Jablonie - mity o sadzeniu?

21. Data: 2016-02-20 17:55:12

Temat: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 20 lutego 2016 11:19:31 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> Jedną z rzeczy, o których pomyśleć zawsze warto, jest powiązanie teorii
> z praktyką. Literatura przedmiotu często wymienia listek oliwny jako
> przykład indywidualnej ochrony przed operacją słońca.

Z figowym się waści pofistaszkowało 3-]

22. Data: 2016-02-20 17:55:56

Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 20 lutego 2016 12:04:40 UTC+1 użytkownik Dirko napisał:
> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Widzę, że myli Ci się listek figowy z gałązką oliwną

No cóż, byłeś szybszy.

23. Data: 2016-02-20 19:00:10

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Literatura ogrodnicza ma bogatą tradycję i znamienitych prekursorów.
> Dużo w niej uwagi poświęcono choćby uprawie gorczycy. Co z uwagi na
> to, że u niektórych być może pora już poobiednia, warto nadmienić.
>
> Natomiast co do wzmiankowanej niewiasty, postąpiła ona roztropnie.

Bo to była bardzo mądra niewiasta.

> powszechnie stosowany sposób na wejście w posiadanie drzewa oliwnego.
> Gdy się patrzy na na egzemplarze onej rośliny rosnące przez tysiąc czy
> dwa tysiące lat, widać naturę jej żywotności i, że tak się wyrażę,
> zapał ku rozmnażaniu wegetatywnemu. W miejscu gdzie kiedyś w ziemię
> wbito patyczek, może już być pustka po niegdysiejszym pniu. Ten zaś
> pień rozpierzchł się na wszystkie świata strony i tworzy coś na kształt
> luźnego częstokołu.

Z tego, co zauważyłam np. w Chorwacji, to tak właśnie chwaści się figa.
Potrafi wyrosnąć dosłownie wszędzie, w najmniej spodziewanych miejscach,
i wygląda na to, że prócz słońca niewiele jej trzeba do życia.
Nie wiem, czy drzew oliwnych też to dotyczy.

Ewa

24. Data: 2016-02-20 19:01:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.02.2016 o 10:38, Dirko pisze:
> [...]
> charakteryzującym okolice w których występują ustawiają pionowo
> blaszki liściowe. W tych warunkach stojącemu wszelką refleksję szybko

Praktyka pokazuje jednak coś przeciwnego - drzewa oliwne dają wiele cienia.

Ewa

25. Data: 2016-02-20 19:27:53

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Praktyka pokazuje jednak coś przeciwnego - drzewa oliwne dają wiele
> cienia.

Hejka. Pewnie stąd te rzesze turystów wypoczywających w cieniu gajów
oliwnych.
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

PS Laska Aarona czy dzida Ateny to jednak nie wilki jabłoni.

26. Data: 2016-02-20 22:28:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> i wygląda na to, że prócz słońca niewiele jej trzeba do życia.
> Nie wiem, czy drzew oliwnych też to dotyczy.

Figa się chwaści, lecz chwaszczenie to całkiem innymi drogami chadza.
Nie robi tego wegetatywnie, lecz generatywnie. Małe toto ma nasionka,
a słodycz wokół do wszystkiego klei się dobrze. Więc jak ten rzep, co
się burusiowego ogona uczepił, podróżuje sobie wszędzie. Byle gruzowisko,
byle sterta kamieni, albo nawet szczelina w murze -- a już tam figa
rośnie. Ledwie się człowiek obejrzy, ta już ma dwa sążnie wzrostu
i w najlepsze robi nowe figi. Do tych murów i kamieni takie ma prawie
inklinacje, jak kapary (teraz akurat pora na siew, gdyby ktoś uważał,
że wie lepiej od nich samych, w której szczelinie ściany powinny rosnąć).

Oliwnych to nie dotyczy. Nie bywa to powszechne, by gdzieś z pestek same
wyrastały. Do tego potrzeba roztropnej kobiety.

Jarek

--
Żółw na Galapagos
Żyje wieki dłużej

27. Data: 2016-02-20 22:30:58

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Pewnie stąd te rzesze turystów wypoczywających w cieniu gajów
> oliwnych.
> Pozdrawiam słonecznie Ja...cki
>
> PS Laska Aarona czy dzida Ateny to jednak nie wilki jabłoni.

Wilki, to są z kolei Romulusa i Remusa. Konkretnie wilczyca, jedna.
Wiem, wszystko da się pokręcić.

--
Jarek

28. Data: 2016-02-25 10:56:23

Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-16 o 15:03, abn140 pisze:
> [...]
> Googlanie zwraca oczywiscie szczepienie....
> To zanim zaczne szukac glebiej- zapytam - to jest mit ze tak sie da?

Nie tylko szczepienie. Choć to trochę loteria, ale całkiem sensowne
jabłonie można wyhodować z pestek.

29. Data: 2016-02-25 12:35:36

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> Nie tylko szczepienie. Choć to trochę loteria, ale całkiem sensowne
> jabłonie można wyhodować z pestek.

Zetknąłem się z ludowym określeniem "nasrałki" -- w odniesieniu do
wiśni, czereśni, rzadziej jabłoni, często szlachetnie wyglądających
odmian, nie wiedzieć czemu rosnących w środku lasu.

Jarek

--
Jeśli prędko hetmany Chmielnickiego nie zetrą, to za dzień, za dwa
cały kraj będzie w ogniu -- i jakże ja waćpannę wówczas przez kupy

30. Data: 2016-02-25 17:18:27

Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 25 lutego 2016 10:56:17 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Nie tylko szczepienie. Choć to trochę loteria, ale całkiem sensowne
> jabłonie można wyhodować z pestek.

Oj oj, zależy od odmiany (czy heterozyjna, czy nie), generalnie nie warto, bo długo
trzeba czekać na owocowanie, przy tym nie wiadomo, co się otrzyma.

Re: Staw po zimie - Rośliny pływające zatonęły
Re: kleszcze
ROZDRABNIACZ frez wałek czy nóż?
Kosa spalinowa na 50 arów
Re: Nareszcie prawdziwa zima