lubie ser :-)

1. Data: 2004-10-20 12:29:25

Temat: Re: lubie ser :-)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Oct 2004 13:57:52 +0200, Theli <g...@w...pl> wrote:

>Przypomina mi sie, jak kiedys Zulawski w jednym ze swoich felietonow
>napisal, ze smieszy go, gdy w Polsce kupujacy/a pyta sie sprzedawcy ,,czy
>aby na pewno ten ser jest ostry'', bo wg niego (Zulawskiego, nie
>sprzedawcy) polskie sery roznia sie tylko twardoscia gumy, z ktorej sa
>wykonane.:)
>I, niestety, ma duzo racji...
>
>No wlasnie, co to jest ten ,,ostry ser''?
>th. (tez serolubna)

ostry ser (np extra mature cheddar), to, jak jesz, to Ci wyciska
extra soki z kubkow smakowych......

Polecam Dubliner, extra mature canadian i West Country, i inne
odmiany Cheddara. Prosto z jaskini ;)))))

ja jeszcze mam slabosc do Mimolette i nie chca wiecej tu
sprowadzac, po etapie prob (pewnie tylko ja kupowalam...)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-20 12:31:03

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"batory" pyta:

> O rany, a gdzie kupujesz cheddar? Chyba nie w Polsce?

Pod nosem stolicy cheddara :-). U nas (GB), to jak chleb
powszedni, tak popularny jak w PL gouda, hochlandy lub
Danio-twarozek ;-).

Pozdrawiam serdecznie,
eM

1. Data: 2004-10-20 12:33:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Oct 2004 14:21:48 +0200, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

>Oups, mialo byc "feta" a nie "gouda"...
>

>Ewcia

No , cale szczescie, bo juz myslalam, ze zwriowalam ;))))))

ja to lubie wszystkie holenderskie sery, a taki dobrze dojrzaly
Gouda to jest ...ach, cycus 7 lat nie myty!
A wczoraj wspominalam komus kolacje a la Niesz! z serkiem kozim
na cieplo....mmmmrrrrrrrrrrrr

uklony dla Niutona prosze przekazac ;)

Pierz - grom z jasnego nieba
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-20 12:36:10

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jezeli mowa o alejce w Geant albo jakis innych lider price - to chyba kazdy
rozumie dlaczego? Jezeli nie - to na wszelki wypadek informuje: sprzedaja
NAJGORSZEJ jakosci wyroby.

1. Data: 2004-10-20 12:36:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Oct 2004 12:15:37 +0100, "eM" <...@...c> wrote:

> [...]
>jest to pizzy, a feta do salatek, a parmezan do dan spagetti-podobnych.
>W nagrode za sukcesy w zyciu trafia pod moj noz rokpol lub brie.
>Czasami uda mi sie od zycia wyszamotac oscypek lub bryndze. I to zdaje
>sie cale moja zoltoserowa encyklopedia.
>
>Czy moglby mi ktos lagodnie wytknac braki w edukacji serowej? Czy omija
>mnie jakas podniebienna serowa przyjemnosc? Czy ktos uznaje sie za
>wiarygodnego przewodnika po alejce serowej w markecie? No bo przeciez
>tam pol slownika francuskiego ;-).
>
>A do tego czerwone wino i dobra ksiazka.

A lokalnie produkowanych serow nie macie???
U nas sa tzw Northumberland cheeses, lokalne, male produkcje,
niektore sa fantastyczne. W ub. roku kupilam komplet malych serow
w prezencie swiatecznym rodzinie. Czesciowo byly to sery ze
znanych gatunkow - Wensleydale, Cheshire, ale produkowane tu,
blisko i z czyms dodatkowycm - np w pokrzywie, albo z dodanymi
rodzynkami, choc to juz pospolite dosc....

Pierz, co sery lubiw wszelakie, byleby mialy WYRAZ a nie
gumowatosc ;P
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-20 12:38:49

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> ostry ser (np extra mature cheddar), to, jak jesz, to Ci wyciska
> extra soki z kubkow smakowych......
>
> Polecam Dubliner, extra mature canadian i West Country, i inne
> odmiany Cheddara. Prosto z jaskini ;)))))

No to wspomniany pan mial wiele racji, tych serow raczej u nas w (przecietnym)
sklepie nie uswiadczysz.

th.

1. Data: 2004-10-20 12:39:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Oct 2004 14:38:49 +0200, Theli <g...@w...pl> wrote:

>No to wspomniany pan mial wiele racji, tych serow raczej u nas w (przecietnym)
>sklepie nie uswiadczysz.
>
>th.

No to tragicznie...racje mialo moje dziecko, ktore dojechawszy do
swoich rodzicow rezydujacych czasowo pod Warszawa, przywiozlo
...5 kilo roznych cheddarow. Sa zamrozone, starte , w skrytce pod
adresem blizej nieznanym ;))))))

Pierz i ser
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-20 12:46:15

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <...@...c> napisał w wiadomości
> Otoz uwazam, ze lubie zolte sery :-). Ale sie az tak bardzo na nich nie
> znam i prawde mowiac, czuje sie ciut niekompetentna w znawstwie ;-) i
> wyborach.

hmmmm bo w ogole to nie ma zoltych serow (chyba, ze nazywamy je ze wzglegu
na kolor :)))) tylko twarde. to tak odnosnie terminologii.
a wiecej znalazlam tu: http://www.sggw.waw.pl/~zcz_knzd/gazetka/7/0704.html

pzdr
marta

1. Data: 2004-10-20 12:49:52

Od: cherokee <c...@a...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> Masz racje, niezgrabnie sie wyrazilam. Moja gouda jest zolta, a z inne
> sa niezolte :-). Niektore sa niebieskie, biale lub pomaranczowe :-)

Taaa, taki jeden ostatnio w Auchan był różowy, a naklejka na pudełeczku
mówiła jasno - twarożek ze szczypiorkiem Tosca.

Az sie musiałam u pani upewnic, czy aby na pewno on ma mieć taki kolor (
a stało 8 opakowań).

Pani zakrzyczała "nie, nie" i zabrała te serki, co mój mąż skwitował -
"Ciekawe co z nimi teraz zrobi, wyrzuci, czy wymiesza z reszta w pudełku?"

Ale generalnie na sery z Auchan nie narzekam.

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-10-20 12:51:18

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" pisze i ma racje:

> [...]
> blisko i z czyms dodatkowycm - np w pokrzywie, albo z dodanymi
> rodzynkami, choc to juz pospolite dosc....

Oj tak. Takie jadam - np. ser (jakistam) z czastkami brzoskwin lub
wloskiego orzecha. Pudelka tez ladne i dekoracyjne, a czasami nawet
gotowa drewniana tacka i smiszny nozyk z zadziornym czubkiem. Pewnie,
ze lubie... Ale na klasycznych serach sie nie znam :-(, a to jak jesc
chleb z kielkami i ziarnami z maki grubocostamjakiejs, tradycyjnego
prostego chlebusia z piekarni nigdy nie wachawszy ;-).

> Pierz, co sery lubiw wszelakie, byleby mialy WYRAZ a nie
> gumowatosc ;P

Na wyrazach serowych sie nie znam: ani po kolorze (brak czulosi i
doswiadczenia w spojowkach ;-)), a *tem bardziej* po zapachu nie
poznam, bo mi detekcyjnosc nosowa przez celofan, warstwy plastiku,
ze dwie naklejki czy starannie sklejony woreczek nie dziala :-(.

Stad ufam opinii Grupowej, bo mnie na empirie wszystkich prawdziwych
szlachetnych klasycznych i ladniebrzmiacych serow z gornej polki
(jeszcze) nie stac :-))))).

Serdecznie pozdrawiam,
eM ciekawska jak zawsze

gnochci
Coś w mące
Pleśń w powidłach
[NTG][OT][wroc] Pies poszukuje pilnie wlasciciela!
Racuszki z dyni