cięcie wrzosów

1. Data: 2007-03-15 20:20:01

Temat: cięcie wrzosów
Od: Anitka <z...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Poczytałam, że wrzosy wypada przyciąć wiosną, ale na łodyżkach moich
wrzosów (na których wiszą przesuszone, zeszłoroczne kwiaty), od góry
wyrastają nowe pędy. No i teraz jeśli ciachnę, to ciachnę razem ze tymi
świeżo wypuszczonymi fragmentami. Jeśli zostawię, to nie będzie to
wyglądać za ładnie. Długa, goła (nie licząc tych przekwitniętych
kwiatów) gałązka, a na czubku młode coś.

To co robić? Ciąć czy nie?

Anita Korzeniowska
(z adresu usuń kropka pl)

http://oskar.pandur.net
http://foto.bzyk.com

2. Data: 2007-03-15 22:34:55

Temat: Re: cięcie wrzosów
Od: "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To co robić? Ciąć czy nie?

Ciac ponizej zeszlorocznych kwiatow. Nowym zielonym sie nie przejmowac,
odbija od nowa.

Jesli przez dwa, trzy lata nie bedziesz wrzosow przycinac zrobia sie takie
dluuuuugie i srednio atrakcyjne.

Iza Wójcik

3. Data: 2007-03-15 23:47:13

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> odbija od nowa.
>
> Jesli przez dwa, trzy lata nie bedziesz wrzosow przycinac zrobia sie takie

a ja mam ładniunie po zimie, niskie jeszcze, całe zielone są...ciąć?

hania

4. Data: 2007-03-16 08:16:23

Od: "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja mam ładniunie po zimie, niskie jeszcze, całe zielone są...ciąć?

Ciac, zdecydowanie;-). Co prawda ja tam kiedys jednego roku nie cielam
wszystkich i potem zalowalam. ( konkretnie wrzoscow nie cielam a te , to
rosna strasznie szybko)

Iza Wójcik

5. Data: 2007-03-16 08:19:27

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela Wójcik <i...@h...pl> napisał(a):

> Ciac, zdecydowanie;-). Co prawda ja tam kiedys jednego roku nie cielam
> wszystkich i potem zalowalam. ( konkretnie wrzoscow nie cielam a te , to
> rosna strasznie szybko)

dzieki :) zatem dzis w ruch idą norzyczki :)

hania uzbrojona

6. Data: 2007-03-16 08:58:37

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela Wójcik wrote:

> [...]
(...)

> Ciac, zdecydowanie;-). Co prawda ja tam kiedys jednego roku nie cielam
> wszystkich i potem zalowalam. ( konkretnie wrzoscow nie cielam a te , to
> rosna strasznie szybko)

Podpisuję się pod cięciem, ale MSZ za wcześnie jeszcze. Zawsze tnę
w drugiej połowie kwietnia albo nawet na początku maja.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2007-03-16 10:19:45

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...people.pl> napisał w wiadomości

> Podpisuję się pod cięciem, ale MSZ za wcześnie jeszcze. Zawsze tnę
> w drugiej połowie kwietnia albo nawet na początku maja.

To zależy od wegetacji - 'Alice' i 'Kinochruel' już obcięłam. Tnę inaczej
każdą odmianę, co przy sporej liczbie roślin ma swoje plusy. Po prostu
obserwuję kiedy zaczynają ruszać i wtedy sekatorek w ruch.
Wrzośców nie tnę wogóle i mają się dobrze - są gęste, obficie kwitną. Być
może to kwestia odmiany, ale w przypadku E.carnea 'Viviellii' i 'Golden
Starlet' moim zdaniem coroczne cięcie można sobie darować.

Pozdrawiam
Baśka

8. Data: 2007-03-16 18:13:18

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Mar 2007 11:19:45 +0100, Dobranoc napisał(a):

> [...]
> każdą odmianę, co przy sporej liczbie roślin ma swoje plusy. Po prostu
> obserwuję kiedy zaczynają ruszać i wtedy sekatorek w ruch.

Ależ się z nimi pieścisz:)
Ja tnę teraz, wszystkie równo jak leci, jeszcze z kwitnieniem ni było
problemów:)

Pozdrawiam,
Marta

9. Data: 2007-03-16 18:20:41

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> To co robić? Ciąć czy nie?
> Pozdrawiam,
> Anita Korzeniowska

Na cięcie może być za wcześnie. Wstrzymałbym się do początku kwietnia.
Jednak bez względu na przyrosty ciąć.

Za wczesne cięcie grozi wymarznięciem wrzosów w przypadku nawrotu mrozów.
Nawet, jeśli to będzie jeden dzień.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

10. Data: 2007-03-16 18:22:08

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

O pielęgnacji wrzosów można poczytać tutaj:

http://wrzosowisko.pl/teoria.html

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

Irga błyszcząca - jak sadzić
Lawenda
Zagospodarowanie wschodniego skrawka zieleni
Robaczki w oczku wodnym
akcja "MIASTA W KWIATACH" -zaproszenie :)