Hartman o moralności

1. Data: 2018-06-11 11:16:49

Temat: Hartman o moralności
Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawy tekst Hartmana o moralności. Filozof wyprowadza go nie z nauki
Kościoła, który uzurpuje według niego prawo do jej nauczania, tylko z
,,wewnątrz"-znaczy, że moralność jest niejako przyrodzona człowiekowi.
https://hartman.blog.polityka.pl/2018/06/10/odnowa-m
oralna-ludzka-nie-koscielna/?nocheck=1

2. Data: 2018-06-11 17:43:29

Temat: Re: Hartman o moralności
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

CookieM <t...@d...not.spam> wrote:
> Ciekawy tekst Hartmana o moralności. Filozof wyprowadza go nie z nauki
> Kościoła, który uzurpuje według niego prawo do jej nauczania

Uzurpuje? No bardzo ciekawe, czegóż to np. ciebie dotąd ,,uzurpatorsko
wyuczył"? Masz jakiś swoj moralny dorobek, który zawdzięczasz Kościołowi?

> tylko z
> ,,wewnątrz"-znaczy, że moralność jest niejako przyrodzona człowiekowi.
> https://hartman.blog.polityka.pl/2018/06/10/odnowa-m
oralna-ludzka-nie-koscielna/?nocheck=1

Jest przyrodzona. Zwierzęciu nie.
I super, i tralala.
A czy ten pan tam wspomina może coś o przyrodzonym człowiekowi złu oraz o
walce tego dobra ze złem oraz jak taki automoralny człowiek radzi sobie z
tym w samotności - czy raczej skrzętnie omija ten śliski temacik?

--
XL

3. Data: 2018-06-11 19:58:47

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-06-11 o 17:43, XL pisze:

> Uzurpuje? No bardzo ciekawe,

No bo uzurpuje.
Wystarczy przeczytać co Hartman napisał, tam masz to wyjaśnione.

oralna-ludzka-nie-koscielna/?nocheck=1

> Jest przyrodzona. Zwierzęciu nie.

Człowiek to też zwierzę. Tyle że bardziej inteligentne.
I niejedno zwierzę jest bardziej moralne od typowego kibola chodzącego
na marsze z faszystowskimi hasłami.

> I super, i tralala.
> A czy ten pan tam wspomina może coś o przyrodzonym człowiekowi złu

Oczywiście. Przecież wspomniał tam o kościele.

> oraz o
> walce tego dobra ze złem

Nie ma walki dobra ze złem. To ludzie walczą między sobą i ze sobą, a
nie jakieś tam dobro czy zło.
To tylko kościół w ten sposób usprawiedliwia swój brak moralności,
spychając odpowiedzialność na jakąś enigmatyczną walkę dobra ze złem.
Nikt z wyznawców nie ma bladego pojęcia, co to jest ta walka dobra ze
złem, ale nie mają się czego obawiać, bo wytresowane w bezmyślności
owieczki nie będą pytać.

> oraz jak taki automoralny człowiek radzi sobie z
> tym w samotności

Każdy sobie radzi inaczej. Jedni bezmyślnie zapatrzą się w faceta
przebierającego się w sukienki, który im mówi, że noszenie spodni przez
kobiety jest niemoralne i równocześnie niemoralne jest takie ubieranie
się kobiet, które prowokuje niemoralne myśli u faceta.
A inni myślą samodzielnie.

> - czy raczej skrzętnie omija ten śliski temacik?

Zajmuje się tym od lat. Zawodowo.

https://hartman.blog.polityka.pl/informacje/

"Jan Hartman: filozof i publicysta, rocznik 1967, z pochodzenia
wrocławianin, absolwent KUL, od 26 lat w Krakowie. Profesor zwyczajny
Uniwersytetu Jagiellońskiego, szef Zakładu Filozofii i Bioetyki na
Wydziale Nauk o Zdrowiu. Autor kilkunastu książek. Felietonista POLITYKI.

Zajmuje się metafilozofią, filozofią polityki, etyką i bioetyką."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Hartman

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

4. Data: 2018-06-11 22:08:10

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

>Gdyby chrześcijanie choć trochę byli chrześcijanami, a zwłaszcza gdyby katolicy byli
nimi, to walczyliby o te wartości już od dwóch tysięcy lat. Ale jakoś nie starczyło
papieżom i biskupom tych kilkunastu stuleci sprawowania władzy w Europie, aby zadbać
o wolność, równość i niedyskryminowanie. Za to z sadystycznym uporem oddawali się
krzewieniu ich przeciwieństw. A potem, gdy w reakcji na kościelny ucisk nastała
wielka rewolucja, zwana nowoczesnością, zwalczali ją ze wszystkich sił, i to w
nieśmiertelne imię ,,odnowy moralnej". Gdy zaś do ich zakamieniałych serc docierało
to i owo z nowych wartości, nie omieszkali odtrąbić, że to ich zasługa. >

>Módlmy się także za heretyków i schizmatyków, aby Bóg i Pan nasz
wyrwał ich ze wszystkich błędów i raczył ich przywieść do świętej Matki,
katolickiego i apostolskiego Kościoła.
Wszechmogący, wieczny Boże, Ty, zbawiasz wszystkich, a nie chcesz
niczyjej zguby, wejrzyj na dusze podstępem szatana uwiedzione, by
wyrzekłszy się wszystkich heretyckich błędów i z mylnej drogi w skrusze
serca do jedności Twej wiary powróciły.
Z liturgii Wielkiego Piątku. Missale Romanum. :-)

Ach Goddallah!
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

5. Data: 2018-06-13 05:56:18

Od: Lord Gender <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Dlaczego ciekawy, przecież kler zaprzecza wartościowemu życiu, etyka świecka dawno
pozostawiła w tyle tą patologię.
Prosty przykład, narzucanie swojego stanowiska by wszyscy żyli tak jak ktoś tam sobie
chce, jest przecież skrajnie niemoralne, bo nie wolno innyn narzucać jak mają żyć, to
jest pozbawianie ludzi wolności i godności, a co robi kler? Lub przecież to co
wymyślają do kobiet to obsesje seksualne zdegenerowanej przez celibat psychiki,
przepraszam pychologia ma już 150 lat i pytasz się dewianta jak ma żyć twoja żona?
Tylko buractwo równie patologiczne idzie do tej sekty, bo usprawiedliwia im
patologiczne zachowania, mówi jest nas więcej takich wynaturzeńców i będziemy tupać i
wyć, deprac i zatruwać aby nas uznano za wartościowych chociaż temu postępowaniem
zaprzeczamy.

6. Data: 2018-06-16 19:21:42

Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik CookieM napisał:
> [...]
> Kościoła, który uzurpuje według niego prawo do jej nauczania, tylko z
> ,,wewnątrz"-znaczy, że moralność jest niejako przyrodzona człowiekowi.

I film.
https://youtu.be/7Dc984wPLYQ
https://youtu.be/xPoF0nnsFY4
https://youtu.be/E5Fxn_NLFtI

Swiat bez pieniedzy -The Free World Charter
Przemoc psychiczna i seksualna w PDPS w Ostrowinie
Aniołom
Aniołom
Istota homoseksualizmu.