Lawenda

1. Data: 2007-03-15 09:49:53

Temat: Lawenda
Od: "soneet" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

To będzie moje pierwsze lato bez ogródka, tylko z balkonem :-(((,
(południowo-zachodnia strona).
Marzy mi się lawenda w skrzynkach, ale moje doświadczenia z tą roślinką są
praktycznie żadne. prosze więc o kilka podpowiedzi.
1. czy można lawendę zastosować jako roślinę doniczkową, jeżeli tak to:
2. jakie warunki glebowe
3. czy jest szansa na przezimowanie na balkonie, czy o roku nowe
sadzonki.
4. gdzie kupić sadzonki w Warszawie ?

pozdrawiam słonecznie i wiosennie
Soneet.

2. Data: 2007-03-15 11:33:50

Temat: Re: Lawenda
Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

soneet <s...@w...pl> napisał(a):

> Witam serdecznie,
>

> To będzie moje pierwsze lato bez ogródka, tylko z balkonem :-(((,
> (południowo-zachodnia strona).

z mojego zeszlorocznego doświadczenia: zimy prawie nie było, doniczki
okręcone solidnie, z 3 stron ściany, a lawendę szlag trafił.

Wydaje mi sie jednak, ze spokojnie może się udawać, pewnie jakieś
egzemplarze felerne mialam.

Balkon jednak ma tę urode, że trzeba sie liczyć z corocznym wywalaniem
okazow niby-wieloletnich...

pozdr.H.

3. Data: 2007-03-15 11:42:22

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. czy można lawendę zastosować jako roślinę doniczkową, jeżeli tak to:

Posadź rozmaryn. Też śmierdzi ale lepiej rośnie w doniczce.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2007-03-15 13:32:22

Od: "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z mojego zeszlorocznego doświadczenia: zimy prawie nie było,

CZEGO nie bylo w zeszlym roku ??????????????/
Prosze mnie nie denerwowac, no chyba, ze mieszkasz gdzies poza Polska.

Iza Wójcik

5. Data: 2007-03-15 13:55:07

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela Wójcik <i...@h...pl> napisał(a):

> CZEGO nie bylo w zeszlym roku ??????????????/
> Prosze mnie nie denerwowac, no chyba, ze mieszkasz gdzies poza Polska.

chodzi mi o mijajacy wlasnie sezon zimowy. W Szczecinie prawie zimy nie
bylo, serio, poza kilkoma dniami nawet nie bylo kiedy pojechac na
jedyny_w_miescie wyciag narciarski.

pozdr.Hania

6. Data: 2007-03-15 13:58:50

Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z mojego zeszlorocznego doświadczenia: zimy prawie nie było, doniczki
> okręcone solidnie, z 3 stron ściany, a lawendę szlag trafił.

a moje lawendy o dziwo przeżyły dwie zimy na wietrznym balkonie aż do
ubiegłorocznej, wtedy to mi wszystko szlag trafił :(

> Wydaje mi sie jednak, ze spokojnie może się udawać, pewnie jakieś
> egzemplarze felerne mialam.
>
> Balkon jednak ma tę urode, że trzeba sie liczyć z corocznym wywalaniem
> okazow niby-wieloletnich...

niestety , i już dałam sobie spokój ze strojeniem balkonu we wszystko co
żyje ponad rok

pozdr Magda

7. Data: 2007-03-15 15:59:17

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Posadź rozmaryn. Też śmierdzi ale lepiej rośnie w doniczce.
> Pozdrawiam.Mirzan

Lepiej? Dlaczego? lawenda ladnie rosnie w donicach, ale musza byc
spelnione pewne warunki:

Duze, wysokie, waskie donice - lawenda lubi miec dlugie pionowe korzenie

Bardzo uboga piaszczysto-kamienista gleba bez zadnych nawozow

Regularne przycinanie

Zimno-odporne lawendy, do -20°C: Lavanula angustifolia (officinalis)
szczegolnie Royal Purple, Royal Velvet i Munsted

A takie gatunki, jak Lavandula vera, Lavandula lanata czy Lavandula
stoechas nie przezyja nawet malych mrozow. Mieszanka Lavandula x
intermedia jest odporna na male mrozy, ale duzych mrozow przez dluzszy
czas nie przezyje.

Na balkon wybralabym L. angustifolia Royal Purple - pieknie pachnie jak
rowniez nadaje sie do celow kulinarnych (jak ktos lubi smak rozmarynu,
przewaznie lubi smak lawendy), i przezimuje w slonecznym miejscu.

Tadeusz Smal, o ile wiem, orientuje sie, ktore lawendy sprawdzily sie w
mroznych warunkach w Polsce, moze podrzuci nazwy mrozoodpornych odmian
dostepnych na polskim rynku.

Magdalena Bassett

8. Data: 2007-03-15 17:01:30

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> Na balkon wybralabym L. angustifolia Royal Purple - pieknie pachnie jak
> rowniez nadaje sie do celow kulinarnych (jak ktos lubi smak rozmarynu,
> przewaznie lubi smak lawendy), i przezimuje w slonecznym miejscu.

Też myślałam ostatnio o lawendzie. Zaraz zerkne, czy u nas mozna w ogóle
taką dostac.BTW, nie daj się prosic, daj lika do strony z wyrobami
lawendowymi;-)
--

Gosia

9. Data: 2007-03-15 17:23:00

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:

> Też myślałam ostatnio o lawendzie. Zaraz zerkne, czy u nas mozna w ogóle
> taką dostac.BTW, nie daj się prosic, daj lika do strony z wyrobami
> lawendowymi;-)

Gosiu, to bylby spam. Wyslalam Ci adres mojego sklepu do prywatnej skrzynki.
MB

10. Data: 2007-03-15 17:46:04

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> Gosiu, to bylby spam. Wyslalam Ci adres mojego sklepu do prywatnej
> skrzynki.
Jakie cuda...rozumiem, ze mozna zamówic?Nie doczytałam do Polski
wysyłasz?IMo, to nie spam, znamy Cię, i to ja poprosiłam o linka, az zal
by inni nie zobaczyli jakie fajne rzeczy masz

--

Gosia

Zagospodarowanie wschodniego skrawka zieleni
Robaczki w oczku wodnym
akcja "MIASTA W KWIATACH" -zaproszenie :)
galasy po raz kolejny...
kosiarka flymo - kłopocik