Hebe?

1. Data: 2003-06-12 19:57:48

Temat: Hebe?
Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam 2 piękne, małe krzaczki. Liscie maja twarde, zielono-żółte,
ubarwienie podobne do trzmieliny, tylko listki większe i twarde. Na nalepce
jest napisane "hebe" i w połowie białe a w połowie czarne słoneczko. To
chyba znaczy półcień. W książkach ogrodniczych nic nie znalazłam na temat
tej odmiany. Jaka ziemie toto lubi i w jakim stopniu jest odporne na mróz?
Pozdr.serdecznie.
Goldie

2. Data: 2003-06-12 20:14:34

Temat: Re: Hebe?
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i w jakim stopniu jest odporne na mróz?
> Pozdr.serdecznie.
> Goldie

Ja kiedyś miałem :[

Pozdrawiam
PP.

3. Data: 2003-06-12 20:23:57

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> writes:

> Jaka ziemie toto lubi i w jakim stopniu jest odporne na mróz?

U nas wytrzymało do pierwszej lepszej zimy... Ale to nie musi być
regułą...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Syn grabarza, co mieszkał w Sopocie,
Chciał tatusia odwiedzić w robocie.

4. Data: 2003-06-12 20:30:30

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bcalln$acn$1@atlantis.news.tpi.pl Anna
Kwiecińska<g...@o...pl> napisał(a):
> W książkach ogrodniczych nic nie
> znalazłam na temat tej odmiany. Jaka ziemie toto lubi i w jakim stopniu
> jest odporne na mróz?

Hejka. Kup lepsze książki albo zajrzyj do wyszukiwarek. ;-) Hebe:
zastosowanie w grupach krzewów do ogrodów skalnych, na murki kwiatowe lub na
zbocza. Trzeba go sadzić w pełnym słońcu (sic!) Najodpowiedniejsza jest
gleba piaszczysta. Zimuje pod okryciem lub w domu.
Pozdrawiam konkretnie Ja...cki

5. Data: 2003-06-12 20:59:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> wrote in message
. W książkach ogrodniczych nic nie znalazłam na temat
> tej odmiany. Jaka ziemie toto lubi i w jakim stopniu jest odporne na mróz?

Kiepskie masz te książki:-( Hebe uprawia się mniej więcej tak jak wzosy i
wrzośće. Ostatnia zima....zostały kawałeczki tu i ówdzie. Więcej nie sadzę.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2003-06-12 20:59:45

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbocza. Trzeba go sadzić w pełnym słońcu (sic!) Najodpowiedniejsza jest
> gleba piaszczysta. Zimuje pod okryciem lub w domu.

Hebe to nazwa rodzajowa.Odmian naliczyłem ok. 20tu.
Gleby przepuszczalne.Odporność na mróz;w zależności
od odmiany.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-06-14 06:18:15

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Kiepskie masz te książki:-( Hebe uprawia się mniej więcej tak jak wzosy i
> wrzośće. Ostatnia zima....zostały kawałeczki tu i ówdzie. Więcej nie

Ja myślałam, że to takie "hebe" jak widziałam w Londynie, na 1,5 metra
:(((. Krzaczki sę małe, więc w październiku wezmę do gabinetu w pracy ,
a w przyszłym roku posadzę w pełnym słońcu. Skalniaka jeszcze się nie
dorobiłam.
pozdr.pracowicie
Goldie

> Pozdrawiam, Basia.