Jak się robi racuchy?

1. Data: 2000-08-28 22:40:08

Temat: Jak się robi racuchy?
Od: "Anna Krawczyk" <A...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak się robi ciasto na pyszne racuchy i z czym najlepiej smakują?

--
---------
A...@p...com

1. Data: 2000-08-29 07:57:56

Temat: Re: Jak się robi racuchy?
Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Krawczyk <A...@p...com> w wiadomości
news:cTBq5.2735$IK4.70152@news.tpnet.pl napisał(a):
> Jak się robi ciasto na pyszne racuchy i z czym najlepiej smakują?

dam nie swój przepis ale myślę, że Ki mnie nie udusi

mąki razowej pszennej samej albo z kukurydzianą pomieszanej ze dwie
szklanki, szczyptę soli zmiksować z wodą aby ciasto wolno z łyżki spływało.
można dodać cynamonu czy mielonych goździków i ze 2-3 słodkie jabłka
pokrojone w kosteczkę lub starte na tarce o grubych oczkach. pomieszać. na
rozgrzany tłuszcz (niewiele) kłaść kółka cista i smażyć na brązowo z obu
stron dociskając lekko. jeść same albo polane słodem (syropem z daktyli)
jeśli ktoś lubi słodsze.

smacznego
wojmat

- Musimy z sobą zabrać Prowianty.
- Co zabrać?
- Rozmaite rzeczy do jedzenia.
- Ach! - zawołał Puchatek uszczęśliwiony -
- Myślałem, że powiedziałeś Prowianty.
http://puszKKKa.spinacz.pl - baza wege przepisów

1. Data: 2000-08-29 09:43:01

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

:::wojmat::: napisał(a) w wiadomości: <39ab6c73$2@news.vogel.pl>...

> [...]
>rozgrzany tłuszcz (niewiele) kłaść kółka cista i smażyć na brązowo z obu
>stron dociskając lekko. jeść same albo polane słodem (syropem z daktyli)

Fajnie jest dodac jakies spulchniacze np proczek do pieczenia...
Bo mozna tez zrobic takie ciasto tyle ze ciut gesciejsze i na drozdzach
potem jak podrosnie to sie smazy - wtedy racuchy sa pulchniejsze
A podawac to najlepiej posypane cukrem pudrem :-P"""""""""

Marek

1. Data: 2000-08-29 13:43:53

Temat: Odp: Jak się robi racuchy?
Od: "Joanna" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

na

Cos mi tu jajka brakuje i mleka, ale moze w tamtych okolicach inaczej sie
robi racuchy:)
W kazdym razie ja robie tak:
maka, mleko i jajko z odrobina soli i proszku do pieczenia miksuje,
proporcje takie na wyczucie, zeby nie bylo za zadkie, ani za geste, dodaje
starte na grubej tarce jablko i na rozgrzany olej klade lyzka placuszki.
Szybko sie smaza i jeszcze cieple posypuje cukrem pudrem.
Przepis jak na nalesniki (wiem, wiem uprzedzajac wszelkie sugestie), ale ja
wlasnie tak je robie. Sa delikatne puszyste i pyszne. Mozna jeszcze bialko
oddzielnie ubic i dodac do masy - to juz jak kto lubi.

smacznego
Joanna

1. Data: 2000-08-29 14:55:23

Od: Joanna Kalińska <k...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robie racuchy drozdzowe - maka, jajko, mleko, troche cukru, rozczyn
drozdzowy wyrosniety. Ciasto musi miec konsystencje gestej smietany moze
ciut lzejsze.
Po wyrobieniu mikserkiem rosnie sobie spokojnie a jak powiekszy swoja
objetosc to mieszam i zaczynam smazyc na b. goracym oleju aby nie byly
tluste.
Rosna na patelni w oczach i smaza sie blyskawicznie. Podawac mozna z
musem jablkowym, cukrem i co tam wyobraznia podsunie. Gorace sa
przepyszne!!!szczegolnie na jesienne wieczory do kawki.

asia

1. Data: 2000-08-30 07:04:08

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna <j...@p...fm> w wiadomości news:39abbdde@security.net.pl
napisał(a):
(...)
> Cos mi tu jajka brakuje i mleka, ale moze w tamtych okolicach inaczej sie
> robi racuchy:)

w tamtych tak.;-)

wojmat

1. Data: 2000-08-31 10:47:34

Od: "Anna Krawczyk" <A...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja myślałam, że racuszki robi się na drożdżach?

--

---------

Użytkownik Anna Krawczyk <A...@p...com> w wiadomości do grup dy
skusyjnych napisał:cTBq5.2735$I...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-09-02 20:08:30

Od: "Asiek" <j...@n...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Krawczyk" <A...@p...com> napisał/a/
> Jak się robi ciasto na pyszne racuchy i z czym najlepiej smakują?

Ja robię racuchy z kwaśnego mleka (może być kefir ;)). Niestety robię to
na oko, więc dokładnej ilości produktów nie podam.
Szklanka kwaśnego mleka, jajko, mąka, soda; cukier, sól (co kto lubi).
Mieszamy - ciasto musi być dosyć gęste, a po upieczeniu racuchy powinny
być wyrośnięte i grube. Można dodać jabłko pokrojone w kostkę i cukier,
ale ostatnio robiłam tak, że dodałam trochę soli i parówkę skrojoną w
plasterki - też było pyszne :)))

Asiek

nowe szaty KSI
Przepis na zakalec