Swieze buleczki

1. Data: 2000-02-28 19:10:01

Temat: Swieze buleczki
Od: "Nasht" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos bylby tak uprzejmy i podal przepis na swieze buleczki wlasnej
roboty. Z gory dziekuje.

___
Adam K. Kozlowski

1. Data: 2000-02-28 20:39:07

Temat: Re: Swieze buleczki
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nasht <n...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:89eh66$ei6$...@s...icm.edu.pl...

> Czy ktos bylby tak uprzejmy i podal przepis na swieze buleczki wlasnej
> roboty. Z gory dziekuje.

Nie ma sprawy. Jakie chcesz? delikatne-maslene, tradycyjne bulki czy moze na
slodko np. z budyniem?

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-28 22:55:41

Od: "Krzysztof G. Baranowski" <k...@m...knm.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Feb 2000, Przemyslaw Koziarski wrote:
> Nie ma sprawy. Jakie chcesz? delikatne-maslene, tradycyjne bulki czy moze na
> slodko np. z budyniem?
Jedno i drugie, jesli mozna.

Kris :)~~~~~
--
Krzysztof G. Baranowski - Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków
"Smith & Wesson - The original point and click interface..."

1. Data: 2000-03-01 00:38:23

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof G. Baranowski" wrote:

> Jedno i drugie, jesli mozna.

Podam ci przepis na slodkie buleczki:
4 zoltka
1 szklanka mleka
2/3 szklanki cukru
1 lyzka wanili albo cukier waniliowy
50 gr drozdzy (2 paczuszki suszonych w USA)
100 gr masla roztopionego
maki ile wejdzie, okolo 3-4 szklanki

Mleko podgrzac, dodac drozdze, pol szklanki maki i lyzke cukru, zostawic az
drozdze zaczna puchnac. Z reszty cukru i zoltek ukrecic kogel mogiel, dodac do
drozdzy, wymieszac, dodac 2 szklanki maki, lekko zarobic, dodac maslo, zarobic,
dodac tyle maki, aby wyszlo bardzo miekkie i elastyczne ciasto. Zostawic na
godzine, gdy zdwoi objetosc, urywac male kawalki i formowac w buleczki. Te
ukladac na poproszonej maka blasze. Przykryc sciereczka, zostawic do wyrosniecia.
Rozgrzac piec do 180C/350F, delikatnie wstawic blache do pieca. Po dziesieciu
minutach posmarowac mlekiem, i piec jeszcze piec minut. Sprawdzic patyczkiem.
Swietne na cieplo, a gdy wystygna, 10 sekund w mikrofali przywraca im mlodosc.
Ciasto mozna zamrozic przed pierwszym rosnieciem.
Magdalena

1. Data: 2000-03-01 09:45:06

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski napisał(a):

> [...]
> napisał:89eh66$ei6$...@s...icm.edu.pl...

> Nie ma sprawy. Jakie chcesz? delikatne-maslene, tradycyjne bulki czy moze na

Nie wiem, jak Nasht, ale ja proszę o "wsystkie tsy"!!!

Joanna

1. Data: 2000-03-01 10:07:46

Od: "Nasht" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

podpisuje sie pod prosba Joanny

___
Adam K. Kozlowski

1. Data: 2000-03-01 10:08:38

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nasht" <n...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy ktos bylby tak uprzejmy i podal przepis na swieze buleczki wlasnej
> roboty. Z gory dziekuje.

Najlepsze z dobrej piekarni - a własnej roboty dlatego, że trzeba po nie iść
:))))

--I-Z-B-A--L-O-R-D-O-W--P-S-S--
STAŻYSTA-OS3 - 28752610
pocieszyciel strapionych,
trapiciel ucieszonych
Member of Spammers Club

1. Data: 2000-03-01 10:08:46

Od: "Nasht" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpisuje sie pod prosba Joanny i zgory dziekuje.

___
Adam K. Kozlowski

1. Data: 2000-03-01 13:59:43

Temat: Odp: Swieze buleczki
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepsze z dobrej piekarni - a własnej roboty dlatego, że trzeba po nie
iść
> :))))

Dobra piekarnie? Uuuuuuu, chyba w mocym zaniku :))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-01 14:46:37

Temat: Re: Swieze buleczki - drozdzowki z budyniem
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drozdzowki z budyniem :

ugotowac budyn waniliowy (normalny z 1/2 l mleka+50 g cukru) i ochlodzic
ciagle mieszajac

ciasto :
500g maki
40 g drozdzy
250 ml mleka
40 g masla roztopionego masla
1 cale jajko
50g cukru

z powyzszych zrobic ciasto drozdzowe, mozna sposobem tradycyjnym, mozna w
malakserze - wrzucamy wszystko i pare minut na srednich obrotach, ma wyjsc
jedwabiste ciasto, musi calkowicie odchodzic od reki, zostawic do
wyrosniecia x2
rozwalkowac na prostokat, posmarowac roztopionym maslem (kolejne 40g)
posypac ok. 100g cukru i rodzynkami, zwinac w rulon, pokroic bardzo ostrym
nozem na plastry 1-1.5 cm, ukladac na blaszce wylozonej papierem do
pieczenia, na srodku kazdego plastra wgniesc spory dolek i nalozyc budyniu,
zostawic aby troche podrosly, posmarowac dookola mieszanina zoltek i
smietany 30%, piec ok. 15-20 min w 175C.

Przemyslaw Koziarski

"KULASZKA", potrawa naszych przodków
Rurki z borowikami na http://www.makaron.pl/
cos dobrego z Morza Srodziemnego