Herbata imbirowa

1. Data: 2004-01-20 14:32:20

Temat: Herbata imbirowa
Od: "Marcin Kowalski" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow

Czy znacie jakis dobry przepis na w/w herbatke.
Moja zona jest w ciazy i strasznie ja mdli. Probowalismy roznych sztuczek
np. drobne ale co chwile przekaski itp. Wyczytalismy ostanio w jakiejs
gazecie, ze dobrze robi wlasnie taka herbata.

Moze kolezanki z grupy maja jakies inne sprawdzone sztuczki na mdlosci.
Dodam, ze nie sa to tylko poranne.

Marcin

1. Data: 2004-01-20 14:49:48

Temat: Re: Herbata imbirowa
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że najlepiej byłoby ją kupić w sklepie herbacianym

--
Kinga "Słowotok" Macyszyn

*Jeśli za pieniaczy uważasz osoby, które były uprzejme zwrócić
koleżance Kindze 'Słowotok' Macyszyn uwagę, że grupa dyskusyjna
to nie irc i dzięki temu Kinga 'Słowotok' Macyszyn zaczęła
się pienić, to tak, jestem zdecydowaną pieniaczką* [Aneta Reluga]

1. Data: 2004-01-20 14:51:40

Od: "Marcin Kowalski" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:bujf67$5dn$1@opal.futuro.pl...
> [...]
> to nie irc i dzięki temu Kinga 'Słowotok' Macyszyn zaczęła
> się pienić, to tak, jestem zdecydowaną pieniaczką* [Aneta Reluga]

Pytalem ale strasznie drogo (na wage)

---
Marcin

1. Data: 2004-01-20 15:40:13

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas temu pamietam przewijal sie temat herbatek wszelakich i bylo cos
takiego:
***
Czy masz dostep do swiezego imbiru, czy tylko w proszku? Bo jesli masz
swiezy, to obierz, pokroj w cienkie plasterki, zalej zimna woda w rondelku i
pogotuj z 10 minut. Rozciencz woda do smaku, dodaj miodu, cytryny - pyszny
napoj na zimno i na goraco. Ja czasem robie taka imbirowa 'esencje' , wlewam
do butelki i uzywam w przeciagu 3-4 dni. Imbir jest podobno bardzo zdrowy na
artretyzm, moja mama zaklina sie, ze picie takiej herbatki lagodzi bol w
rekach. Dodaje tez swiezego imbiru do zupy z dyni. U nas mozna kupic imbir
(kawalki) osmazane w cukrze, a nawet oblane czekolada, jako slodki przysmak.
Ania Sheridan
****
Ścieramy łyżeczkę imbiru, zalewamy wrzatkiem (szklanka) i
przykrywamy aż zaparzy się. Po czasie dodajemy soku z cytryny i
miodu dla smaku.Taka pioruńską mieszankę wypijamy póki ciepła.
Można odcedzic "ostre" fusy ale nie o to w tym chodzi.Tak serio to
idealny sposób na walkę z grypą. Po takiej porcji chory poci
się (w łózku) jak złoto(?) i grypa sama odchodzi z organizmu.
Koniecznie zapamiętajcie ten przepis i nie oszukujcie w piciu
tego"paskudztwa". Niezawodne.
AgataW.
***
1. Dwie torebki herbaty, lub tyle samo lyzeczek lisciastej na szklanke,
dziesiec gozdzikow, pol lyzeczki cynamonu. Zaparzyc. Wypic.
2. Ilosc herbaty jw., posiekana czastka korzenia imbiru, zmiazdzone
orzeszki, gozdziki, cynamon, sok z limony lub cytryny. Zaparzyc. Mozna
poslodzic miodem(kto slodzi herbate?!).
Ania Rau
***

Wicej tak na szybko nic mi sie nie znalazlo, ale zajrzyj do archiwum,
napewno jest tego wiecej, bo pamietam, ze bylo... ;-) ostatnio nawet bylo
cos chyba pod haslem rosyjska jherbatka albo jakos tak...

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-01-20 16:01:04

Od: Zenon Grodzki <z...@l...blaszak.dom> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Kowalski w news:<buje9m$i0q$1@nemesis.news.tpi.pl> pisze:

> [...]
> np. drobne ale co chwile przekaski itp. Wyczytalismy ostanio w jakiejs
> gazecie, ze dobrze robi wlasnie taka herbata.

http://www.pesto.art.pl i poszukaj w przepisach, ale czy pomoże na
mdłości?

Zenon Grodzki

1. Data: 2004-01-20 16:48:23

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Kowalski wrote:
> [...]
> gazecie, ze dobrze robi wlasnie taka herbata.
>
> Moze kolezanki z grupy maja jakies inne sprawdzone sztuczki na mdlosci.

Marcin, a w aptekach pytałeś? Ja np. stosuję Avioplant (w formie
kapsułek, nie herbatki) -- to jest wyciąg z imbiru. Niedrogi. Zapytaj,
czy mają też coś takiego do zaparzania. Na chorobę lokomocyjną imbir
pomaga, o mdłościach porannych nic mi nie wiadomo :)

Nessie

1. Data: 2004-01-20 17:12:36

Temat: Odp: Herbata imbirowa
Od: "kragmel" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin Kowalski <m...@k...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:buje9m$i0q$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> gazecie, ze dobrze robi wlasnie taka herbata.
>
> Moze kolezanki z grupy maja jakies inne sprawdzone sztuczki na mdlosci.

moja bratowa na początku ciąży piła taką herbatę, jest ekspresowa: dilmah i
herbapol (seria "herbaty świata"). jadła też pierniczki imbirowe z ikei ;)
bardzo strasznie jej nie pomogło, ale trochę na pewno.
karolina

1. Data: 2004-01-20 18:57:16

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rondelku
> i pogotuj z 10 minut. Rozciencz woda do smaku, dodaj miodu, cytryny -

dodaję jeszcze pieprzu i spirytusu i zabieram w termosie, gdy idę
popływać ;-))

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-01-20 19:09:28

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid>
> rondelku
>
> dodaję jeszcze pieprzu i spirytusu i zabieram w termosie, gdy idę
> popływać ;-))

Bawisz się w MORSA bałtyckiego?
pozdrawiam z podziwem Jerzy

1. Data: 2004-01-20 19:21:37

Od: "Dariusz Donat" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W McDonald's jest herbatka z imbirem. Tak sam imbir jest w hipermarketach.
Btw bardzo mi smakuje ta herbatka.

Pozdrawiam
Darek Donat

Co zrobićżeby ciasto śliczniewyrosło