Grilowanie pytanie

1. Data: 2002-05-31 14:03:11

Temat: Grilowanie pytanie
Od: robertm <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mieso do grilowania trzeba jakos przygotowac/zamarynowac?
Jezeli tak to prosze o jakis opis/przepis.Z gorki dzieki.

1. Data: 2002-05-31 14:22:17

Temat: Re: Grilowanie pytanie
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik robertm <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> Czy mieso do grilowania trzeba jakos przygotowac/zamarynowac?
> Jezeli tak to prosze o jakis opis/przepis.Z gorki dzieki.

można, ale nie trzeba. Zależy jaki efekt chcesz osiągnąć.
Steki można po prostu posmarować oliwą i posypać przyprawami i upiec,
zależnie od grubości steku dłużej lub krócej. Jesli steki pochodzą ze stergo
wołu albo świnki albo barana to pomaga sól zmiękczająca mięso.
Mięso kruszeje też podobno dobrze (gazeta grilowa tak twierdzi) w jogurcie.

można robić marynaty, w których mięcho powinno leżeć od kilku do kilkunastu
godzin
przykłady takich marynat:

1.olej+wino wytrawne+ziółka+sól i pieprz
2.czerwone wytrawne wino+olej+czosnek+sok
cytrynowy+pietruszka+bazylia+sól+pieprz
3. sok cytrynowy+ocet winny+olej+cebula+pietrucha+sól+pieprz i papryka (do
ryb i owoców morza)
4. czerwoen wino+olej+coś zielonego+sól+curry+ostra
musztarda+pieprz+czosnek+cebula

itp itd, kombinacji może być dużo

a to moja ulubiona marynata do cycków kurzych, tylko nie przesadzać z
tymiankiem, bo zdominuje smak:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=46

Wkn (Gdańsk)

www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2002-06-01 07:37:36

Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik robertm <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> Czy mieso do grilowania trzeba jakos przygotowac/zamarynowac?
> Jezeli tak to prosze o jakis opis/przepis.Z gorki dzieki.

ja czesto stosuje taka marynate :
kotlety karkowki czy kurze skrzydelka skrapiam olejem, nastepnie pryskam
sosem sojowo- grzybowym firmy Tao Tao ( koniecznie musi byc ten
aromatyzowany grzybami , ma ciemnobrazowy kolor, mieso nabiera dodatkowo
pieknej barwy) i sypie ( gdzie jest Slup?) przyprawa Kamisa Grill- przyprawa
do mies- ta neutralna, bo jest jeszcze ziolowa i pikantna .Jak kto lubi- to
zdziebko vegety i juz. Pomieszac tymi kotletami aby rownomiernie sie
oblepily i odstawic do lodowki. Minimum - pol godz.- mozna tez na noc
wstawic -na grilla nastepnego dnia.

Jola L-L

1. Data: 2002-06-02 05:30:19

Temat: Re:Pikne dzieki
Od: robertm <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

robertm wrote:
J/w czyli Pikne dzieki

domowy wyrob piwa
zyrc
( P) Ogorki bostonskie, znowu po szwedzku ;-)
Koniecznie musicie to obejrzec
Swieto Brackiej i Golebiej