I na moje wyszło!

11. Data: 2014-07-10 22:30:00

Temat: Re: I na moje wyszło!
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-10 22:12, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-07-10 22:08, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Smakosz rosołu widać zęby oszczędza.

Bo rosołki są dla chorych.

Ewa

12. Data: 2014-07-10 22:30:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jul 2014 22:12:33 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-07-10 22:08, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Smakosz rosołu widać zęby oszczędza.

Rosół nie jest do gryzienia - dlatego najbardziej go lubię z lanym ciastem.
Moje lane kluseczki wyglądają jak równiutkie długie wstążeczki - leję
ciasto równomierną cieniutką strużką na wirujący rosół. Takie kluseczki
przypominają krojony ręcznie makaron, ale są długie i mięciutkie,
rozpływają się w ustach bez gryzienia. I to jest to!

13. Data: 2014-07-11 01:12:52

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-10 12:18, Ikselka pisze:

> drugą stroną, im energii zbyt wiele nie potrzeba, no ale nie w naszym
> klimacie. U nas kluchy muszą być UGOTOWANE, my musimy wykorzystywac
> węglowodany dla energii, bo ani lato u nas nie takie jak we Włoszech, a
> zima to już zwłaszcza.

I na pewno dlatego 20% biednych niedoenergetyzowanych, marznących zimą i
latem Polaków jest otyłych...

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,

14. Data: 2014-07-11 01:19:41

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]

przypominają krojony ręcznie makaron, ale są długie i mięciutkie,
rozpływają się w ustach bez gryzienia. I to jest to!

Smaka nie rób, tylko jak człowiek, zapodaj recepturę :)

pzdr.
Artur

15. Data: 2014-07-11 09:37:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-11 01:12, Aicha pisze:

> I na pewno dlatego 20% biednych niedoenergetyzowanych, marznących zimą
> i latem Polaków jest otyłych...

Otyli są tylko ci, którzy mają ogrzewanie w domu. ;)

Ewa

16. Data: 2014-07-11 12:47:18

Od: Hans Kloß <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@g...pl>

> [...]
> przypominają krojony ręcznie makaron, ale są długie i mięciutkie,
> rozpływają się w ustach bez gryzienia. I to jest to!

Zapomniałaś dodać, że ci mózg zapychają....

17. Data: 2014-07-11 13:39:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 01:12:52 +0200, Aicha napisał(a):

> I na pewno dlatego 20% biednych niedoenergetyzowanych, marznących zimą i
> latem Polaków jest otyłych...

Mieszasz pojęcia. Bo nie rozumiesz.

18. Data: 2014-07-11 13:55:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 01:19:41 +0200, artustas napisał(a):

> [...]
> przypominają krojony ręcznie makaron, ale są długie i mięciutkie,
> rozpływają się w ustach bez gryzienia. I to jest to!

Wszystko zawsze robię "na oko", ale spróbuję :-))
Najpierw wybijam jajko i daję 2 łyżki wody - do wysokiego wąskiego kubeczka
z dzióbkiem albo z lekko wywiniętym, ale cienkościennym brzegiem (z
grubaśnego prostego brzegu nie da się lać równej strużki ciasta),
trzepaczką miksera ubijam chwilę, dodaję łyżkę czubatą mąki tortowej i
ubijam starannie do połączenia, po czym jeśli za rzadkie, to dodaję mąki, a
jak za gęste, to wody - i ubijam dalej dobrą chwilę, bo ciasto ma być
napowietrzone--->puszyste po ugotowaniu. Docelowa gęstość surowego ciasta
to gęstość kwaśnej śmietany. Czyli ma być bez grudek i glutów, lejące, ale
sporo gęściejsze niż na naleśniki.
Rosół przecedzam, ponownie zagotowuję do stanu lekkiego falowania i
trzymając w lewej ręce przechylony kubek, prawą (uzbrojoną w dużą łyżkę)
mieszam ruchem kolistym w jedną stronę, aby nadać cieczy postać wiru - nie
za szybko, tyle aby lejąc strużką ciasto nie rozbijać klusek, pozwalając im
się zestalić i zachować kształt cieniutkiej wstegi. Cała filozofia polega
na tym, żeby ustawić kubek tak, aby nie lać ciasta na łyżkę i aby trzymać
kubek nad jednym i tym samym miejscem nad garnkiem, czyli nie machamy
kubkiem nad garnkiem, tylko trzymamy w jednym połozeniu, przechyłem
regulując grubość strugi ciasta (jakieś 4 mm), a całą robotę formowania i
transportu klusek wykonuje już rosół, byle tylko zachował ruch wirowy aż do
wyczerpania ciasta :-)

I ważne jest, aby nie lać ze zbyt wysoka, bo wtedy ciasto nie kładzie się
na tłustą powierzchnię rosołku, tylko robi "plum" zbyt głęboko i wtedy może
się rozpłynąć zanim się zetnie i wypłynie :-))

Tak wiec cała technologia to po prostu właściwa gęstość ciasta (za rzadkie
się rozpłynie w zupie, za gęste odrywa się kawałkami) oraz technika "lania"
:-D

19. Data: 2014-07-11 13:57:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 12:47:18 +0200, Hans Kloß napisał(a):

> "Ikselka" <i...@g...pl>

> Zapomniałaś dodać, że ci mózg zapychają....

Sp...j!

20. Data: 2014-07-11 14:15:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jul 2014 13:55:52 +0200, Ikselka napisał(a):

> byle tylko zachował

idealnie jednostajny

> ruch wirowy

Jednostajność jest ważna dla utrzymania jednakowej grubości klusek na całej
długości.

czym umyć
wiśnie
Mierzyliście już bikini w tym sezonie?