Grusza - rdza.

From: "Jardin" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Grusza - rdza.
Date: Sun, 13 Feb 2000 23:59:40 +0100
Sender: a...@p...poznan.ppp.tpnet.pl

Witam Wszystkich.
Mam wspaniałą (najlepsze gruszki na świecie!) przedwojenną gruszę.
Niestety nawet nie wiem jaka to odmiana, zresztą nie ja jedyna nie wiem..
Jest szczepiona więc prawdopodobnie są to jakieś gruszki południowe, ale
nie to jest istotne. Ostatnio jest oblężona przez rdzę .Na gruszach sąsiadów
jest to samo - i tak moja zaraziła się jako ostatnia. Od razu zaznaczam, że
nie zmuszę sąsiadów do żadnych oprysków, nie mam również żadnego
jałowca sabińskiego. W literaturze fachowej wyczytałam, że w zupełności
wystarczają opryski miedzianem, ale okazuje się że nie. W ubiegłym roku
pryskałam zgodnie z instrukcjami i nic (zupełnie nic!) nie pomogło.
Proszę o pomoc - zostało już mi tylko to jedno przedwojenne drzewo.
W ubiegłym roku musiałam wyciąć także 2 wspaniałe przedwojenne morele,
przed tym zaprosiłam na "oględziny" fachowców z instytutu ochrony roślin
- oglądali je przez godzinę po czym stwierdzili, że jest to jakiś grzyb, tyle
to i ja wiedziałam....
Fachowców z instytutu już nie chcę i proszę Was o pomoc.

--

Lidia