zaczyn na chlebek watykański

1. Data: 2004-11-12 10:01:28

Temat: zaczyn na chlebek watykański
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostałam obdarzona aż trzema takimi. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to
się podzielę. Jestem ze Szczecina.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-11-12 10:03:58

Temat: Re: zaczyn na chlebek watykański
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tapta napisał:

> Zostałam obdarzona aż trzema takimi. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to
> się podzielę. Jestem ze Szczecina.

A co to takiego? Pytam z bezinteresownej ciekawości ;)
--
pa, Basiabjk

1. Data: 2004-11-12 10:07:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Nov 2004 11:01:28 +0100, tapta <t...@w...pl>
wrote:

>Zostałam obdarzona aż trzema takimi. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to
>się podzielę. Jestem ze Szczecina.

A co to ta watykanskosc?

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-11-12 10:20:28

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> A co to ta watykanskosc?

Odpowiem zbiorczo :) Jest to taki zaczyn, który odpowiednio się
pielęgnuje przez 10 dni, by potem podzielić na 4 części z jednej upiec
chlebek, a resztę rozdać znajomym. Znałam to pod innymi nazwami również,
nie pamiętam jakimi, ale bardziej 'protestanckie' były. Zwał jak zwał,
ale moja mama kiedyś to piekła i dobre było.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-11-12 10:23:59

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tapta napisał:

> Odpowiem zbiorczo :) Jest to taki zaczyn, który odpowiednio się
> pielęgnuje przez 10 dni, by potem podzielić na 4 części z jednej upiec
> chlebek, a resztę rozdać znajomym.

Taki łańcuszek szczęścia kulinarny?
Jaki jest efekt finalny? Tzn. jeśli mozesz, podaj składniki tego
watykańsko-protestanckiego produktu.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-11-12 10:55:44

Od: "bruxa" <b...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Zostałam obdarzona aż trzema takimi. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to
> się podzielę. Jestem ze Szczecina.
>
> --
> pozdrawiam
> tapta

ja tez calkiem niedawno dostalam, zaczyn nie pachnie najpiekniej, no ale...
pielegnowalam go wytrwale poki kot i moja corka wspolnie dzien przed
pieczeniem miski mi nie zrzucili z szafki. Troche sie wylalo, troche zostalo
w rozpaczy dorzucilam do wszystkiego maki, jajek i co tam jeszcze i nie
dzielac sie z nikim upielkam placek- pyszny. Najbardziej z faktu upieczenia
chlebka cieszyly sie moje kumpele ktore niestety nie zostaly obdarowane
zaczynem, dostaly za to gotowe ciacho

ewka co dzis w nastroju do pieczenia

1. Data: 2004-11-12 10:58:04

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> Taki łańcuszek szczęścia kulinarny?

Coś w tym stylu.

> Jaki jest efekt finalny? Tzn. jeśli mozesz, podaj składniki tego
> watykańsko-protestanckiego produktu.

OK, podaję przepis załączony do zaczynu.

Aby chleb się udał, nalezy przestrzegać następujących zasad:
- chleb nie lubi metalu
- nalezy go mieszać drewnianą lub plastikową łyżką
- przechowywać w temp. pokojowej
- przykryć pojemnik lnianą ściereczką

Dzień 1 - chleb przyzwyczaja się do otoczenia
Dzień 2 - j.w.
Dzień 3 - zamieszać drewanianą łyżką
Dzień 4 - j.w.
Dzień 5 - dodać po szklance mleka, mąki i cukru
Dzień 6 - zamieszac drewniana łyżką
Dzień 7 - j.w.
Dzień 8 - dodać po szklance mleka, maki i cukru
Dzień 9 - zamieszać drewnianą łyżką
Dzień 10 - podzielić na 4 części, trzy rozdać ludziom, a do 4 dodać 2
szklanki mąki, 4 jaja, 1/4 szklanki oleju, 2 łyżeczki proszku do
pieczenia, zamieszać łyżkąna jednolita masę, przełożyć do foremki i piec
30-4- minut w 180-200 st. C.

Chleb pochodzi z Watykanu i przynosi szczęście całej rodzinie. Piecze
sie go tylko raz w życiu. Oddajac ciasto, oddaj przepis.

W końcówke nie wierzę, ale efekt kulinarny ponoć dobry, a o to chodzi :)
Co do zaczynu, to trzebaby pogooglac, ale ktoś kiedyś też na niego
przepis podawał tu na grupie.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-11-12 11:02:56

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tapta napisał:

> Chleb pochodzi z Watykanu i przynosi szczęście całej rodzinie. Piecze
> sie go tylko raz w życiu. Oddajac ciasto, oddaj przepis.
>
> W końcówke nie wierzę, ale efekt kulinarny ponoć dobry, a o to chodzi :)

Czyli magia :)
Najwazniejsze, że jestes zadowolona z efektu. Zastanawia mnie jedno:
skoro proszek do pieczenia, to po co zaczyn?
Nie spotkałam się jeszcze, by jedno ciasto rosło i na zaczynie, i na
proszku. No, ale jeszcze dużo przede mną (mam nadzieję) :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-11-12 13:53:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Nov 2004 11:20:28 +0100, tapta <t...@w...pl>
wrote:

> [...]
>nie pamiętam jakimi, ale bardziej 'protestanckie' były. Zwał jak zwał,
>ale moja mama kiedyś to piekła i dobre było.

aaaaa, mniej wiecej rozumiem - ja kiedys hodowalam zaczyn na
niemieckie ciasto z jablkami - German friendship cake ...hhhmmmmm
bardzo dobre bylo ale mi sie zaczyn wzial i w koncu zmarnowal -
bo sie robi zostawiajac i sobie mala czesc zaczynu, dodaje sie
make etc albo "albo etcetera" i tak w kolko

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-11-12 22:42:06

Od: "Netka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja tez calkiem niedawno dostalam, zaczyn nie pachnie najpiekniej, no ale...

ewka co dzis w nastroju do pieczenia

Pachnie to okropnie po upieczeniu niestety też. Dostałam,upiekłam i wstyd się
przyznać(do dziś mam wyrzuty sumienia,bo jak nazwa wskazuje to podobno chleb
watykański) całość znalazła się koszu.

Netka

ciasto filo
ciasteczka owsiane ale bez kakao?? jak??
Student zjeść - dobrze i średnio drogo.
nowotór i chemioterapia
muffiny