Irga błyszcząca - jak sadzić

1. Data: 2007-03-15 14:02:22

Temat: Irga błyszcząca - jak sadzić
Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, mam pytanie do tych, którzy sadzili Irgę błyszczącą - ile sztuk
najlepiej zasadzić na metr? Czy wystarczą 3, czy 5?

I pytanie nr 2. Za płotem, czyli na zewnątrz posesji, między płotem a chodnikiem
jest kawałek trawnika również naszego (= mojego i sąsiadów). Sąsiadka chce w tym
roku posadzić niski żywopłot - coś docelowo do pół metra, żeby odstraszyć
załatwiające się na nim psy.

Ma to być
- gęste
- tanie (jak się ktoś ew. połasi, bo to różnie bywa, a rośnie na zewnątrz)
- niekłopotliwe w utrzymaniu

Będzie rosło w kierunku wschodnim.

Co polecacie?

wiosennie, ogrodowo, z głową pełną pomysłów

2. Data: 2007-03-15 19:29:26

Temat: Re: Irga błyszcząca - jak sadzić
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Mar 2007 15:02:22 +0100, Kajetana_Kinga aka Słowotok
napisał(a):

> Witajcie, mam pytanie do tych, którzy sadzili Irgę błyszczącą - ile sztuk
> najlepiej zasadzić na metr? Czy wystarczą 3, czy 5?

Myślę, ze co 40 cm (sadzona w jednym rzedzie) to będzie gęsto.

> [...]
> - gęste
> - tanie (jak się ktoś ew. połasi, bo to różnie bywa, a rośnie na zewnątrz)

Nie wiem czy to odstraszy psy, ale ja posadziłabym jakąś niską odmiane
nernerysu Thunberga - nic odkrywczego:)

Pozdrawiam,
Marta

3. Data: 2007-03-26 17:40:47

Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> [...]

mialem ten sam problem - za plotem o dl. ok. 40 m pas szerokosci ok. 50 cm.
Wyczytalem ze irge sadzic trzeba co ok. 30 cm - przy tej szerokosci w dwoch
rzedach na przemiennie - niejako po trojkacie. Jak wyliczylem ile mi tego
trzeba to wybralem rozwiazanie jak sie okazalo (przez ostatnie dwie zimy i
jedno lato) wyjatkowo skuteczne. Wyrwalem wszystko c mi tam roslo (chwasty
samosiejki) i wysypelem zwirem o duzej grubosci - nawet mi go z drog
przywiezli jako utrzymanie pobocza za darmo - sam musialem go sobie
rozplantowac wzdluz plotu. Zaluje tylko ze nei rozlozylem pod zwirem czarnej
folii to by mi zadne juz nie wyroslo chwastopodobne. Co do psow - slownie
jeden , chyba go musialo mocno scisnac - mi sie zalatwil na ten zwir. Psy
jakos wogole po tym nie lubia chodzic.

Wiem ze irga jest piekna - chcialem ja tez zasadzic lecz koszta i kwestia
psow (u sasiada i tak zanim sie rozrastaly zalatwialy sie a teraz tez sie
zdarza ze na to tez sie zalatwiaja) spowodowaly ze wybralem kamienie.

Ogolnie to wbrew pozorom wyglada estetycznie. Chociaz pewnie nie wszedzie
sie nadaje ja mam za plotem pas zieleni i kraweznik od drogi - chodzik jest
po drugiej stronie jezdni, a wogole to jest to osiedle domkow.

pozdro
stclaus

4. Data: 2007-03-28 17:16:29

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
A może zastosować taką roślinę jak rosa rugoza lub rosa rugotida
Różnica w ilości kolców na cm kw. Bardzo wytrzymała. Niska cena
Świetna roślina zaporowa. Nie chroni tylko przed samochodami.
W celu uniknięcia pielenia można przed sadzeniem położyć matę
do ściółkowania chwastów. Odrosty korzeniowe po kilku latach
zagęszczą nasadzenie. Nie widziałem psa który by to chciał forsować.

Pozdrawiam Krzysztof

Lawenda
Zagospodarowanie wschodniego skrawka zieleni
Robaczki w oczku wodnym
akcja "MIASTA W KWIATACH" -zaproszenie :)
galasy po raz kolejny...