WEDZARKI

1. Data: 2007-12-07 10:04:29

Temat: WEDZARKI
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.marpol.biz.pl/wedzarki.html

2. Data: 2007-12-07 10:36:25

Temat: Re: WEDZARKI
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2007 11:04:29 +0100, Panslavista napisał(a):

> http://www.marpol.biz.pl/wedzarki.html

Thanks. Sąsiad ma świetną - własnej roboty. Też sobie taką zrobimy, jak nam
wspólna z sąsiadem "produkcja" zasmakuje :-)
--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka

3. Data: 2007-12-07 10:57:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> nam
> wspólna z sąsiadem "produkcja" zasmakuje :-)

Witam!

Nie każdy jest zboczkiem manualnym - większość ma lewe ręce, a często i
brak czasu. Dla mnie one są za małe, jeżeli ktoś ma całego wieprzka
100-150kg wagi poubojowej.

4. Data: 2007-12-07 11:02:29

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2007 11:57:11 +0100, Panslavista napisał(a):

> [...]
>
> Nie każdy jest zboczkiem manualnym - większość ma lewe ręce, a często i
> brak czasu. Dla mnie one są za małe, jeżeli ktoś ma całego wieprzka

Nie noooo, całego na raz nie będziemy "przerabiać" - nie obyłoby się bez
mrożenia, a tego chcemy unikać jak ognia (ha: mrożenia jak ognia ;-P), bo
zależy nam na świeżości i aromacie. Będziemy częściej robić te smaczne
rzeczy, zwłaszcza że panowie juz się szykują na "imprezy towarzyszące" temu
kilkugodzinnemu wędzeniu. No, jeśli wziąć pod uwagę, że wędzenie może trwać
i 3 dni (jeśli się chce mieć bardziej trwałe produkty, nie psujące się po
kilku dniach), no to trochę sie obawiam... tego aspektu ;-P :-DDD

5. Data: 2007-12-07 11:13:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i 3 dni (jeśli się chce mieć bardziej trwałe produkty, nie psujące się po
> kilku dniach), no to trochę sie obawiam... tego aspektu ;-P :-DDD

Na zimno wędzi się nawet dwa tygodnie. Nie masz racji - większa wędzarka
do tego zabezpieczona siatkami przed intruzami jest doskonałym miejscem
przechowywania wędlin, a w życie można nawet do roku... Bez chłodziarek -
rozmnażalników odpornych bakterii.

6. Data: 2007-12-07 11:16:34

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2007 12:13:31 +0100, Panslavista napisał(a):

> Na zimno wędzi się nawet dwa tygodnie. Nie masz racji - większa wędzarka
> do tego zabezpieczona siatkami przed intruzami jest doskonałym miejscem
> przechowywania wędlin,

Jak sie rozpędzimy, to kto wie? - może sprawimy sobie dużą, murowaną...
Zwlaszcza jak sie rodzina powiększy - wnuki i te sprawy ;-)

> a w życie można nawet do roku... Bez chłodziarek -
> rozmnażalników odpornych bakterii.

E, bałabym się. Wolę kupić ladę chłodniczą w razie potrzeby, żeby było
chłodno i wieksza przestrzeń dla przewiewu.

7. Data: 2007-12-07 11:29:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> E, bałabym się. Wolę kupić ladę chłodniczą w razie potrzeby, żeby było
> chłodno i wieksza przestrzeń dla przewiewu.

Jak ma się miejsce to warto przemyśleć budowę pieczki ruskiej (z
miejscem do spania (doskonałe na choroby wiekowe), z banią (sauna), grillem,
rożnem na całego wołu (napędzanym silnikiem elektrycznym), suszarką warzyw i
grzybów, wędzarnią (dwie - osobna na ryby) i miejscem robienia przetworów -
zabezpieczonym przed gryzoniami i owadami. Całość w postaci pawilonu z
altaną na wypadek deszczu - do posiedzenia przy sączeniu płynów
rozgrzewających i chłonięciu wilgoci z powietrza przy szumie kropel na
dachu...

8. Data: 2007-12-07 11:33:07

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2007 12:29:41 +0100, Panslavista napisał(a):

> [...]
> altaną na wypadek deszczu - do posiedzenia przy sączeniu płynów
> rozgrzewających i chłonięciu wilgoci z powietrza przy szumie kropel na

I to wszystko na jedno życie? - chyba zbyt wiele... już bym nie miała czasu
na internet ;-)

9. Data: 2007-12-07 11:39:49

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2007 12:39:50 +0100, Panslavista napisał(a):

> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Ha - żaden problem, ktoś musiałby dokładać do paleniska - oderwawszy się od
> laptopa...

Nie siedzę przy nim cały czas - w kuchni się pali ciągle, to i tam bym
dopilnowała, w końcu laptop mam mobilny - bezprzewodowo :-)
Jednak nie od razu Kraków...

10. Data: 2007-12-07 11:39:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> XL wiosenna

Ha - żaden problem, ktoś musiałby dokładać do paleniska - oderwawszy się od

Urzadzenie do gotowania szynki (miesa)
TEŻ TAK MACIE ?
Superwędlina na chleb
potrawy na chanuka...
[allegro] przyprawy Kamis Specialite i mlynki