Jak robi się.....

1. Data: 2003-08-08 18:42:07

Temat: Jak robi się.....
Od: "gocha xxx" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mógłby mi ktoś podać przepis na prażuchy ,wiem że powinny być ziemniaki i
mąka .Ale jaka i kiedy się ją dodaje i w jakich ilościach? Małgorzata

1. Data: 2003-08-08 20:50:15

Temat: Re: Jak robi się.....
Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mógłby mi ktoś podać przepis na prażuchy ,wiem że powinny być ziemniaki
> mąka .Ale jaka i kiedy się ją dodaje i w jakich ilościach? Małgorzata

Cytuje za Markiem Czajkowskim:

1. Prazucha

1/2 kg maki pszennej,
1/2 kg maki gryczanej
10 dag sloniny (najlepiej ze szczesliwej swinki :-)

Make pszenna i gryczana wsypac w duzy rondel, postawic na ogniu i
mieszac ciagle lyzka, dopoki maka nie nabierze brunatnego koloru.
Wtedy przesiac przez sito, gruzelki rozetrzec - wsypac do takiego
samego rondla, posolic, wlac roztopionej sloniny, zmieszac z trzecia
czescia wody wrzacej - trzymac na ogniu ciagle mieszajac. Gdy bedzie
sucha, wlac troche tluszczu i mieszac, az masa od rondla odstawiac
bedzie, wylozyc na polmisek i polac suto slonina. Tylko od sloniny
zalezy dobroc prazuchy. Musi byc bardzo tlusta, bo inaczej bedzie
klejowata i niesmaczna.

2. Prazucha mazowiecka

1 kg ziemniakow
1 szklanka maki zytniej lub pszennej
sol

Obrane, pokrojone na polowki ziemniaki zalac wrzaca woda i gotowac.
Gdy sa na pol miekkie, posolic do smaku, wsypac na wierzch make i
gotowac, az zaczna sie rozpadac. Jezeli jest dizo wywaru, czesc odlac
do innego naczynia. Ziemniaki utluc i wymieszac, az utworza zwarta
mase i w razie potrzeby dolac wywaru. Mase wykladac lyzka na polmisek
(powstana tzw. pecyny). Osobno podaje sie slonine lub boczek smazony z
cebula. Wg starego zwyczju w dnie postne "pecyny" kraszono olejem, a
dla dzieci - maslem i cukrem.

3. Prazucha ziemniaczana.

50 dag ziemniakow
6 dag maki
3 dag cebuli
2 dag oleju
2 dag masla
sol, 1/2 l. wody

Ugotowac ziemniaki pokrojone na cwiartki.
Make prazyc na lekko brazowow rondelku, na sucho. Cebuledrobno
pokroic. Podsmazyc na oleju na zloty kolor, dodac maslo, odstawic.Do
ugotowanych , nie odcedzonych ziemniakow dodac makei zaniesc na
jednolita mase, pokroic. Porcjowac lyzka moczona w tluszczu.
Podawac polane maslem z cebula.

Wszystkie przepisy za ksiazka: "Kuchnia polska regionalna"

Artykul na temat prazuchy w 11/2001 numerze "Kuchni"
Moze byc na stronie wydawcy: www.proszynski.pl

/koniec cytatu/

Pozdrawiam,
Ania, ktora nigdy prazuch nie robila, ale dzis jadla szare kluski
(przecierane) ze skwarkami, ktorych w dodatku sama nie musiala robic!

1. Data: 2003-08-09 10:49:41

Od: "m" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

BARDZO MI POMOGŁAŚ ANIU, WIELKIE DZIĘKI,
MAŁGORZATA

1. Data: 2003-08-09 11:14:29

Od: "Ania Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BARDZO MI POMOGŁAŚ ANIU, WIELKIE DZIĘKI,
>                                                MAŁGORZATA
Zawsze do uslug ;)

Pozdrawiam,
Ania

Chleb z maszyny
Re: Warszawa rządzi na prk!
Ciasto ze sliwkami...chyba przepis Władysławy :)
Garnki nierdzewne, teflonowe
placki drożdzowe z jabłkami