Groch z kapustą

1. Data: 2007-12-07 10:08:24

Temat: Groch z kapustą
Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy do wigilijnej potrawy "groch z kapustą" daje się kapustę słodką czy
kiszoną? W jakich proporcjach dać groch i kapustę? Bardzo proszę o
odpowiedź, bo nigdy tego nie robiłam.

2. Data: 2007-12-07 10:23:51

Temat: Re: Groch z kapustą
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ewa" <t...@w...pl> wrote in message
> Czy do wigilijnej potrawy "groch z kapustą" daje się kapustę słodką czy
> kiszoną? W jakich proporcjach dać groch i kapustę? Bardzo proszę o
> odpowiedź, bo nigdy tego nie robiłam.

Jak sobie życzysz - proponuję część grochu (fasoli) rozgnieść, a część w
całości i dopiero przemieszać.

3. Data: 2007-12-07 10:36:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy do wigilijnej potrawy "groch z kapustą" daje się kapustę słodką czy
> kiszoną? W jakich proporcjach dać groch i kapustę? Bardzo proszę o
> odpowiedź, bo nigdy tego nie robiłam.

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/groch.htm
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

4. Data: 2007-12-07 10:39:54

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2007 11:08:24 +0100, ewa napisał(a):

> Czy do wigilijnej potrawy "groch z kapustą" daje się kapustę słodką czy
> kiszoną? W jakich proporcjach dać groch i kapustę? Bardzo proszę o
> odpowiedź, bo nigdy tego nie robiłam.

Poł na pół groch i kiszona kapusta.Wszystko ugotowane do miękkości, przy
czym kapusta z listkiem laurowym i zielem angielskim, pieprzem - sporo
pieprzu.
Moja mama zamiast części grochu dawała (jak i ja teraz) ziemniaki świeżo
ugotowane, przepuszczone przez praskę. Odgrzewało sie taką kapustę na
słoninie z przyrumienioną cebulą - oczywiście w wersji wigilijnej zamiast
słoniny występował olej. Ale tylko ze słoninką - to jest to, co lubię.
--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka

5. Data: 2007-12-07 10:54:08

Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.
> [...]
> słoninie z przyrumienioną cebulą - oczywiście w wersji wigilijnej zamiast
> słoniny występował olej. Ale tylko ze słoninką - to jest to, co lubię.

Te ziemniaki to mnie zaskoczyły. W przepisie u Joasi Duszczyńskiej też
one występują. Jadłam kiedyś tę potrawę w okolicach łódzko-kieleckich (bo
ona chyba stamtąd), ale bez ziemniaków.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

6. Data: 2007-12-07 10:57:10

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Te ziemniaki to mnie zaskoczyły. W przepisie u Joasi Duszczyńskiej też
> one występują. Jadłam kiedyś tę potrawę w okolicach łódzko-kieleckich (bo

Nie wyczuwałaś ich w smaku, czy wiesz, ze nie były dodane?

7. Data: 2007-12-07 10:58:11

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2007 11:57:10 +0100, Joanna Duszczyńska napisał(a):

> [...]
> Joanna
> http://www.jduszczynska.republika.pl/

> Nie wyczuwałaś ich w smaku, czy wiesz, ze nie były dodane?

Ich się nie wyczuwa - one tylko porawiają ten smak, także konsystencję :-)

8. Data: 2007-12-07 11:09:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "ewa" <t...@w...pl> wrote in message
>
> Jak sobie życzysz - proponuję część grochu (fasoli) rozgnieść, a część w
> całości i dopiero przemieszać.

Bez ziemniaków - można jeść z chlebem lub z ziemniakami. Kapusta może
być słodka, ale częściej jest kiszona, dodać majeranek. Groch (lub fasola -
drobną też nazywają grochem) ugotowane osobno - część ująć z gotowania,
resztę pogotować i rozgnieść na puree. Podsmażyć cebulę (można z boczkiem
wędzonym) wrzucić do kapusty i grochu, na tłuszczu zrobic zasmażkę - też
dodać. Całość wymieszać i doprowadzić do krótkiego zagotowania mieszając,
aby się nie przypaliło.

9. Data: 2007-12-07 11:13:37

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2007 12:09:42 +0100, Panslavista napisał(a):

> dodać majeranek.

Nigdy nie stosuję majeranku do kapustnych - jakoś nie. Choć wiem, że
wspomaga trawienie itp. Nie nie - majeranek w mojej werski tej potrawy
zdecydowanie odpada. Ale - można zrobić bez niego, a dodać później - żeby
sobie poprobować.

10. Data: 2007-12-07 11:20:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> wspomaga trawienie itp. Nie nie - majeranek w mojej werski tej potrawy
> zdecydowanie odpada. Ale - można zrobić bez niego, a dodać później - żeby

Błąd - chroni wątrobę - mniej gazów. Nawet do chleba daję. Znajoma
nauczycielka - daję jej czasem mój chleb nie ma wzdęć po zjedzeniu,
wniebowzieta, bo nie cierpi...

WEDZARKI
Urzadzenie do gotowania szynki (miesa)
TEŻ TAK MACIE ?