Jajka w mikrofalowce

1. Data: 2001-10-19 06:43:20

Temat: Re: Jajka w mikrofalowce
Od: "Ines" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Kubiczek" <k...@w...student.uci.agh.edu.pl> napisał w
wiadomości news:9qogkj$ffc$1@news.onet.pl...
> To te durne facety :))
Ho ho!!!! ;)
>Ale tak naprawdę to w instrukcji jest wypisany czas i
> moc gotowania jajek więc wyraźnie zasugerowano, że da się je gotować.
Az swoja przestudiowalam - pisze, ze nie wolno gotowac tam jajek! Masz
jakas specjalna i bardzo nowoczesna kuchenke!!!
Pozdr
Ines

1. Data: 2001-10-19 07:54:05

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
: To te durne facety :)) Ale tak naprawdę to w instrukcji jest wypisany czas i
: moc gotowania jajek więc wyraźnie zasugerowano, że da się je gotować.
Poszukaj w sklepie 1001 drobiazgow. Powinny to byc takie plastikowe kubeczki z
przykryciem. Jajko rozbijasz, wrzucasz do tego kubeczka.Dla poprawienia smaku
mozna dodac "ciut, ciut" masla i szczypte soli. Ja, aby jajka byly na miekko
tzw. po wiedensku, nastawiam mikrofalowke na 15 s, a na twardo to chyba 30 s.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-19 08:12:12

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ines" <i...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> Az swoja przestudiowalam - pisze, ze nie wolno gotowac tam jajek! Masz
> jakas specjalna i bardzo nowoczesna kuchenke!!!

To chyba zależy od producenta. Mam kuchenkę
Siemensa z 1976(!) roku i tam jest przepis
i rysunek stosownej foremki do gotowania
jajek.

Pozdrowienia. Krzysztof.

1. Data: 2001-10-19 12:16:50

Temat: Re: Jajka w mikr.. dzieki za informacje
Od: "Adam Kubiczek" <k...@w...student.uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba już sobie poradzę :)

pozdr
Adam

1. Data: 2001-10-19 19:24:53

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sa dwie metody gotowania jajek w mikrofali. jedna to zrobienie dziurki w
> skorupce w miejscu gdzie znajduje sie pecherzyk powietrza,
To gdzie jest ten pęcherzyk powietrza?
pozdr. Jerzy
PS
Wystarczy wrzucić jajko do wody. Pęcherzyk jest u góry.

1. Data: 2001-10-19 22:19:21

Temat: Re: Jajka w mikrofalowce (Tylko nie to!!!)
Od: "Eligiusz Dębski" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lubię sobie zjeść dobrze, popitrasić, ale oprócz tego studiuję elektronikę.
A z ostatnich badań naukowych wynika wyraźnie że kuchenki mikrofalowe są
"niezdrowe", a zwłaszcza do gotowania jajek. (instrukcje z 1976 roku nie
pomogą. Tuż po odkryciu istnienia promieniowania rentgenowskiego ludzie
kręcili filmy rentgenowskie (czas naświetlania 1godz) Nie muszę chyba mówić
jak skończyli statyści) Mówiąc "niezdrowe" mam na myśli szkodliwe działanie
na pokarm, a dokładnie na wodę, która w pożywieniu się znajduje. Z zasady
działania kuchenki mikrofalowej promieniowanie wysokiej częstotliwości ok
2GHz (2 miliardy herców) obraca w swym polu cząsteczki wody (są dipolami
elektrycznymi) ta ogromna prędkość obracania cząsteczek (2 miliardy razy na
sekundę) powoduje powstanie dużej ilości ciepła. Stąd bułka z mikrofali jest
uparowana (woda ogrzana wewnątrz), a tylko w modelach z rusztem grzejnym
(grzałki elektryczne), opieczona z zewnątrz . Wszystko byłoby ok gdyby nie
fakt, że przy okazji tych "obracań" następują zjawiska dejonizacji wody (ta
w kranach jest pewnym elektrolitem), i powstawania w niej dużej ilości
szkodliwych i obcych naszemu ustrojowi jonów. (Zwracam uwagę, że współczesne
telefony komórkowe pracują na częstotliwości 1,8GHz (małe mikrofalóweczki))
Ludzkość jeszcze nie zna konsekwencji ich używania, a już wiadomo, że
20minut rozmowy przez takie cudeńko podwyższa temperaturę mózgu o 1 stopień
(to b. dużo). Biorąc pod uwagę trendy współczesnej kuchni (składniki świeże,
naturalne, nie mutowane genetycznie), a przede wszystkim patrząc
zdroworozsądkowo, starajmy się unikać dodatkowych obciążeń naszego
organizmu. Nie zatruwajmy go toksynami paczkowanej, gotowej żywności, nie
wprowadzajmy "niezdrowej" wody. Zwłaszcza z jajek gotowanych w mikrofali,
które w żółtku zawierają taką bombę substancji mineralnych (procesy
zachodzące tam podczas gotowania w mikrofali!!!!). Może za 20 lat dowiemy
się, że mikrofalówki zabiły więcej ludzi niż AIDS. Nie przedłużając, ni
kadząc przepraszam wszystkich za ten przydługawy wywód. Pozdrowienia.

1. Data: 2001-10-20 13:38:09

Od: "Adam Kubiczek" <k...@w...student.uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eligiusz Dębski" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Lubię sobie zjeść dobrze, popitrasić, ale oprócz tego studiuję
elektronikę.
> A z ostatnich badań naukowych wynika wyraźnie że kuchenki mikrofalowe są
A już miałem tu nie zaglądać. :) Nie zależy mi wcale na bronieniu
producentów i użytkowników kuchenek mikrofalowej, ale ostatnio do tych
wszystkich "badań naukowych" odnoszę się z dużą dozą sceptyzmu.

> "niezdrowe", a zwłaszcza do gotowania jajek. (instrukcje z 1976 roku nie
Ja mam kuchenke z 2001 :)

> [...]
> w kranach jest pewnym elektrolitem), i powstawania w niej dużej ilości
> szkodliwych i obcych naszemu ustrojowi jonów.
Za to ktoś inny napisał (i to bynajmniej nie autor instrukcji do kuchenki
;):

"Nie istnieją żadne dowody na to, że jedzenie przygotowane w kuchence
mikrofalowej może być szkodliwe. Mikrofale to fale elektromagnetyczne o
niskiej energii (...) mają za mało energii, żeby zmienić skład chemiczny
cząsteczek, z którymi się zderzają. Dlatego podgrzewanie posiłku w kuchence
mikrofalowej nie zmienia jego składu chemicznego (...) Do tej pory - z
wyjątkiem zmian chemicznych i fizycznych powstających wskutek działania
ciepła - nie znamy żadnych efektów działania mikrofal na pożywienie. Tak jak
w przypadku posiłków gotowanych lub smażonych w zwyczajnym piecu, bardzo
wysoka temperatura może spowodować hydrolizę (rozkład) białek i węglowodanów
i zniszczenie niektórych witamin. W podwyższonej temperaturze białka mogą
także reagować chemicznie z węglowodanami. Prawdę mówiąc, niektóre z tych
zmian chemicznych łatwiej zachodzą w pokarmach podgrzewanych w tradycyjny
sposób, bo w kuchence mikrofalowej temperatura podnosi się znacznie szybciej
niż w zwykłym piecyku. W związku z tym pokarm przygotowany przy pomocy
mikrofal często ma lepsze wartości odżywcze. Na przykład gotując warzywa na
parze traci się niektóre witaminy, które przechodzą do wody wypełniającej
garnek, a w kuchence mikrofalowej można podgrzewać warzywa bez dodatku
wody."

> [...]
> Ludzkość jeszcze nie zna konsekwencji ich używania, a już wiadomo, że
> 20minut rozmowy przez takie cudeńko podwyższa temperaturę mózgu o 1
Mi by się już musiał ugotować bo zdarzają mi się godzinne rozmowy :)

Dobra, też przepraszam za przydługaśny tekst. Kto chce to sobie poczyta,
obowiązku nie ma. Życzę wszystkim smacznego. ;))

Adam

1. Data: 2001-10-20 14:58:53

Od: waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Jestes pewien tej folii aluminiowej? Wedlug mnie zrobi wielkie bum.
>
> BK
nie musi. Będzie za to skutecznie chronić jajko i wodę przed ugotowaniem.
No i trochę zimnych (nie za bardzo) ogni też będzie.

Waldek

1. Data: 2001-10-20 15:08:10

Od: "Eligiusz Dębski" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Adam Kubiczek" > wszystkich "badań >naukowych" odnoszę się z
dużą dozą sceptyzmu.
Ja również :), bowiem ich wyniki są często sprzeczne, tak jak i w tej
kwestii.

> Za to ktoś inny napisał (i to bynajmniej nie autor instrukcji do kuchenki
> ;):
ktoś inny to Anuradha Prakash, profesor pracujący na Wydziale Nauki o
Żywieniu Chapman University w USA, i Peter McIntyre, profesor fizyki z Texas
A&M University.
Zastanawiający jest jednak fakt, że dejonizacja wody jest problemem i
badania naukowe nie dotyczyły bezpośrednio tego zagadnienia. Poza tym moc
magnetronów, czyli elementów promieniujących fale elektromagnetyczne
stosowane w kuchenkach mikrofalowych sięga 1000W (na marginesie telefon
komórkowy wypromieniowuje ok 1W)
Nie jest ona niestety obojętna dla organizmów żywych.

> Mi by się już musiał ugotować bo zdarzają mi się godzinne rozmowy :)

Nie wiem czy jest to powód do śmiechu, bo za 25 lat już może nie będziemy
mogli dyskutować, czego obojgu nam nie życzę.
"Podczas "komórkowej" pogawędki oprócz nagrzewania głowy mamy do czynienia z
dodatkowymi efektami biologicznymi. W mózgu zmienia się poziom melatoniny,
substancji odpowiedzialnej m.in. za dobowy cykl snu i czuwania, wzrasta
przepuszczalność błon komórek nerwowych dla jonów wapnia. (...) Brytyjskie
badania ostrzegają jednak przed wpływem długotrwałego nagrzewania tkanek na
podwyższenie aktywności rakotwórczych substancji, które w normalnych
warunkach działają o wiele wolniej. Również przerzuty nowotworowe mają
tendencję do nasilania się pod wpływem promieniowania elektromagnetycznego
emitowanego przez telefony komórkowe."

> Dobra, też przepraszam za przydługaśny tekst. Kto chce to sobie poczyta,
> obowiązku nie ma. Życzę wszystkim smacznego. ;))
Ja również, zgadzam się nie ma obowiązku.
Pozdrowienia.

1. Data: 2001-10-20 15:13:42

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Eligiusz Dębski <e...@p...onet.pl> wrote:

> Lubię sobie zjeść dobrze, popitrasić, ale oprócz tego studiuję elektronikę.

Na jakiej politechice? Onet.pl?

> fakt, że przy okazji tych "obracań" następują zjawiska dejonizacji wody (ta
> w kranach jest pewnym elektrolitem), i powstawania w niej dużej ilości
> szkodliwych i obcych naszemu ustrojowi jonów.

Dejonizacja, jak sam nazwa wskazuje, to pozbawianie danej substancji
jonow, wiec dlaczego piszesz o powstawaniu jonow?
I jakie to sa konkettnie te "szkodliwe i obce organizmowi jony?" Skad
one wzielyby sie w wodzie jesli ich tam wczesniej nie bylo?

> synami paczkowanej, gotowej żywności, nie
> wprowadzajmy "niezdrowej" wody. Zw"aszcza z jajek gotowanych w mikrofali,
> które w żó"tku zawierają taką bombę substancji mineralnych (procesy
> zachodzące tam podczas gotowania w mikrofali!!!!).

A skad znowu te substancje mineralne pojawilyby sie w jajku?

> Może za 20 lat dowiemy
> się, że mikrofalówki zabi"y więcej ludzi niż AIDS.

Mikrofalowki sa na rynku juz ok. 50 lat. Czemu wiec mamy czekac jeszcze
20 lat na stwierdzenie ich morderczych wlasciwosci?

Wladyslaw

AMBASADOR ale inny
Kebab
Nieoszukany deserek