Jak tak mozna !!!!

1. Data: 2004-06-21 23:37:26

Temat: Jak tak mozna !!!!
Od: "enneagramor" <s...@p...chat> szukaj wiadomości tego autora

Moja babka miala trzy siostry - bardzo stare i bardzo rozne.

Tak rozne a jednak siostry. Jedna z nich byla zarliwa komunistka, druga
zarliwa katoliczka a trzecia zarliwa czlonkinia bractwa swiadkow jehowy.

Tak naturalnym dla dziecka byla obecnosc tych trzech postaw w dwóch malych
pokojach. Nigdy się nie klocily , nigdy nie uwazaly siebie za lepsze - były
razem, wspolnie i wartosciowo dla innych - kazda na swój sposób.

Czasami mysle , ze wyrzadzily mi wielka "krzywde", tak tez myslal pewien
mlody ksiadz. Przybyl on pewnedo dnia odwiedzic parafianke (gdzies tak w
styczniu chyba). Wielkie oburzenie przybralo postac pytania skierowanego do
ciotki-katoliczki : "Jak tak można!! Zyc razem z tymi kobietami pod jednym
dachem??!!" . Był mlody - a ja zrozumialem , ze moje bezpieczne i szczesliwe
dziecinstwo się konczy.

Ach, wszystkie trzy juz nie zyja - odeszly z tego swiata w podeszlym bardzo
wieku prawie jednoczesnie - zawsze trzymaly sie razem.

--
ENNEAGRAMOR

"Od społeczeństwa nie wywiniesz sie bratku,
z niego wyszedłeś i nie pomogą ci tu żadne
abstrakcje." S.I. Witkiewicz

2. Data: 2004-06-21 23:54:18

Temat: Re: Jak tak mozna !!!!
Od: "dobrzak" <d...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

enneagramor wrote:
> Moja babka miala trzy siostry - bardzo stare i bardzo rozne.

Bardzo mi przykro, że to dzieciństwo sielskie anielskie się skończyło.
Zastanawia mnie, skąd tak różne postawy wśród sióstr. Wychowywały się
odzielnie ?

--
( ( ( dobrzak gg:1093466
( . . )

3. Data: 2004-06-21 23:55:55

Od: "enneagramor" <s...@p...chat> szukaj wiadomości tego autora

"* kachna *" <k...@p...fm> wrote in message
> Piekne, jak bajka na dobranoc...
> ka

Czasami nie wierze, ze tak bylo - niestety sa wiarygodni swiadkowie. A moze
im tez sie snilo? ...... Bo w TV tego chyba nie pokazywali - za malo w tym
akcji.

4. Data: 2004-06-22 00:00:46

Od: "enneagramor" <s...@p...chat> szukaj wiadomości tego autora

"dobrzak" <d...@i...pw.edu.pl> wrote in message

> Bardzo mi przykro, że to dzieciństwo sielskie anielskie się skończyło.
> Zastanawia mnie, skąd tak różne postawy wśród sióstr. Wychowywały się
> odzielnie ?
Tez sie nad tym zastanawiam, ale czy te postawy byly az tak rozne? A moze
bylo cos , dzieki czemu "rozne" bylo tym samym. Moze doswiadczenie wojny,
zsylki na syberie, oparcie w chwilach walki o zycie w drugim czlowieku -
niezaleznie jak on siebie nazywa i w co wierzy.

5. Data: 2004-06-22 08:10:59

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

enneagramor:
> [...]

Podaj jakis interesujacy wlasny wniosek z tego doswiadczenia.

[Jeden juz podales (ze "te postawy nie byly zbyt rozne"), ale ciekaw
jestem czegos czy masz cos znacznie bardziej ~powalajacego.]

Rozumiem ze Twoja babcia, w odroznieniu od siostr, nie byla
'fanatyczka'?

--
Czarek

6. Data: 2004-06-22 08:52:45

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Podaj jakis interesujacy wlasny wniosek z tego doswiadczenia.

Wlasnie, tego brakuje.
Duch

7. Data: 2004-06-22 14:50:38

Od: "Hubert " <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

enneagramor <s...@p...chat> napisał(a):

> [...]
>
> Ach, wszystkie trzy juz nie zyja - odeszly z tego swiata w podeszlym bardzo
> wieku prawie jednoczesnie - zawsze trzymaly sie razem.

Widocznie tak mozna i nie ma w tym nic dziwnego, ale dla owego ksiedza bylo
to nie do wyobrazenia. W koncu ta katoliczka juz dawno powinna wywalic obie
niewierne. To by bylo przeciez po bozemu... Albo powinna przynajmniej
zawalczyc dla wiekszego bohaterstwa.
A tymczasem nic - spokoj, nic sie nie dzieje. Nuda!
Milosc i zgoda to czasami cos bardzo prostego. Zadnych konfliktow, zadnych
emocji. Tylko ludzie zgodnie zyja i wszystko jest w porzadku. Jaki bylby
sens w gwalceniu wzajemnego szacunku?

Pozdrawiam Hubert.

8. Data: 2004-06-22 21:01:56

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"enneagramor" <s...@p...chat> wrote in message
> Moja babka miala trzy siostry - bardzo stare i bardzo rozne.

A twoja babka, to po prostu wyszla zamaz i zalozyla rodzine...jedyna
naprawde odwazna;)

Napisz cos o swoich pradziadkach...
Kaska

Umyslowe zahamowanie