surowka z pora

1. Data: 2004-11-12 10:22:33

Temat: surowka z pora
Od: "Asiunia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam wczoraj surowke z pora. Przepis zaczerpniety z Kuchni Polskiej byl
totalnym niewypalem. Kwasne toto (ketchup, musztarda, sok z cytryny - tak
stalo w przepisie), do tego pokrojony w talarki por. Byly jeszcze inne
przepisy, ale z jablkiem (ktorego nie toleruje w zestawie warzywo-owoc) i
wszedobylskie pieczarki, ktorych nie lubie. Moze ktos ma wyprobowany przepis
na pora, ale bez dodatku jak wyzejoraz bez pomidora, kukurydzy, salaty
zielonej, to wszystko u mnie jest niejadalne.
A.

1. Data: 2004-11-12 10:27:37

Temat: Re: surowka z pora
Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

owszem :
por (biała część) lekko sparzona, pokrojona w półtalarki,
1-2 ogórki kiszone (zależy od rozmiaru)
1/4 -1/3 szklanki groszku rozmrożonego
kopiasta łyżka majonezu, łyżka jogurtu, szczypta curry. Pyszności.
ita
ps.przepis autorstwa Layla, umieszczony niegdys na mniammniam.pl

1. Data: 2004-11-12 10:32:33

Od: "Asiunia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> ps.przepis autorstwa Layla, umieszczony niegdys na mniammniam.pl

A dzieki wielkie. Kiszone i groszek toleruje, z jogurtu zrezygnuje (nie
lubie), dodam wiecej majonezu :-))
A.

1. Data: 2004-11-12 10:32:45

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja co prawda robię z jabłkiem, ale czasem również bez. Więc tak: pora
pokroić w poprzek na dość cienkie krążki. Wrzucić na moment do wrzątku, ale
wyłączonego. Znaczy zagotować wodę, wyłączyć, wrzucić pokrojonego pora,
zamieszać i od razu na sito. Przelać zimną wodą, osączyć. Bez tej wstępnej
obróbki moim zdaniem por jest niejadalny - twardy i piecący (jak mawiały
moje dzieci). Z kolei jeśli w tym wrzątku będzie za długo to się zrobi bez
smaku. Do tak przygotowanego pora dodać majonezu. I już. Jak kto lubi można
troszkę dosolić, albo dokwasić albo popieprzyć.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-11-12 10:49:46

Od: "Catalyst" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
można
> troszkę dosolić, albo dokwasić albo popieprzyć.
O własnie :)
Taki to por najlepsiejszy jest :)

Pozdr
CAT

1. Data: 2004-11-12 10:59:42

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia wrote:
> [...]
> na pora, ale bez dodatku jak wyzejoraz bez pomidora, kukurydzy, salaty
> zielonej, to wszystko u mnie jest niejadalne.

Por drobno pokrojony z tartą marchewką i śmietaną. Proste i pyszne.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-11-12 11:30:38

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia schrieb:

> [...]
> na pora, ale bez dodatku jak wyzejoraz bez pomidora, kukurydzy, salaty
> zielonej, to wszystko u mnie jest niejadalne.

No to zrob sobie po bisurmansku. Otoz te pohance Turki dziela pora na
wzdloz a nastepnie kroja dosyc szeroko, bo na centymetr. Do tego ogorki,
podobnie w polplastry lub cwiartki, tez na centymetr. Pomidory w czastki
i papryke tez dosyc grubo. Dosyc obficie kropia to sokiem z cytryny i
polewaja oliwa. naturalnie sol i pieprz a niektorzy jeszcze suszona
miete. Ser feta dodaja ale nie widzialem oliwek.

I.

1. Data: 2004-11-12 11:43:05

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia wrote:
> [...]
> na pora, ale bez dodatku jak wyzejoraz bez pomidora, kukurydzy, salaty
> zielonej, to wszystko u mnie jest niejadalne.

Ja robie salatke z pora pokrojonego drobno w poltalarki, do tego starty
na tarce zolty ser, jakis ostrzejszy w smaku, dodaje pokrojone nie za
drobno pieczarki, uprzednio podgotowane chwile we wrzatku i ostudzone,
zeby ser sie nie rozpuscil. Sol, pieprz, majonez wymieszany z jogurtem
do tego. Pyszne.

--
mojra

I hit the door, all the dudes hit the floor.

1. Data: 2004-11-12 12:54:56

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kresowiec schrieb:

> No to zrob sobie po bisurmansku. Otoz te pohance Turki dziela pora na
> wzdloz

Ale Ty dziel po chrzescijansku i po Bozemu: wzdluz z zet z kropka.

I.

1. Data: 2004-11-12 13:49:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Nov 2004 11:22:33 +0100, "Asiunia" <a...@w...pl>
wrote:

> [...]
>na pora, ale bez dodatku jak wyzejoraz bez pomidora, kukurydzy, salaty
>zielonej, to wszystko u mnie jest niejadalne.

A taki?
pora pociac na plasterki dowolnej grubosci, posolic, wymieszac
odstawic. Tuz przed podaniem skropic (ale nie zalac!) sokiem z
cytryny i dodac dowolna ilosc gestej smietany. Owszem, bedzie
kwaskowate, ale nie az tak jak z ketchiupem (uo matku bosku...)
czy musztarda!. Majonezu tam tez nie uswiadczysz. Najlepsze jest
wlasnie tak od razu wymieszane, nic sie ma nie przegryzac poza
porem z sola

pierz
K.T. - starannie opakowana

zaczyn na chlebek watykański
ciasto filo
ciasteczka owsiane ale bez kakao?? jak??
Student zjeść - dobrze i średnio drogo.
nowotór i chemioterapia