Re: Groch z kapustą

From: Ikselka <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Groch z kapustą
Date: Fri, 7 Dec 2007 11:39:54 +0100

Dnia Fri, 7 Dec 2007 11:08:24 +0100, ewa napisał(a):

> Czy do wigilijnej potrawy "groch z kapustą" daje się kapustę słodką czy
> kiszoną? W jakich proporcjach dać groch i kapustę? Bardzo proszę o
> odpowiedź, bo nigdy tego nie robiłam.

Poł na pół groch i kiszona kapusta.Wszystko ugotowane do miękkości, przy
czym kapusta z listkiem laurowym i zielem angielskim, pieprzem - sporo
pieprzu.
Moja mama zamiast części grochu dawała (jak i ja teraz) ziemniaki świeżo
ugotowane, przepuszczone przez praskę. Odgrzewało sie taką kapustę na
słoninie z przyrumienioną cebulą - oczywiście w wersji wigilijnej zamiast
słoniny występował olej. Ale tylko ze słoninką - to jest to, co lubię.
--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka