Jak zakwasić ziemię?

11. Data: 2005-07-08 08:20:53

Temat: Re: Jak zakwasić ziemię?
Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> > Sypnąć garść siarki, ale jesienią.
> > Pozdrawiam, Basia.
>
> Dlaczego jesienią?

Bo wierzę w słowo pisane:-)))), póki oczywiście praktyka mu nie zaprzeczy.
Sprawdziłam Czekalskiego, w ogóle nic o siarce nie pisze, natomiast Chojnowska
zaleca jesień - bez uzasadnienia. Coś mi się po głowie pałęta, ż to może mieć
związek z większą wilgotnością podłoża w okresie jesieni i zimy, ale to
zupełnie luźne skojarzenia. Musiałabym przekopać masę starych czasopism w
poszukiwaniu odpowiedzi, a nie wiem, czy znalazłabym. "Na czuja" wydaje mi się,
że jesień w ogóle jest bezpiecznym terminem...

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2005-07-08 10:23:12

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> poszukiwaniu odpowiedzi, a nie wiem, czy znalazłabym. "Na czuja" wydaje mi
się,
> że jesień w ogóle jest bezpiecznym terminem...
> Pozdrawiam, Basia.

Pytałem się z ciekawości, bo ja z taką opinią się nie spotkałem.
Zaintrygowałaś mnie na tyle, że się rozpytam w doświadczonej ogrodniczej
gałęzi rodziny... ;-)

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

13. Data: 2005-07-08 12:29:21

Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

> 4. mało skuteczne
Zalezy jak lezy :}
Moje rosliny byly zadowolone :) A o to rzeciez chodzilo.
Nie wiem, z jakiego drzewa te trociny byly, bo to nie byl moj wyrob.

Pozdrawiam,
robal.

14. Data: 2005-07-08 17:51:25

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> się,

> Pytałem się z ciekawości, bo ja z taką opinią się nie spotkałem.
> Zaintrygowałaś mnie na tyle, że się rozpytam w doświadczonej ogrodniczej
> gałęzi rodziny... ;-)

To przekaż, czego się dowiedziałeś:)

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2005-07-09 21:52:43

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> To przekaż, czego się dowiedziałeś:)

Zanim Rafał uzyska informacje to tu [chyba] jest mała podpowiedź:
cyt.:
Coraz częściej w zaleceniach nawozowych proponuje się bardzo wysokie
nawożenie siarką. Siarka jest pierwiastkiem niezbędnym dla roślin, dla
niektórych roślin (np. dla rzepaku) w dość dużych ilościach, jednak
nadmierne stosowanie siarki źle wpływa na rośliny i glebę. Dlatego nie jest
wskazane nadmierne nawożenie siarką. Dawka siarki pod rzepak nie powinna
przekraczać 50 kg S/ha, chyba że po wykonaniu analizy rośliny jest wskazanie
zastosować wyższą dawkę. Przy naszych, nawet wysokich plonach, wyższe jak 50
kg S/ha dawki siarki są zbędne i mogą wpływać na nadmierny wzrost zawartości
glukozynolanów w nasionach, czyli pogorszyć jakość nasion.
http://www.ppr.pl/artykul.php?id=2912

Czyli syp na jesieni bo jak za dużo nasypiesz to i tak do wiosny sprawa się
unormuje.
pozdr. Jerzy

16. Data: 2005-07-10 08:39:34

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.ppr.pl/artykul.php?id=2912
>
> Czyli syp na jesieni bo jak za dużo nasypiesz to i tak do wiosny sprawa się

Ja przepraszam, ale my o wozie, a Ty o kozie...co mnie do stu tysięcy kóp siana
obchodzi zawartość glukozylanu w nasionach rzepaku, jeśli mowa o zakwaszeniu
podłoża rododendronów?

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2005-07-12 21:21:43

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Ja przepraszam, ale my o wozie, a Ty o kozie...co mnie do stu tysięcy kóp siana
> obchodzi zawartość glukozylanu w nasionach rzepaku, jeśli mowa o zakwaszeniu
> podłoża rododendronów?

Tak to bywa jak czlowiek czyta i pisze z doskoku, to tak mam od paru
tygodni, że nie mam ogladu na calość [grzewko], i własnie za to, nie
lubie Mozilli Th..., ale niestety z OE jakoś od paru tygodni nic mi sie
nie chce wysylac,
:-(
pozdr. Jerzy

18. Data: 2005-07-12 21:24:21

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
[,,,]
> chocby dlatego
> ze trociny trocinom nie sa rowne
> :)

Możesz rozwinąć co masz na mysli?
pozdr. Jerzy

19. Data: 2005-07-12 23:23:30

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Tadeusz Smal napisał(a):
> [,,,]
>
> Możesz rozwinąć co masz na mysli?
> pozdr. Jerzy
:)
na mysli mozna miec wiele
zaczynajac od doslownego rozumienia
trociny moga byc roznej frakcji od pylu do grubych wiorow
:)
w zaleznosci od gatunku drewna z jakiego sa
maja one rozne wlasciwosci fizykochemiczne
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

20. Data: 2005-07-13 02:19:01

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Tak to bywa jak czlowiek czyta i pisze z doskoku, to tak mam od paru
> tygodni, że nie mam ogladu na calość [grzewko], i własnie za to, nie
> lubie Mozilli Th...

View --> Sort by --> Threaded. Czy nie o to Ci chodzi?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Trawnik a na nim chwasty :( Co to ???
Trawnik a na nim chwasty :( Co to ???
Cyprysik Lawsona Jak sadzic?
Zagadka - co to jest? Jaka odmiana
Gdzie dowiem sie o cenach skupu suszonych owocow ?