Jak urządzić kuchnię? - prośba o porady

1. Data: 2006-09-05 19:12:09

Temat: Jak urządzić kuchnię? - prośba o porady
Od: BartoszP <b...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robię remont mieszkania (~około 33mkw) i jestem na etapie urządzania kuchni.
Plan mieszkania wygląda tak:

http://images4.fotosik.pl/116/59989549b97d9c7c.jpg

Między pokojem dziennym a kuchnią jest niska ścianka o wysokości ok
120cm, którą planuję wykorzystać na "barek".

Rury z wodą i gazem w kuchni są na ścianie wschodniej, więc tam planuję
zlewozmywak i kuchenkę. Lodówkę myślę postawić w rogu (patrząc na
rysunek na dole po lewej stronie kuchni, otwieraną w stronę okna.

I teraz nie wiem, czy zlewozmywak w rogu na dole a kuchenkę na wprost
wejścia z pokoju czy odwrotnie? Na wprost wejścia zlewozmywak a kuchenkę
w rogu? Jest jakaś zasada, która by mówiła jakie sprzęty w jakim
układnie najlepiej ustawiać, by kuchnia była wygodna i ergonomiczna?

Jak widać mam bardzo małą łazienkę. Będzie w niej prysznic, umywalka i
nie wiem, czy zmieści mi się pralka. Dobrym pomysłem jest ustawienie
pralki w kuchni? Mogła by stać w tej wnęce.

Wszystkie sugestie mile widziane.
Dzięki

--
pozdr
BartoszP

2. Data: 2006-09-08 18:11:20

Temat: Re: Jak urządzić kuchnię? - prośba o porady
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

BartoszP napisał(a):

> Plan mieszkania wygląda tak:
>
> http://images4.fotosik.pl/116/59989549b97d9c7c.jpg

Nie otwiera mi się to zdjęcie, więc nie mogę się odnieść do konkretnego
przypadku, ale może coś podpowiem, bo akurat jestem na etapie planowania
własnej kuchni.

> w rogu? Jest jakaś zasada, która by mówiła jakie sprzęty w jakim
> układnie najlepiej ustawiać, by kuchnia była wygodna i ergonomiczna?

Jest zasada trójkąta, polegająca na tym, że 3 najważniejsze punkty pracy
w kuchni powinny być rozstawione w trójkącie: zlew-kuchenka-lodówka
(tworzące wierzchołki tego trójkąta). Odcinki między tymi punktami
najlepiej żeby podobnej długości. Główny blat roboczy dobrze żeby miał
przynajniej 80cm długości. Na pewno więcej informacji i wskazówek
znajdziesz na stronach muratora, albo na specjalnych CD do urządzania
kuchni dodawanych do czasopism tematycznych.

> Jak widać mam bardzo małą łazienkę. Będzie w niej prysznic, umywalka i
> nie wiem, czy zmieści mi się pralka. Dobrym pomysłem jest ustawienie
> pralki w kuchni? Mogła by stać w tej wnęce.

Jeżeli jest to otwarta kuchnia, w dodatku na jedyny pokój (bo to chyba
kawalerka?), to nie radziłabym. Będziesz sobie chciał obejrzeć film,
posłuchac muzyki, a tu akurat pranie włączone i hałas. Próbowałabym
upchnąć jednak tę pralkę do łazienki - ale jak mówiłam - planu ne widzę,
więc nie wiem, jak ta łazienka wyglada.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2006-09-09 18:05:33

Od: BartoszP <b...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):

> Nie otwiera mi się to zdjęcie, więc nie mogę się odnieść do konkretnego
> przypadku, ale może coś podpowiem, bo akurat jestem na etapie planowania
> własnej kuchni.

Może teraz http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59989549b97d9c7c
.html

> [...]
> znajdziesz na stronach muratora, albo na specjalnych CD do urządzania
> kuchni dodawanych do czasopism tematycznych.

Na razie rozplanowałem to tak

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82469ee550ac14d7
.html

> [...]
> posłuchac muzyki, a tu akurat pranie włączone i hałas. Próbowałabym
> upchnąć jednak tę pralkę do łazienki - ale jak mówiłam - planu ne widzę,

Mała zmiana, zdecydowałem się jednak na wannę. Pralka musi być jednak w
kuchni. Ja widać (mam nadzieję) na fotce kuchnia jest otwarta na pokój
dzienny. Mam zamiar pralkę postawić pod blatem jak na rysunku. Zdaję
sobie sprawę, że czasami jej praca będzie uciążliwa ze względu na hałas.
Może to miejce pod blatem gdzie będzie stała jakoś dobrze wyciszyć? Nie
planuję częstego prania.

--
pozdr
BartoszP