Grzyby na trawniku

1. Data: 2000-12-07 09:22:11

Temat: Grzyby na trawniku
Od: "Leszek" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co zrobic aby usunąć grzyby kapeluszowe na trawniku. Teraz oczywiście
zniknęły ale w lecie znowu mi się pojawią co wtedy zrobić?

Leszek

2. Data: 2000-12-07 09:25:44

Temat: Re: Grzyby na trawniku
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek wrote:
> Co zrobic aby usunąć grzyby kapeluszowe na trawniku. Teraz oczywiście
> zniknęły ale w lecie znowu mi się pojawią co wtedy zrobić?

Jesli jadalne to zebrac i zjesc.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K. :-)

3. Data: 2000-12-07 09:45:45

Od: "Leszek" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Śmieszne, ale to jest problem - lepiej kupić i zjeść

4. Data: 2000-12-07 09:58:39

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek wrote:
> Śmieszne, ale to jest problem - lepiej kupić i zjeść

Dlaczego smieszne? Ja w tym roku mialem piec zbiorow maslaczkow pod
modrzewiami. Chodze kolo nich ostroznie zeby nie zadeptac, a chlopcy
potem maja wielka frajde bo zbieraja a specjalnie nie musza szukac.

Problem pojawia sie gdy sa to albo grzyby pasozytnicze albo niejadalne
bo nie zawsze wygladaja ladnie a pozytku z nich zadnego. Niestety tez
takie mi sie pojawily i nie bardzo wiem co z nimi zrobic, choc domyslam
sie dlaczego mi sie pojawily - nie wykopalem pnia i korzeni po scietej
czeresni i w tej okolicy pojawily mi sie jakies biale grzyby niezbyt
urodziwe.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

5. Data: 2000-12-07 18:22:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sie dlaczego mi sie pojawily - nie wykopalem pnia i korzeni po scietej
> czeresni i w tej okolicy pojawily mi sie jakies biale grzyby niezbyt

A nie wiesz przypadkiem, co to za gatunek i jak je zwalczyć? Mam ten sam
problem.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-12-07 20:33:19

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2000-12-07 23:11:36

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@r...pl>,
Krzysztof Koterba <k...@r...pl> wrote:

> Dlaczego smieszne? Ja w tym roku mialem piec zbiorow maslaczkow pod
> modrzewiami. Chodze kolo nich ostroznie zeby nie zadeptac, a chlopcy
> potem maja wielka frajde bo zbieraja a specjalnie nie musza szukac.

U mnie tez sa maslaki. Przestalem kosic pod sosnami i wyrosly. Problem
polega na tym, ze doswiadczenie pokazalo, ze po zjedzeniu czlowiek nie
czuje sie najlepiej z zoladkiem. Podejrzewam, ze w glebie jest jeszcze duzo
swinstwa, ktorym poprzedni wlasciciel pryskal trawnik. A grzyby bardzo
latwo chlona takie rzeczy z ziemi. Jesli wiec ktos chce grzyby z dzialki jesc,
musi byc pewny, ze nie ma tam zanieczyszczen chemicznych.

> Problem pojawia sie gdy sa to albo grzyby pasozytnicze albo niejadalne
> bo nie zawsze wygladaja ladnie a pozytku z nich zadnego.

Nie bylbym taki pewien, ze pozytku zadnego. Grzyby rozkladaja takie
rodzaje materii organicznej, z ktorymi robacrwo i bakterie nie daja sobie
rady. A wiec wzbogacaja glebe w skladniki przyswajalne przez rosliny.
Pewne grzyby (niekoniecznie jadalne) z pewnymi drzewami zyja w symbiozie.
Tam, gdzie siegaja korzenie drzew na pewno nie warto ich usuwac.
Oczywiscie nie nalezy sie za bardzo prejmowac, gdy kosiarka przejedzie
po grzybku, bo wlasciwy grzyb to grzybnia w ziemi, a to co wystaje to tylko
owocniki (zdaje sie, ze taka jest "fachowa" nazwa). Nad grzybami na srodku
trawnika mozna sie zastanawiac, ale ja u siebie nie probuje usuwac.

Michal

--
Michal Misiurewicz
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

8. Data: 2000-12-08 09:44:52

Od: "Leszek" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

No tak, fajnie piszecie, ale ja chce wykończyć te wstrętne grzyby. Są
niejadalne, nieładne i niszczą trawnik (jak się rozwiną to tworzą tzw.
"czarcie kręgi"). W angielskiej książce o trawnikach (autorytety
trawnikowe!!!) jest napisane, że grzybów się nie da wyplenić. Ja mam
nadzieję, że mimo tego ktoś sobie poradził.

Leszek
Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:90p5f4$93n$1@nnrp1.deja.com...

> [...]
> owocniki (zdaje sie, ze taka jest "fachowa" nazwa). Nad grzybami na srodku
> trawnika mozna sie zastanawiac, ale ja u siebie nie probuje usuwac.

Tarasy ogrodowe!
To Gwiazda Betlejemska Kazdego kwiatka trzeba z umiarem podlewać to nie zmarnieje
Kosiarki, Ciagniki, Mikrociagniki, Urzadzenia Wysokiej Klasy!
Okrywowo-cebulowe
Woda