Rolada z mięsa

1. Data: 2001-10-03 13:21:27

Temat: Rolada z mięsa
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak chodzi za mną od dłuższego czasu, ale się nie objawia, brakuje mi
pomysłu.
Jakie robicie rolady z mięsa, drobiu, dziczyzny lub ryb?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-03 14:20:08

Temat: Re: Rolada z mięsa
Od: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak chodzi za mną od dłuższego czasu, ale się nie objawia, brakuje mi
> pomysłu.
> Jakie robicie rolady z mięsa, drobiu, dziczyzny lub ryb?
> pozdr. Jerzy

To nie do konca jest pewnie rolada o jaka Ci chodzi ale kiedys robilem cos
co ladnie wyglada i dobrze smakuje, a mianowicie rolade z ryb ale to moja
wariacja na temat na ryby faszerowanej i je sie na zimno. A robi sie to z
roznych gatunkow ryb o roznym kolorze miesa. Roznokolorowe ryby przyrzdzam
tak jak na rybe faszerowana. Pierwszy walek gotuje z wegorza, oczwiscie,
zawiniety w gaze, kiedy jest juz twardy studze go zdejmuje gaze i okladam
zmielonym lososiem, potem idzie sledz, potem makrela z odrobinka
koncentratu, potem mintaj. Na koniec jak przy kazdej rybie faszerowanejkroje
w plastry, ktore wygladaja ja tarcza strzelnicza i zalewam galaretka. Danie
jest dosc upierdliwe w wykonaniu ale efektowne, Do tego oczywiscie sosik
tatarski i chrzan ale mozna tez jesc soute
Czarek

1. Data: 2001-10-03 16:55:23

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Tak chodzi za mną od dłuższego czasu, ale się nie objawia, brakuje mi
> pomysłu.
> Jakie robicie rolady z mięsa, drobiu, dziczyzny lub ryb?
> pozdr. Jerzy

Robilam kiedys taka rolade z duzej poledwicy: Poledwice kroic wzdluz,
tak, jakby sie odwijalo ja spiralnie, az powstanie jeden plat miesa.
Troche rozbic, natrzec przyprawami i posmarowac nadzieniem. Zwinac z
powrotem w spirale, obwiazac plasterkami boczku i obsmazyc. Wstawic do
goracego pieca i piec, az upieczone. Trzeba przekroic w srodku, zeby sie
upewnic, ze nadzienie jest upieczone. Jesli chodzi o nadzienie, to
robilam je z grzybow, jajka, namoczonej bulki tartej, estragonu i
mielonych orzechow wloskich.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-10-04 06:37:53

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
: Tak chodzi za mną od dłuższego czasu, ale się nie objawia, brakuje mi
: pomysłu.
: Jakie robicie rolady z mięsa, drobiu, dziczyzny lub ryb?
: pozdr. Jerzy
:
"Moje" rolady robie z wolowiny.
Rozbity plat miesa smaruje musztarda (uzywam Sarepskiej), sol, pieprz. Do tego
oczywiscie obowiazkowo przekrojona wzdluz cwiartka ogorka kiszonego, cwiartka
cebuli, plaster wedzonej sloniny.
Roladki spinam wykalaczka, obtocze w mace i na goracy tluszcz. Gdy juz miesko
przybrazowi sie podlewam mala iloscia wody i dusze. W zaleznosci od tego jaka
jest wolowina czasami - gdy wody wyparuje za duzo - dolewam i tak az wolowina
stanie sie krucha.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-04 08:02:26

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie do konca jest pewnie rolada o jaka Ci chodzi [...]
Bardzo mi sie podoba ale jak liczę to sam musiałbym wcinać ok. 1,5-2,5 kg
tej roladki. Natomiast, jak bym zrobił warstwami efekt też by był dobry a
i znacznie mniejsze ilości wchodzą w grę.
Dzięki, pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-04 08:04:52

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robilam kiedys taka rolade z duzej poledwicy [...]
To brzmi apetycznie, dziękuję.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-04 08:06:46

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Moje" rolady robie z wolowiny. [...]
Miałem na myśli większy kaliber. ;-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-04 08:06:49

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

: > "Moje" rolady robie z wolowiny. [...]
: Miałem na myśli większy kaliber. ;-)
: pozdr. Jerzy
:
Hehe ... rolada roladzie nie rowna ;o)) Tak mi sie przypomnialo przy okazji ....
lubie rolady warzywne (moga tez byc z szynka). Takie warzywka ugotowane w jakims
wywarze. Odcedzone, a do wywaru dodana zelatyna. Warzywa z wywarem zapakowane w
foliowy worek (skad wziac taki "rekaw"?) i przetrzymane w lodowce do stezenia.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-04 09:03:46

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hehe ... rolada roladzie nie rowna ;o))
:-O
Ich istotą jest zrolowanie, zwinięcie w wałek.

[...]
> (skad wziac taki "rekaw"?) i przetrzymane w lodowce do stezenia.
Skoro są podziurawione rękawy to całe tym bardziej. Ale nie pojmuję,
dlaczego nie spróbujesz ze zwykłą torebką foliową.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-10-04 09:26:18

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

: > Hehe ... rolada roladzie nie rowna ;o))
: :-O
: Ich istotą jest zrolowanie, zwinięcie w wałek.
:
: [...]
[...]
Tez tak pomyslalam tylko, ze musialaby to byc dluga i bardzo waska torebka
...... hmm ..... temat do przemyslenia (jak zrobic, zeby bylo dobrze? ;o)
pozdr. Wilma

sól selerowa
Cafe za slupem
Urodziny i pierwsza wizyta