Zagospodarowanie wschodniego skrawka zieleni

1. Data: 2007-03-14 19:37:50

Temat: Zagospodarowanie wschodniego skrawka zieleni
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam skrawek zieleni o wymiarach 9 x 3m
Na tym skrawku mieszczą się 4 dziesięcioletnie świerki ( z galasami
rzecz jasna) 7 różnych żywotników w szlarze przy ogrodzeniu - żeby nie
było specjalnie widząc tego skrawka ak i budynku, 10 metrowy świerk z
szyszkami ( i niewielka ilością galasów), sosna srebrna - ok 5 m,
krzaczek peonii różowej, i na samym południowym rogu jest bez czarny :)
dodatkowo jest gdzięs na przeciwnym krańcu studnia.

Rozchodzi się bardziej o część naziemną. Trawa - rosnąc nie chce
zupełnie. sam mech tam prawie rośnie. Wszystko co liściaste (róża
kiedyś była ale tylko 2 lata wytrzymała) ginie. Rosną tylko iglaki.
Nie musze mieć tam trawy - moze byc coś zastępczego, tylko nie mech i
więcej wilgoci, bo już zaczyna to na ściany wchodzić.

Jest może jakiś gatunek trawy cieniolubnej? bo tam słońce pojawia sie
tylko od wschodu do godziny 12. Później ciemno. Dla zainteresowanych
moge dodać mapki jeśli by to pomogło.

2. Data: 2007-03-14 19:44:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie musze mieć tam trawy - moze byc coś zastępczego, tylko nie mech i
> więcej wilgoci, bo już zaczyna to na ściany wchodzić.
>
> Jest może jakiś gatunek trawy cieniolubnej?

Posadź barwinek albo runiankę. Urosną:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2007-03-14 20:05:44

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Posadź barwinek albo runiankę. Urosną:)
a cos bardziej trawopodobnego. może być niskie wolno rosnące (wazne by
wzeszło w tym sezonie, albo cos innego. To ma taką wade że tworzy kobierzec.

4. Data: 2007-03-14 21:05:28

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik"

> To ma taką wade że tworzy kobierzec.

Trawa też posiądą ową wadę, tzn. tworzy kobierzec !

Może jakieś wrzosy lub inne kwaśnolubne coś ...

Serdecznie Miłka

5. Data: 2007-03-14 21:32:05

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:et9j5u$oan$1@nemesis.news.tpi.pl Osadnik
<o...@w...pl> napisał(a):

> Mam skrawek zieleni o wymiarach 9 x 3m
> Jest może jakiś gatunek trawy cieniolubnej? bo tam słońce pojawia sie
> tylko od wschodu do godziny 12. Później ciemno.

Hejka. Możesz poeksperymentować z wiechliną gajową (Poa nemoralis),
zaryzykować uprawę maślaków lub dosadzić kilka cisów. ;-)
Pozdrawiam mrocznie Ja...cki

6. Data: 2007-03-14 21:46:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a cos bardziej trawopodobnego. może być niskie wolno rosnące (wazne by
> wzeszło w tym sezonie, albo cos innego. To ma taką wade że tworzy
kobierzec.

Melduję, że nie rozumiem. To co w końcu tam chcesz mieć - ścisłą okrywę
gruntu a la trawa (czyli kobierzec) czy też rośliny sadzone tak, że między
jedną a drugą jest przestrzeń? A może po prostu wysyp grubą warstwę ściółki?

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2007-03-14 22:11:17

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> [...]
> jedną a drugą jest przestrzeń? A może po prostu wysyp grubą warstwę ściółki?

Nie zrozumienie terminu ;)
Mi kobierzec zawsze kojarzy sie z łąką.
A co chce? by nie gryzło sie z kosiarka. chodzi nie o mnie, a osobnika
który ma manie koszenia. wiec raczej szukam traw.

8. Data: 2007-03-14 22:13:27

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:et9j5u$oan$1@nemesis.news.tpi.pl Osadnik

> Hejka. Możesz poeksperymentować z wiechliną gajową (Poa nemoralis),
> zaryzykować uprawę maślaków lub dosadzić kilka cisów. ;-)

YeY....
Gdyby było to większe to pewnie bym dosadził.. btw, czy cisy sa
atakowane prze jakieś pasożyty.. bo moze dosadze tam tak gest o róznych
zimozielonych ze nie bedzie trzeba tego kosic kosiarka tylko norzycami
do żywopłotu ;)

9. Data: 2007-03-14 22:50:40

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co chce? by nie gryzło sie z kosiarka. chodzi nie o mnie, a osobnika
> który ma manie koszenia. wiec raczej szukam traw.

Trawa parkowa.

Pozdrawiam
Leszek

10. Data: 2007-03-15 02:30:52

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Trawa też posiądą ową wadę, tzn. tworzy kobierzec !
>
> Może jakieś wrzosy lub inne kwaśnolubne coś ...

Hmmm... A wrzosy kobierca nie tworzą?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Robaczki w oczku wodnym
akcja "MIASTA W KWIATACH" -zaproszenie :)
galasy po raz kolejny...
kosiarka flymo - kłopocik
Sie zastanawiam...