I na moje wyszło!

21. Data: 2014-07-11 14:34:24

Temat: Re: I na moje wyszło!
Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-10 12:18, Ikselka pisze:

> Dokładnie! "Al dente" - hue hue. Moze dla Włochów dobre, bo nie muszą
> trawić węglowodanów, tylko im przelatują takie na poły strawione i wylatują
> drugą stroną, im energii zbyt wiele nie potrzeba, no ale nie w naszym
> klimacie. U nas kluchy muszą być UGOTOWANE, my musimy wykorzystywac
> węglowodany dla energii, bo ani lato u nas nie takie jak we Włoszech, a
> zima to już zwłaszcza.

Jasne, nie wspominając już o samym smaku niedogotowanego makaronu.. Może
się mylę, ale to chyba Makłowicz wprowadził ten sabotaż z
niedogotowywanym makaronem do Polskich kuchni, bo jak sobie przypominam
czasy sprzed Makłowicza to nigdy w kraju nie miałem do czynienia z
niedogotowanymi kluchami.

22. Data: 2014-07-11 14:34:52

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-10 22:08, FEniks pisze:

> Chyba nieuświadomiony smakosz. W makaronie zostawia się niedogotowaną
> "żyłkę", ponieważ ma on "dojść" po połączeniu z gorącym sosem. Jeśli
> wcześniej go ugotujesz do końca, to w sosie zrobi się breja.
>
> Ewa

Daj spokój - dodając aż tak dużo sosu że możliwe jest jeszcze w nim
"dochodzenie termiczne" makaronu to właśnie wtedy zrobisz z dania
"breję" .. A tak w ogóle to chodziło mi o jego wersję jako dodatku do
różnych zup.

23. Data: 2014-07-11 14:38:03

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-10 22:12, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-07-10 22:08, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Smakosz rosołu widać zęby oszczędza.

No, przyklejający (niedogotowany) się makaron do zębów w trakcie
spożywania rosołu to niezbyt dobry pomysł kucharza na oryginalność w
dobrym guście.

24. Data: 2014-07-11 14:56:52

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

tak. W PRLu podawano rozgotowaną breję.
Nie myl al dente z niedogotowanym

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

25. Data: 2014-07-11 15:31:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 14:34:52 +0200, Trybun napisał(a):

> Daj spokój - dodając aż tak dużo sosu że możliwe jest jeszcze w nim
> "dochodzenie termiczne" makaronu to właśnie wtedy zrobisz z dania
> "breję" ..

Ano!

26. Data: 2014-07-11 15:32:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 14:38:03 +0200, Trybun napisał(a):

> No, przyklejający (niedogotowany) się makaron do zębów w trakcie
> spożywania rosołu to niezbyt dobry pomysł kucharza na oryginalność w
> dobrym guście.

Zwłaszcza gorący makaron - boż rosół ma być GORĄCY.

27. Data: 2014-07-11 15:37:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 12:56:52 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> Nie myl al dente z niedogotowanym

Jakaś różnica - poza językową? Możesz dokładnie objaśnić?
333-)

28. Data: 2014-07-11 16:08:56

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Fri, 11 Jul 2014 15:37:37 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> Jakaś różnica - poza językową? Możesz dokładnie objaśnić? 333-)

zasadnicza

29. Data: 2014-07-11 16:19:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 14:08:56 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> zasadnicza

Hmmm.... Zasadniczy brak odpowiedzi.

30. Data: 2014-07-11 16:22:47

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
e.net...

Zwłaszcza gorący makaron - boż rosół ma być GORĄCY.

Stryjeczny dziaduś mawiał, że rosół musi się gotować w wątpiach (ha, jakie
to było tajemnicze, te wątpia, letkie...), a Ujek Ustupski - to je dobre co
wri!
pozdr
Stefan

---