Halogeny, wymiana z 20watt na 50 wat i awaria, transformator, gdzie naprawie?

1. Data: 2003-02-15 08:35:26

Temat: Halogeny, wymiana z 20watt na 50 wat i awaria, transformator, gdzie naprawie?
Od: freDZiK <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymienilem Halogeniki z 20 wattowych na 50 wattowe no i dzialaly
godzinke i nagle zgaslo... chyba walna transformator, mozliwe to? A
jezeli tak to moge gdzies naprawic taki transformatorek i moze
jednoczesnie aby przerobili mi go na taki coby obsluzyl zamiast 5x20
wattowych halogenow 5x50 wattoowych halogenow

1. Data: 2003-02-15 09:36:23

Od: luke <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

freDZiK wrote:

> Wymienilem Halogeniki z 20 wattowych na 50 wattowe no i dzialaly
> godzinke i nagle zgaslo... chyba walna transformator, mozliwe to?

Możliwe, ale również możliwe, ze jakieś zabezpieczenie termiczne w
transormatorze zadziałało, co by oznaczalo, ze trans. jest dobry.

> jezeli tak to moge gdzies naprawic taki transformatorek i moze
jak sie spalil to go nie naprawisz, znaczy nie oplaca sie go naprawiac

> jednoczesnie aby przerobili mi go na taki coby obsluzyl zamiast 5x20
> wattowych halogenow 5x50 wattoowych halogenow
przerobic to nie przerobia - muissz kupic nowy, o mocy przynajmniej
250VA - koszt ok.70zt. Jesli stary transformator okaze sie sprawny
mozesz tez sproowac dokupic mniejszy i czesc zarowek podlaczyc do stareg
a czesc do nowego, tak by zaden nie byl przeciazany.

pzdr.
Ł.P.

1. Data: 2003-02-15 09:37:26

Od: "Mietek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wymienilem Halogeniki z 20 wattowych na 50 wattowe no i dzialaly
> godzinke i nagle zgaslo... chyba walna transformator, mozliwe to?
Jeżeli nie miałeś trafa kupionego na wyrost to raczej na pewno choć
oczywiście na odległośc trudno stawiać diagnozę. Transformator ma również
swoją moc którą może przenosić.
Zauważ, że podpiołeś 2,5 raza większą moc więc raczej małe szanse aby
wytrzymał.
Odłącz go od sieci i sprawdź czy nie jest wytopiony lakier izolacyjny,
możesz również powąchać będzie czuć spaleniznę. BTW bezpiecznik nie wywalił?

> A jezeli tak to moge gdzies naprawic taki transformatorek i moze
> jednoczesnie aby przerobili mi go na taki coby obsluzyl zamiast 5x20
> wattowych halogenow 5x50 wattoowych halogenow
Naprawa nic nie pomoże bo potrzebujesz większego trafa, zresztą i tak nie ma
możliwości podniesienia jego mocy.
Mietek

1. Data: 2003-02-15 10:33:17

Od: freDZiK <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mietek wrote:

> [...]
> możesz również powąchać będzie czuć spaleniznę. BTW bezpiecznik nie wywalił?

bezpiecznik nie wywalil! trafo wyglada jak nowka... ide go pomierzyc!

1. Data: 2003-02-15 20:30:02

Od: "LukasMWS" <L...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "freDZiK" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> Wymienilem Halogeniki z 20 wattowych na 50 wattowe no i dzialaly
> godzinke i nagle zgaslo...
Ja bym się zdziwił, gdyby dłużej świeciły.
Transformatory mają określoną moc i taką maksymalnie można pod niego
podłączyć.
Najprawdopodobniej miałeś zamontowany trafo 100W i może on obsłużyć max.
2x50 watowe żarówki.
Pozostałe 3x50W trzeba podłączyć pod drugi trafo (150W).

Wątpię też, żeby zadziałało zabezpieczenie transformatora. Takie
zabezpieczenie mają tylko niektóre trafo. Poza tym po ostygnięciu powinno
znów załączyć, a skoro tak się nie stało, to trafo raczej do wymiany.

--
Nadawał dla Państwa: LukasMWS

PODZIELNIKI CIEPŁA - RATUNKU
P O M O C Y - R A T U N K U!!!