HIV / AIDS

1. Data: 2003-02-17 22:14:15

Temat: HIV / AIDS
Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam szanownych grupowiczow.
Na gnebiacy mnie problem, kolega odesłal mnie na wasza liste. Mozliwe, ze dl
a wielu z Was wyda sie on smieszny, ale osobiscie dla mnie jest to interesuj
ace i w tej chwili niejasne (chyba nie okrzykniecie mnie matolem)
Z tego co podaja wszelkie zrodla, wirusem HIV komary nie zarazaja, ale ja ma
m taki ciekawy przypadek. Otoz komar siada na zarazonej osobie, wysysa z nie
j spora ilosc krwi (nie wiem ile tego moze wyssac) i po chwili, bardzo krotk
iej siada na dloni nastepnej ofiary, ktora zabija tego komara natychmiast. K
rew z komara rozbryzguje sie na dloni, ale niestety na tej dloni znajduje si
e takze swieza rana. I to juz jest bliska stycznosc krwi zarazonej z normaln
a. Strasznie mnie to gnebi, bo siedze w Afryce posrod murzynow, ktorych tu j
est pewnie ze 20% zarazonych. Przypadek ten przytrafil mi sie ostatnio, wiec
zaczalem sie niepokoic. Komarow jest tu niesamowite nagromadzenie!!! Jesli k
tos moze troszke przyblizyc temat, bylbym wdzieczny. Medycyna nie jest moja
mocna strona.

Pozdrawiam
Jarek
j...@o...pl

2. Data: 2003-02-18 09:33:36

Temat: Re: HIV / AIDS
Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek" <j...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
> zarazaja, ale ja ma m taki ciekawy przypadek. Otoz komar siada na
> zarazonej osobie, wysysa z nie j spora ilosc krwi (nie wiem ile tego

A następnie w jego przewodzie pokarmowym wirus ulega deaktywacji. Otóż HIV
żeby przeżyć musi się nieustannie namnażać -- mieć kontakt z ludzkimi
limfocytami T. W przewodzie pokarmowym komara takich nie znajduje i ulega
deaktywacji.

Tinue

3. Data: 2003-02-20 22:14:13

Temat: Odp: HIV / AIDS
Od: "jaba" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tinue <t...@w...tlen.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@2...30.129.166...

> [...]
> żeby przeżyć musi się nieustannie namnażać -- mieć kontakt z ludzkimi
> limfocytami T. W przewodzie pokarmowym komara takich nie znajduje i ulega

Ale samo uklucie!
Narkomani zarazaja sie poprzez uzywanie jednej igly.
Komar ma tez jakis narzad klujacy, na ktorym zostaje troche krwi.
Czas miedzy ukluciem czlowieka zarazonego i zdrowego
moze byc bardzo krotki.
pozdrowienia
jab

USG
soczewka toryczna.... znowu problem
czerniak, zwykłe znamiona czy po prostu paranoja?
Pielegniarki i kolczyki nius TV I program
Bol jadra w czasie abstynecji seksualnej