Houttuynia cordata 'Chameleon'

1. Data: 2003-08-17 15:47:59

Temat: Houttuynia cordata 'Chameleon'
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Od czego zależy jej barwa, może ktoś zaobserwował. W tym roku
moje są nieciekawe. Wiem, że wybarwienie lisci zależy od temperatury,
nasłonecznienia, wilgotności podłoża, ale jakie warunki są optymalne, aby
listki byly kolorowe?
--
Pozdrawiam, Kaśka

2. Data: 2003-08-17 18:38:45

Temat: Re: Houttuynia cordata 'Chameleon'
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
> moje są nieciekawe. Wiem, że wybarwienie lisci zależy od temperatury,
> nasłonecznienia, wilgotności podłoża, ale jakie warunki są optymalne, aby

Mam wrażenie, że również zależy to od czasu. Wiosną były prawie zupełnie
zielone,
teraz są cytrynowo-zielone, róż do czerwieni pokaże się nieco później:-) A
te liście nawet tylko z dwoma kolorami i tak aż błyszczą. Przy okazji -
liście ładnie pachną i p o d o b n o są jadalne;-)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-08-17 19:36:08

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> te liście nawet tylko z dwoma kolorami i tak aż błyszczą. Przy okazji -
> liście ładnie pachną i p o d o b n o są jadalne;-)
hehe
ladnie wygladaja
ladnie pachna i sa jadalne
i ja jeszcze ich nie mam (!?)
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2003-08-17 19:44:50

Temat: Odp: Houttuynia cordata 'Chameleon'
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bhoici$bqd$...@n...news.tpi.pl...

> [...]

> zielone,
> teraz są cytrynowo-zielone, róż do czerwieni pokaże się nieco później:-)

Moje są różowo zielone i właśnie tej żółci mi brakuje :-) Może u Was jest
cieplej i stąd ta żółć u nas zimniej więc jej brak?

> te liście nawet tylko z dwoma kolorami i tak aż błyszczą. Przy okazji -
> liście ładnie pachną i p o d o b n o są jadalne;-)

Też czytałam, że można je dodawać do sałatek, ale szczerze mówiąc nie podoba
mi się ten zapach (dla niewtajemniczonych porównywalny do pomarańczy, choc
mi, z pomarańczą, niezbyt sie nie kojarzy) i jakoś nie mam ochoty ich
próbować :-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

5. Data: 2003-08-17 22:12:42

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> ladnie wygladaja
> ladnie pachna i sa jadalne
> i ja jeszcze ich nie mam (!?)

I tak zaraz zjesz, wiec nie wyrzucaj pieniedzy :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-08-17 23:23:13

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moje są nieciekawe. Wiem, że wybarwienie lisci zależy od temperatury,
> nasłonecznienia, wilgotności podłoża, ale jakie warunki są optymalne, aby

Załóż oczko wodne oraz bagienko.
Roślinka ta lubi takie środowisko.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-08-17 23:53:04

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bhp2po$hnl$...@a...news.tpi.pl...

> Załóż oczko wodne oraz bagienko.
> Roślinka ta lubi takie środowisko.

Problem w tym, iz w bagienku rośnie. Dwa lata temu była ślicznie wybarwiona,
w ubiegłym tak sobie, a w tym wygląda nieciekawie.
--
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2003-08-18 00:02:38

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wybarwiona,
> w ubiegłym tak sobie, a w tym wygląda nieciekawie.

Kto wie, może niekorzystny wpływ miały
susze (w zeszłym i tym roku):-(

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-08-18 00:07:39

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bhp54t$8l7$...@n...news.tpi.pl...

> Kto wie, może niekorzystny wpływ miały
> susze (w zeszłym i tym roku):-(

Może, tylko, że w tym miejscu jest zawsze mokro więc susza nie powinna źle
na wybarwienie liści wpływać. Może ziemia wyjałowiona i czegoś im brakuje.
--
Pozdrawiam, Kaśka

[OT] RATUNKU, jakieś robactwo siedzi w dracenie :-I
jajko nawozem?
Mimoza
Aronia
Czy moge zasadzic dab z żołędzia?