! Czym zatem jest gouda,
jeśli nie żółtym serem?

tapta (zaciekawiona)
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-10-20 12:07:08

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cl5i4o$i2p$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"plitkin" <p...@i...pl> wrote:

> Czy ktos uznaje sie za
>
> Ja raczej nie, ale napewno nie polecam "alejki serowej w markecie".

A to dlaczego?

Władysław

1. Data: 2004-10-20 12:15:03

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na co dzien jadam goude lub cheddar.

O rany, a gdzie kupujesz cheddar? Chyba nie w Polsce?
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-10-20 12:21:48

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:

> Mozarella to wiem, ze nie jest, ale że gouda?! Czym zatem jest gouda,
> jeśli nie żółtym serem?

Oups, mialo byc "feta" a nie "gouda"...

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-10-20 12:25:15

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." pisze:

> Ani gouda ani mozarella (tak samo jak roquefort czy brie) nie sa
> serami zoltymi, ale nie szkodzi :)

Masz racje, niezgrabnie sie wyrazilam. Moja gouda jest zolta, a z inne
sa niezolte :-). Niektore sa niebieskie, biale lub pomaranczowe :-)

> [...]
> rowniez Ossau Iraty albo Etorki (idem, baskijsko-francuskie).
> Istnieje tez przecudowny Abbaye de Bellocq (z tych samych stron) ale

Czyli jednym slowem, jak oczami napotkam obcobrzmiace nazwy
francuskich serow, co przypominaja dzwiekiem nazwy francuskich "szato"
;-) lub etykietki z wina, to odwaznie kupie :-). I co dalej? Czy we
Francji je sie sery jako danie (np. tak ja ja lubie - popijajac vin
rouge?

Pozdrawiam serdecznie,
eM

gnochci
Coś w mące
Pleśń w powidłach
[NTG][OT][wroc] Pies poszukuje pilnie wlasciciela!
Racuszki z dyni