Jak nazywa sie taki garnek i gdzie szukac?

1. Data: 2004-11-12 10:58:24

Temat: Jak nazywa sie taki garnek i gdzie szukac?
Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Zrobilem przedwczoraj smaczny boczek do jedzenia
z pieczywkiem. Zwinalem mieso w rulon przyprawiajac
odpowiednio, obwiazalem nicia i upieklem w piekarniku.
Smakuje wybornie tylko ma jedna wade - rozpada sie
podczas krojenia.

W zwiazku z tym przyszlo mi do glowy naczynie do
pieczenia mies przeznaczonych do krojenia w plasterki.
Naczynie mialoby ksztalt foremki, cos jak ta do pieczenia
keksu, tyle ze z pokrywka, ktora mozna docisnac zawartosc.
Mieso po upieczeniu w takiej formie i ostudzeniu powinno
"trzymac sie kupy" i byc latwiejsze w krojeniu...

Jak sadzicie, czy to ma sens?
Czy takie naczynia istnieja, jesli tak to jak
sie fachowo nazywaja - googlalem ale bez efektu...

Pozdrowka

Skaner bębnowy, powiększenia z diapozytywów
fotorealistyczne wydruki barwne i czarno-białe.
www.skanowanie.com.pl

1. Data: 2004-11-12 12:39:55

Temat: Re: Jak nazywa sie taki garnek i gdzie szukac?
Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy takie naczynia istnieja, jesli tak to jak
> sie fachowo nazywaja - googlalem ale bez efektu...

Istnieją, istnieją,
co prawda nie naczynia, ale coś w rodzaju opiekacza. Do Polski jeszcze to
nie dotarło, ale w USA jest to szeroko reklamowane w tv shopie. Poczekaj
jeszcze z pół roku i pewnie Klaudiusz będzie to reklamował i w Polsce

rene
"Człowiek jest stworzony do szczęścia; cierpienie trzeba zwalczać i niszczyć
jak tyfus i ospę"
/Stefan Żeromski/

1. Data: 2004-11-12 13:09:18

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć rene
Fri, 12 Nov 2004 13:39:55 +0100 napisałeś:

> Istnieją, istnieją,
> co prawda nie naczynia, ale coś w rodzaju opiekacza.

w Czechach jest (bylo?) popularne cos, co nazywa się 'szynkowar'. o ile
kojarze, jest to aluminiowe naczynie, ktore ma cos mocno dociskajacego
przyprawione, zapeklowane mięso - formując z niego coś w rodzaju grubej
szynkowej kielbasy. potem wklada sie to do garnka z wodą (?) i gotuje.
nie wiem, czy mozna zapiekac :)
acha, w Polsce popularne to bylo w latach 80, kiedy brakowalo w sklepach
wedlin.
--
Laik

1. Data: 2004-11-12 16:04:27

Od: "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> [...]
> nie wiem, czy mozna zapiekac :)
> acha, w Polsce popularne to bylo w latach 80, kiedy brakowalo w sklepach

Była tu kiedyś rozmowa o szynkowarze i nawet jego zdjęcie się pojawiło:
http://glinki.com/?l=pnzp2u
Kasia

1. Data: 2004-11-12 16:05:47

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>
[...]
> Smakuje wybornie tylko ma jedna wade - rozpada sie
> podczas krojenia.
>
> W zwiazku z tym przyszlo mi do glowy naczynie [...]

A co to? Sznurka znowu zabrakło?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-11-12 16:07:22

Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A co to? Sznurka znowu zabrakło?

Nie wiem jak u Was na wsi, u nas sznurek sie
odwiazuje przed jedzeniem ;)

1. Data: 2004-11-12 16:08:12

Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wodą (?) i gotuje. nie wiem, czy mozna zapiekac :)
> acha, w Polsce popularne to bylo w latach 80, kiedy brakowalo w

Racja. Tesciowa zeznala podobnie ;)

Ponoc ktos w rodzinie ma zamelinowany w pownicy.
Rozeslalem list gonczy :)

1. Data: 2004-11-12 19:55:05

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>
> Nie wiem jak u Was na wsi, u nas sznurek sie
> odwiazuje przed jedzeniem ;)

Jeśli chciałeś być uszczypliwy to ci się nie udało, w Śródmieściu Wawy
sznurek jest i stosuje się go po to aby mięso upiec związane. Po
pieczeniu zrób jw. i jeśli dobrze związałeś i umiejętnie piekłeś to
mięso nie powinno się rozpadać.
:-P
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-11-12 19:58:55

Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli chciałeś być uszczypliwy to ci się nie udało, w Śródmieściu Wawy

A gdzie tam :)

> sznurek jest i stosuje się go po to aby mięso upiec związane. Po
> pieczeniu zrób jw. i jeśli dobrze związałeś i umiejętnie piekłeś to
> mięso nie powinno się rozpadać.

A jednak sie kreci, znaczy rozpada podczas krojenia...

surowka z pora
zaczyn na chlebek watykański
ciasto filo
ciasteczka owsiane ale bez kakao?? jak??
Student zjeść - dobrze i średnio drogo.