Jak ugotowac dobry rosol ?

1. Data: 2000-02-29 08:34:25

Temat: Jak ugotowac dobry rosol ?
Od: Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, moze ktos podejmie temat, jak ugotowac smaczny rosol,
sposobow i technik wiele. Jakie przyprawy ?

Znalazlem niedawno ksiazke kucharska a tam saczenie rosolu
przez plotno, klarowanie bialkiem.

Dodajecie podsmazona cebulke ?

Marek S.
----------------+
| Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL |
| OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY |
| Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505 |
| FAX NO. (+48) (056) 542477 |
----------------+

1. Data: 2000-02-29 09:00:35

Temat: Re: Jak ugotowac dobry rosol ?
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czesc, moze ktos podejmie temat, jak ugotowac smaczny rosol,
>sposobow i technik wiele. Jakie przyprawy ?

To juz chyba bylo, ale czego sie sie nie robi dla kolegi - pól kury,
podgardle wolowe ( ok. 1/2 kg ) gotujemy z wloszczyzna, przyprawy to sól i
pieprz. Na koniec na talez mozna siekana natke pietruszki dac.

>Dodajecie podsmazona cebulke ?

Nigdy w zyciu - wogóle zrezygnowalem z dodawania cebulki podsmazaanej do
wielu zup - psuje smak

-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
pocieszyciel strapionych,
trapiciel ucieszonych
Member of Spammers Club

1. Data: 2000-02-29 09:16:58

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc, moze ktos podejmie temat, jak ugotowac smaczny rosol,
> sposobow i technik wiele. Jakie przyprawy ?

Ja gotuje z pregi wolowej + cieleciny (gicz ew. mostek). Wstawiam do
zimnej wody dodaje ziareka pieprzu, ziela ang., vegeta, doprowadzam do
zagotowania, zbieram szumowiny, nastepnie dokladam wloszczyzne i
obsmazona na gazie(ogniu) cebule w lupinie i to ma "pyrkac" ok 3 godz.

1. Data: 2000-02-29 09:21:45

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:89g1q3$mhe$...@f...man.torun.pl...

> To juz chyba bylo, ale czego sie sie nie robi dla kolegi - pól kury,
> podgardle wolowe ( ok. 1/2 kg ) gotujemy z wloszczyzna, przyprawy to sól i
> pieprz. Na koniec na talez mozna siekana natke pietruszki dac.

I oczywiscie musi w czasie gotowania tylko "perkolic", jak sie zagotuje to
straci klarownosc. Osobiscie uwielbiam jak wloszczyzny jest duzo, bo wtedy
rosolek pieknie pachnie i ma bogaty smak. I wazne, zeby makaron byl bardzo
cieniutki.

Jader

p.s. Z siekana natka nie cierpie...

1. Data: 2000-02-29 09:24:45

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja nawet wolę jak nie jest klarowny :)

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-02-29 09:29:15

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak BTW - nagadaliscie mi i musze ugotowac :P

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
<3...@c...uni.torun.pl>...

-----------------+
-----------------+

1. Data: 2000-02-29 09:31:33

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Smolinski wrote:

> Czesc, moze ktos podejmie temat, jak ugotowac smaczny rosol,
> sposobow i technik wiele. Jakie przyprawy ?
>
> Znalazlem niedawno ksiazke kucharska a tam saczenie rosolu
> przez plotno, klarowanie bialkiem.

A nie znalazles tam o zmiekczaniu gotowanego miesa kieliszkem
wodki /do garnka, do garnka!!/ a w ogole zgaduje,
ze to MONATOWA?

1. Data: 2000-02-29 09:33:46

Od: "WaldemarW" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis na bardzo smaczny rosól:

1/ Kurczak "po wypadku" tzw. porcja rosolowa lub np. szponder, albo jesli
mam calego kurczaka to przygotowuje go w ten sposób ze odcinam udka i
skrzydelka do smazenia a pozostala porcje przeznaczam na rosól. Ile miesa
zalezy czy ktos lubi bardzo tlusty czy nie,

2/ 1 pietruszke, 2 marchewki/rozkroic na cwiartki/, plasterek selera, pól
cebuli, plasterek buraka czerwonego,

3/ lisc laurowy, sól, pieprz ewentualnie wegeta do smaku.

Gotujemy wode. Gdy woda nam sie zagotuje wrzucamy mieso, pietruszke,
marchew, seler i plasterek buraka czerwonego, solimy, pieprzymy. Cebule
kladziemy na palnik od gazu i jak nam sie przypiecze to wrzucamy do
rosolu. Rosól ma wtedy fajny aromat.
A teraz uwaga najwazniejszy moment. Gdy to wszystko nam sie powtórnie
zagotuje przykrywamy pokrywke, gaz zmniejszamy do minimum tak aby calosc
doslownie pyrkala a nie gotowala sie. Nie wolno dopuscic do tego aby rosól
nam sie ostro gotowal ma sie "parzyc". Chodzi o to ze wtedy rosól jest
bardzo klarowny. I to jest tajemnica klarownosci rosolu. Ja to wszystko tak
trzymam ze dwie godziny, nie zbieram zadnych szumowin.
Drugi wazny moment. Jak rosól jest gotowy to nalezy wyciagnac buraka aby nam
rosól nie zczerwienial.
I to jest wszystko odnosnie dobrego rosolu.

Pozdrawiam i zycze smacznego.

1. Data: 2000-02-29 14:20:27

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Do rosolu niezbedna jest cebula, ale przekrojona na pol i przypieczona (na
czarno) na "blasze" wprost na palniku.

Slav

1. Data: 2000-02-29 16:17:30

Od: "WaldemarW" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:89g37d$nbi$...@f...man.torun.pl...
> A ja nawet wolę jak nie jest klarowny :)
To wsyp sobie łyżeczke mączki kartoflanej.

Chinskie grzybki
g r i l o w a n i e ?
Swieze buleczki
"KULASZKA", potrawa naszych przodków