Jak nie dopuścic do nadciśnienia

11. Data: 2008-12-17 10:35:26

Temat: Re: Jak nie dopuścic do nadciśnienia
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wt wrote:

> Herbata podwyższa ciśnienie, a inka obniża. Byle nie popadać w przesadę,
> bo całkowity brak soli powoduje wypadanie włosów, a całkowity brak
> tłuszczów... niektóre potrzebne skłałdniki rozpuszczają się tylko w
> tłuszczach.

całkowity brak soli spowoduje inne problemy zdrowotne, znacznie zresztą
poważniejsze, nigdy nie słyszałem żeby włosy od tego wypadały. Ale
całkowitego braku soli nie ma i nie będzie, bo toto występuje przecież
wszędzie gdzie tylko możliwe. Ja miałem problemy z lekkim spadkiem stężenia
sodu i chlorków na takiej diecie, ale był on minimalny, przy diecie z
zerową zawartością soli, plus do tego wysiłkiem fizycznym polegającym na
przebieganiu 10-20 km dziennie w upał. Równie dobrze ten spadek mógł być
wywołany po prostu rozwodnieniem organizmu po treningu.

W tłuszczach nie rozpuszcza się żadna niezbędna substancja - witamina A
powinna być syntetyzowana z beta karotenu (tak jest o wiele, wiele
zdrowiej), a witaminę D pozyskuje się w czasie syntezy w skórze,
ewentualnie z tabletek - opieranie się na źródłach pokarmowych to gwarancja
silnego niedoboru. Witaminy E będzie w proponowanej przeze mnie diecie
przynajmniej kilkakrotnie więcej niż w dotychczasowej.

12. Data: 2008-12-17 18:10:42

Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> silnego niedoboru. Witaminy E będzie w proponowanej przeze mnie diecie
> przynajmniej kilkakrotnie więcej niż w dotychczasowej.

Dziękuję za cenne rady. Trochę mnie zastanawia stwierdzenie o tym guzie..
Jakimi badaniami można go wykryc?

13. Data: 2008-12-17 18:49:15

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> Dziękuję za cenne rady. Trochę mnie zastanawia stwierdzenie o tym guzie..
> Jakimi badaniami można go wykryc?

Chodzi o guz o którym pisał przedpiśca? Jak wszystkie guzy układu
hormonalnego, wykrywa się to badaniem hormonów. Ale na 99,999% tego nie
masz bo to BARDZO rzadka przypadłość, więc raczej skupiłbym się na innych,
dużo bardziej prawdopodobnych, przyczynach.

14. Data: 2008-12-17 20:08:11

Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> masz bo to BARDZO rzadka przypadłość, więc raczej skupiłbym się na innych,
> dużo bardziej prawdopodobnych, przyczynach.

Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Postawię na zdrowe odżywianie, dużo magnezu,
potasu i zamierzam pic głog. Pozdrawiam

15. Data: 2008-12-17 21:02:27

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakimi badaniami można go wykryc?
Bardzo rzadkie, wątpię, że to masz, ale może komuś innemu się przyda,
kto ma nagłe skoki ciśnienia po zdenerwowaniu się.
1. Badanie na guz produkujący adrenalinę: katecholaminy w moczu
2. Badanie na guz produkujący kortyzol (lub na zwiększoną produkcję
kortyzolu, bez guza, np. w nerwicy, powiększeniu nadnerczy): kortyzol
w moczu

B.

16. Data: 2008-12-17 21:12:40

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero wrote:

> [...]
> 2. Badanie na guz produkujący kortyzol (lub na zwiększoną produkcję
> kortyzolu, bez guza, np. w nerwicy, powiększeniu nadnerczy): kortyzol

tylko tak skromnie od siebie dodam, że powyższe badania wyjdą dodatnie przy
wielu innych przypadłościach, z których najpopularniejszą będzie chyba
zwykłe przetrenowanie.

Czy przy nerwicy lękowej nie skaczą hormony na skutek zwykłego
zdenerwowania?

17. Data: 2008-12-26 09:03:04

Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Dziękuję za cenne rady. Trochę mnie zastanawia stwierdzenie o tym guzie..
> Jakimi badaniami można go wykryc?

Najgorzej, że wymądrzania się ignoranta niektórzy mogą, ze szkoda dla
swojego zdrowia, potraktowac jako istotnie "cenne rady";-)

A są one tak samo "cenne" jak prawdziwe jest stwierdzenie tego bęcwała, ze
np. "białko to białko i nie potrzebujemy w naszej diecie białka zwierzecego"

;-))

p47

18. Data: 2008-12-26 19:29:44

Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

> [...]
>
> ;-))
>
> p47
> a jakie są Twoje "cenne rady", bo Tomek chociaż coś konkretnie radzi...,
odpowiada na listy ludzi szukających pocieszenia. Jestem mu wdzięczna za
okazane zainteresowanie.

19. Data: 2008-12-26 19:33:55

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> odpowiada na listy ludzi szukających pocieszenia. Jestem mu wdzięczna za
> okazane zainteresowanie.

to taki grupowy troll. Nic nikomu nie doradzi, za to co drugiej osoby się
czepia i wszczyna kłótnie. A jak dowiedział się, że jestem
wegetarianinem... ho ho. Z miejsca głupek skonstruował teorię że bez białka
zwierzęcego się umiera i podzielił się swoją wiedzą z grupą - zapewne pod
wpływem ostatnich odkryć, opisanych w wątku "talerzem w raka". Miliard osób
które od dziecka żyją bez białka zwierzęcego i mają średnią życia o 10-15
lat dłuższą od standardowej to wg niego pewnie spisek syjonistów.

Takich ludzi jak on po prostu się ignoruje.

20. Data: 2008-12-26 20:52:10

Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lat dłuższą od standardowej to wg niego pewnie spisek syjonistów.
>
> Takich ludzi jak on po prostu się ignoruje.

Wilicki to grupowy becwał,- oszołom, który może narobic wiele szkód
propagując tu swoje teoryjki zdrowotne.
Jest ignorantem z gatunku najbardziej niebezpiecznych, tj. takich, którzy ze
swojej głupoty nie zdają sobie sprawy. Nie byłby on wart większej uwagi (bo
samo propagowanie bzdur jest rzeczą dość częstą;-) gdyby nie jego
natarczywośc w udzielaniu innym rozmaitych rad opartych albo na zabobonach,
albo na chęci uzyskania zysku na nieszczęściu innych (strona w jego
sygnaturce przy blizszej analizie zawiera rozmaite ogłoszenia
komercyjne...).
Aby nie byc gołosłownym w tych stwierdzeniach o jego ignorancji i
bęcwalstwie przyjrzyjmy się na chwilę kilku jego stwierdzeniom tylko z tego
watku:
Napisał on wczesniej np.cyt.: "nie potrzebujemy W OGÓLE białka zwierzęcego.
Białko to białko, czy z sera
czy z przysłowiowej marchewki. Fakt, że to w serze nieco lepiej się
przyswaja, przez co 4 gramy białka z sera jest tyle warte, co 5 gram białka
z soi czy fasoli - ale to jedyna różnica."

A jak jest naprawdę? -Białko to nazwa ogólna związków, które występują w
milionach postaci różniących się zarówno składem, jak i budową!!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Białka

Oczywiscie bęcwał Wilecki nie ma pojecia, ze gdyby tak jak wyżej napisał
spozywał jedynie białko pochodzące z jednego źródła np. z soi (jak to
dopuszcza w przytoczonej wypowiedzi), to wkrótce powaznie zachorowałby.
Każde bowiem białko zbudowane jest z 'cegiełek', czyli aminokwasów
endogennych albo egzogennych. Znane jest 21 potrzebych naszemu organizmowi
aminokwasów. Tylko tzw. aminokwasy endogenne wytwarzane są przez sam nasz
organizm, na bazie związków pośrednich metabolizmu węglowodanów. Pozostałe o
dziewięć są to tzw. aminokwasy egzogenne, to znaczy takie, które NIE MOGĄ
być wytwarzane przez ludzki organizm i muszą być mu dostarczane w DIECIE.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aminokwasy_egzogenne
.
Niestety nie każde białko zawiera w swoim składzie komplet potrzebnych nam
aminokwasów. Takie, które zawieraja te niezbedne do zycia aminokwasy
niewytwarzane przez nasz organizm to tzw. białka pełnowartościowe i sa to
WYŁĄCZNIE białka pochodzenia zwierzęcego!!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Białko_pełnowartościowe
Natomiast warzywa, ziarna, nasiona, czy orzechy dostarczają białko
niepełnowartościowe, co znaczy, że poszczególne produkty nie zawierają
wszystkich egzogennych aminokwasów. gdyby je wyłącznie spozywać, a juz
szczególnie gdyby spozywać jeden ich gatunek jak chce Wilicki, dla którego
źródło białka jest obojetne (byle nie zwierzęce!) to niechybnie skończyłoby
sie to przynajmniej ciężką chorobą!!
Ponadto, o czym ignorant Wilicki nie ma pojecia, szereg innych niezbednych
do życia związków, np. witamina B12
http://pl.wikipedia.org/wiki/Witamina_B12
musi byc dostarczana naszemu organizmowi wraz z pożywieniem, i to WYŁĄCZNIE
w produktacvh pochodzenia zwierzecego!!
Zaniedbanie tego też prowadzi do b. powaznych schorzeń, patrz:
http://www.resmedica.pl/zdart3009.html

I tak można (ale czy warto???) analizować każdą wypowiedź Wilickiego!! Także
te np. o zbedności tłuszczów w diecie, bo nic wartościowego w nich sie nie
rozpuszcza;_))) itp.. Ot, bzdury z popularnych broszurek pisanych często
przez poidobnych mu dyletantów, a do tego czytane bez elementarnego
zrozumienia Ale bzdury niebezpieczne, bo będące przypadkowa mieszanina
prawdi zabobonów i gdyby się ich słuchać to mozna wpędzic się w powazne
tarapaty.
No, ale on wie więcej od milionów lekarzy i całego wielowiekowego dorobku
medycyny...
Więc ostrzegam,- mozna go oczywiscie czytać (tak jak mozna oglądac ciele o 2
głowach;-), ale trzeba pamietac, że to bęcwał!

p47

wielki problem z koncentracją (Hipoglikemia?) ratunku!
Wysokie ciśnienie - powód do zmartwień
jaki to nowotwór ????
[pytanie bardzo serio!] czy dzieciom szkodzi gaz jelitowy?
astma - terapia kombinowana