J.Kwasniewski vs. "naukowcy" z PAN

61. Data: 2002-01-16 06:14:27

Temat: Re: ###OT Na zakończenie_ Jak rozpoznać sektę
Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a21a4g$kg8$...@n...tpi.pl...

> [Wynikiem każdej diety jest niewatpliwie całkiem sporo zmian i chyba nie ma

jakby 'calkiem sporo' to bym sie moze nie czepil ale to ma byc TO, klucz.

> w tym nic nadzwyczajnego. Wie o tym każdy, kto w radykaly sposób z jakiegoś
> pwoodu zmienił swoją dietę. Dlaczego więc tylko DO zarzuca się
> "sekciarstwo"?

Mysle, ze nie tylko. Widzialem kiedys ksiedza w telewizji,
ktory podawal przejscie dziecka na wegetarianizm jako oznake
przystapienia dziecka do sekty. Nie bylo by w tym pewno nic
zlego gdyby jasno powiedzial, ze moze byc to rowniez przejaw
czegos glebszego albo nawet, zwyklego dla dziecka, przejecia
sie losem zwierzat.

> W tym punkcie jest "całkowicie nowe widzenie świata", w dodatku nie
> propagowane przez jakiegoś tam lidera, tylko otwierające się przed każdym
> kto ma "już pierwszy kontakt". Skoro tak, i skoro optymalni to sekta, to

Wiem ze sekta w dzisiejszych czasach to mocne slowo.
I wiem, ze wiele osob niestety poczuje sie obrazona.
Jednak nie znajduje lepszego.
Jezeli kogos obraza takie stwierdzenie to niech mottem dla
niego bedzie:
'Nikogo nie można obrazić. Obrazić się ktoś może sam.'
Leszek Seredynski

> jestem pełna podziwu dla siły własnej woli - jakoś żadne nowe widzenie
> świata mi sie nie objawiło a konakty z optymalnymi mam stale.]

Bo widzisz ( o tym pisalem juz na grupie watek: 'skad tyle otylosci w narodzie')
Ty nie jestes podatna. Ty jestes tym drugim rzutem - osob zainteresowanych
sukcesami diety.

> [Nie chcę się wymądrzać, bo żaden ze mnie ekspert od Kwaśniewskiego, ale z
> tego co wiem to on sam twierdzi wprost odwrotnie - nie jego poglądy czynią
> DO skuteczną i dobrą a DO ma wpływ na te poglądy.

Aby nie brnac dalej w rozwazania nad trafnoscia powyzszego porownania,
podam takie: gdyby Religa zaczal glosic, ze operacje na otwartym
sercu doprowadzily go w ramiona tej partii.

> Oczywiscie abstrahuje od tego, ze dla mnie ten pogląd JK to delikatnie
> mówiąc przesada.]

I z tym jestes mi bliska. :)

> ["Chłopakom" czy mnie? :-))]

O Ciebie chodzilo :) o wyciaganie pochopnych wnioskow.

> [I jest też tak, że "grunt to umieć się sprzedać" - jedni robią to lepiej
> druzdy gorzej i niestety nie zawsze idzie to w parze z jakością poglądów
> jakie głoszą - wydaje mi sie, ze warto na to zwracać uwagę.]

Warto oj warto, swiete slowa.
Mam jednak nadal cicha nadzieje, ze to na poglady wlasnie
zwrocilem uwage.

> tylko

> [... niech się wypowiedzą eksperci :-)]

Eksperci milcza ;(
Mysle ze 'dieta optymalna' to nazwa handlowa wymyslona
przez Kwasniewskiego, no eksperci do dziela!

> [OK - czy interesują Cię poglądy polityczne Attkinsa?]

Otoz nie. Mieszkam w Polsce ( mysle ze to istotne ale nie oczywiste)
i dieta bogata w tluszcz dotarla do mnie jako dieta a raczej
ideologia Kwasniewskiego. I byla to ideologia w opozycji do
mojej, stad moje zainteresowanie, bylem ciekawy.
Dlaczego ja i Jan K. doszlismy do diametralnie innych wnioskow?
Ot ciekawosc. Problem wydal mi sie powazny i stad miedzy innymi
nasza dyskusja.

> [Teraz może narażę się przy okazji i optymalnym - ale nie przypominam sobie
> żadnych dzieł naukowych Kwaśniewskiego ... przynajmniej takich przytaczanych
> na tej grupie.]

Tos sie chyba optymalnym narazila! ;)
To jak nazywasz jego ksiazki?

> [Bez przesady - nie doceniasz ludzi ... mowię calkiem serio, nieironicznie.

To znaczy kogo? Kwasniewskiego? czyli raczej Ludzi ;)

pozdrawiam Cie
Chaciur

62. Data: 2002-01-16 06:56:59

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czego sie czepic trzeba ... Wielu optymalnych nie obchodza zupelnie
> prywatne poglady Kwasniewskiego. Interesuja ich natomiast
> mechanizmy fizjolgiczne i biochemiczne Zywienia Optymalnego.

Powiem więcej - jest wielu ludzi (niektórych widzimy w telewizorni) , którzy
sami stosują DO , skorzystali z jej wpływu na swój organizm ale nie
interesuje ich ani "ideologia Kwaśniewskiego" ani los innych ludzi , którzy
mogliby też poprawić jakość swojego życia. Zauważcie też , że to co robimy
(nagłaśnianie DO) jest wbrew interesom Optymalnych. Po jakimś czasie nastąpi
pewnie weryfikacja cen produktów żywnościowych. To co teraz kupujemy "za
grosze" na pewno zdrożeje. Ale to już sprawa sumienia i poczucia
solidarności z innymi ludźmi...

Howk !

"Jadarek" - Dariusz Kral

63. Data: 2002-01-16 08:31:22

Temat: Re: ###OT
Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3c443544$1@news.vogel.pl> siwa napisał(a):

> Myślisz, że jak jeżdżę rowerem do pracy to mi np. nerki uszkadza? Albo mózg
> mi zanika? Może powinnam zamiast jechać na narty posiedzieć przed
> telewizorem? Jeszcze rozwinę mięśnie kosztem innych organów!!

Przecież napisał, że im większa aktywność fizyczna tym więcej powstaje
wolnych rodników, a to prowadzi do skrócenia życia. Lepiej więc siwa
nie jedź na te narty tylko spędź urlop przed telewizorem. :-)

Daruma

--
Tomasz "Daruma" Góral mailto:d...@p...fm PGPkey ID 0x4068441B
http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl ICQ:4389322

64. Data: 2002-01-16 09:01:41

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daruma" <d...@u...reply-to.invalid> napisał w wiadomości

> Przecież napisał, że im większa aktywność fizyczna tym więcej powstaje
> wolnych rodników, a to prowadzi do skrócenia życia. Lepiej więc siwa
> nie jedź na te narty tylko spędź urlop przed telewizorem. :-)

Zależy co ogląda. Jak seriale, to też należy zaliczyć do skracania życia.
:-) Lepiej już skrócić sobie na nartach. Chyba dziś pójdę na łyżwy. Do gór
mam trochę daleko.

Pozdrawiam
Leszek

65. Data: 2002-01-16 09:08:50

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3...@n...vogel.pl> Jadarek napisał(a):

> Zauważcie też , że to co robimy
> (nagłaśnianie DO) jest wbrew interesom Optymalnych. Po jakimś czasie nastąpi
> pewnie weryfikacja cen produktów żywnościowych.

No to nie nagłaśniajcie. :-)

Daruma

66. Data: 2002-01-16 11:19:22

Temat: Re: J.Kwasniewski vs. "naukowcy" z PAN
Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>        Nie wiem o co dokładnie chodzi, bo troszkę się opuściłem w czytaniu
> tej grupy, ale może chodzi o to (dopiski w kwadratach moje):

Nikt kto uważa się za naukowca (badacza) nie mógłby podpisać takiego tekstu.
Wstyd
Artur Grabowski

67. Data: 2002-01-16 14:05:30

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a23f61$2nn$1@news.tpi.pl> Leszek Serdyński napisał(a):

> Zależy co ogląda. Jak seriale, to też należy zaliczyć do skracania życia.
> :-) Lepiej już skrócić sobie na nartach. Chyba dziś pójdę na łyżwy.

Siwa jako kobieta i wgetarianka ogląda pewnie tylko seriale i czyta do
tego "Życie na gorąco" :-)
Lepiej niech jedzie w góry.

Daruma

--
Tomasz "Daruma" Góral http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl
mailto:d...@p...fm PGPkeyID 0x4068441B GG:2392306 ICQ:4389322

68. Data: 2002-01-16 14:31:25

Temat: Re: J.Kwasniewski vs. "naukowcy" z PAN ale nie tylko
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...com.au> napisał w wiadomości
> "puszczam" to jako oddzielny watek, zeby sie zawieruszylo w potoku
> innych postow.

Czesc,
przegladam Grupe od poczatku ale malo mam czasu pisac, wiec dopiero teraz ..
zdziwilo mnie strasznie to co tu przeczytalam, bo tak sie sklada ze kilka
nazwisk tu wymienionych znam osobiscie, bo to moi byli wykładowcy ( min
prof . Berger, dr Bojko)
Dieta Optymalna byla u nas na wydziale traktowana z przymrozeniem oka, i
nikt tych rewelacji nie bral zbyt na serio, chociazby dlatego ze w
niektorych podstawowych zalozeniach zaprzecza ona temu co od lat jest
wiadome, stwiedzone i przebadane.

Faktami i "dowodami" latwo jest manipulowac, umiejetnie i selektywnie
dobierajac cytaty z prac naukowych mozna udowodnic praktycznie wszystko.
IMHO powyższy tekst jest wlasnie tego przykladem.

Ja tam do "Optymalnych" nic nie mam, jesli to komus pasuje to jego sprawa.
Jednak mnie to co propaguje ta dieta ( i ideolgia) nie przekonuje.

Zastanawiam sie tylko czy ta grupe czytaja i pisuja ludzie podobni do mnie
czyli: z wiedza pochodzaca z roznych zrodel ( ale wiarygodnych, nie
tendencyjnych) nie "opty" i nie "vege" ani "vega". Tylko tacy "zwykli"?

--
Pozdrawia
Sassenach

69. Data: 2002-01-16 15:07:10

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Siwa jako kobieta i wgetarianka ogląda pewnie tylko seriale i czyta do
> tego "Życie na gorąco" :-)

Nie jesteś zbyt okrutny w kablowaniu? :-)

> Lepiej niech jedzie w góry.

I to do górali bez telewizora (dla gości).

Leszek

70. Data: 2002-01-17 07:31:07

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to nie nagłaśniajcie. :-)

Pisałem, że są tacy Optymalni co to mają w d... innych ludzi , wcinają
żółtka i inne tłustości i się dobrze mają. Moje życie tak się potoczyło, że
duża jego część polegała na wizytach w szpitalach i opiekowaniu się
bliższymi czy dalszymi krewnymi. Napatrzyłem się dość ! Na spotkania
Optymalnych przychodzą ludzie , którzy przedtem chorowali na choroby, które
medycyna uznaje za nieuleczalne lub leczy w niewielkim procencie przypadków.
Przynosili wyniki badań, wypisy ze szpitali, zdjęcia rtg. i opowiadali
(czasem pokazywali ;-) ) jak to jest teraz po przejściu na DO. Ilu amputacji
możnaby uniknąć (ch.Burgera) o ile poprawiło by się życie cukrzyka gdyby
chociaż mógł ograniczyć ilość i częstotliwość zastrzyków z insuliny.
Powszechne zastosowanie (po przebadaniu) Żywienia Optymalnego to mniej
przeszczepów serca, nerek no i wątroby. Nie trzeba by było wycinać woreczków
żółciowych. Wzrost ogólnej odporności organizmu to mniejsza konieczność
podawania antybiotyków. Moja rodzina i ja od 2 lat nie wiemy co to grypa czy
angina. Czasem przyplącze się "cuś" ale mija po dwóch/trzech dniach a temp.
nie przekracza 37C. Mój syn stracił śledzionę w dzieciństwie i każdy okres
jesienno-zimowy to była walka z infekcjami (Ospen, Agumentin). Teraz może
normalnie chodzić do szkoły kiedy jego "zdrowych" kolegów grypa/angina
kładzie pokotem.

Jestem już ponad 2,5 roku na ZO i czasem zdarza mi się spotkać ludzi, którym
kiedyś wspomniałem o "tłustej diecie" i którzy zadali sobie trud, żeby
bliżej zainteresować się tym tematem a ich podziękowania za poprawę stanu
zdrowia są najlepszą zapłatą "za nagłaśnianie". Pewnie, że są problemy a
dotyczą one głównie tych , którzy "nie ważą i nie liczą" no a przy poważnych
schorzeniach jest konieczny kontakt z lekarzem optymalnym, żeby dobrać dietę
do choroby (ew. zastosować prądy selektywne) ale ilość wyleczonych i takich
co to "się stan wyraźnie poprawił" jest tak duża , że nie można obok tego
przejść obojętnie... Będzie , coś za dużo się rozpisałem z rana ;-)

Howk !

"Jadarek" - Dariusz Kral

5-ty rok na DO
test
Szanowni Dietowicze, UWAGA:BARDZO DŁUGIE
Link do strony dra Ravnskova
Re: ponad 6 tys pozycji - MP3, audio i filmy.....