Jaka grzałka do bojlera?

11. Data: 2010-07-15 07:18:18

Temat: Re: Jaka grzałka do bojlera?
Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
A mógłbyś napisać z jakiego programatora korzystasz? (firma i model)

kupiłem w OBI za 29.99 zł, teraz nie pamiętam nazwy - sprawdzę i podam

--=olo=--

12. Data: 2010-07-15 07:19:17

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

> A ja mam jedną taryfę i "zwykły" łazienkowy bojler 80l ustawiony na około
> 70 st. Najtaniej ze wszystkich kombinbacji jakie czyniłem jest mi go po
> prostu załączyć, ustawić temoperaturę na termostacie i zapomnieć. Wszelkie
> kombinacje z grzaniem czasowym itp przynosiły tylko zwiększone zużycie
> energii.

a ja mam II i dlatego korzystam:-)

--=olo=--

13. Data: 2010-07-15 16:55:24

Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro boiler jest w piwnicy to kup rolkę wełny i go porządnie zaizoluj.

14. Data: 2010-07-15 17:30:16

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości grup
7g2000yqb.googlegroups.com...
> Witam!
>
> Jak w temacie: potrzebuję dobrać grzałkę elektryczną do bojlera 140l.
> Ważne:
> - będzie używana tylko poza sezonem grzewczym,
> - z regulacją temperatury,
> - czasowe włączanie (grzanie wody na wieczór, kiedy wszyscy wracają),
> - bojler nowy (pół roku, umieszczony w piwnicy pod łazienką).
>
> W zasadzie to główne pytanie brzmi: wziąć mocniejszą na trzy fazy (3kW
> lub >)? Czy 220V/2kW? Chodzi o to, żeby nie szła 8 godzin, a temp. i
> [...]
Hmmm- właściwie- skoro 3 fazy nie są problemem- to dlaczego nie pomyślisz o
bardzo oszczędnym (i malutkim!) przepływowym ogrzewaczu?

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

15. Data: 2010-07-15 18:02:50

Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lip, 18:55, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> Skoro boiler jest w piwnicy to kup rolkę wełny i go porządnie zaizoluj.

Jest w w jakiejś piance, na to jeszcze wełna?

> Hmmm- właściwie- skoro 3 fazy nie są problemem- to dlaczego nie pomyślisz o
> bardzo oszczędnym (i malutkim!) przepływowym ogrzewaczu?

> [...]

No tak, ale jak się wtedy kąpać? :)

16. Data: 2010-07-15 19:22:13

Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
g.googlegroups.com...
> Jest w w jakiejś piance, na to jeszcze wełna?

Weźmy taki przykład. Ogrzewacz pojemnościowy 100l. Dla temperatury 60 stopni woda i
20 stopni powietrze producent deklaruje straty 1,4[kWh/dobę], czyli około 60[W].
Czyli w II taryfie (26[gr/kWh]) straty kosztują nas 132[zł/rok]. Z wymiarów zbiornika
można ocenić, że powierzchnia wymiany ciepła to 1,6m2, zatem współczynnik przenikania
izolacji to ok. 0,94[W/m2*C]. Dokładając 15cm wełny zredukujemy go do 0,2[W/m2] a
straty do 30[zł/rok]. Czy się opłaca oszczędność 100[zł/rok] każdy musi ocenić sam.

17. Data: 2010-07-16 06:34:13

Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
A mógłbyś napisać z jakiego programatora korzystasz? (firma i model)

ideal elektro, ERRA TM

--=olo=--

18. Data: 2010-07-16 09:12:53

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości grup
0g2000yqg.googlegroups.com...
> On 15 Lip, 19:30, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:

> Jest w w jakiejś piance, na to jeszcze wełna?

> No tak, ale jak się wtedy kąpać? :)

Żartujesz? 12kW przepływowy ogrzewacz- zapewni Ci wystarczająco mocny
prysznic i dość długo napełniającą się wannę. 16kW zupełnie wystarczy na to,
żeby szybko napełnić wannę gorącą wodą (ok.40 st C). 25 kW da Ci szybko
55stC wannę (a więc gorącą- nie wejdziesz do niej). Jest to najtańsze- jeśli
chodzi o zużycie energii elektrycznej- bezkonkurencyjne. Malutki piecyk (nie
zajmuje miejsca)

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

19. Data: 2010-07-16 09:19:55

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <c...@o...eu> wrote in message

> [...]
> szybko 55stC wannę (a więc gorącą- nie wejdziesz do niej). Jest to
> najtańsze- jeśli chodzi o zużycie energii elektrycznej- bezkonkurencyjne.

Nie wiadomo czy jego instalacja udźwignie takie obciążenie.

20. Data: 2010-07-16 10:24:56

Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lip, 19:30, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:

> Hmmm- właściwie- skoro 3 fazy nie są problemem- to dlaczego nie pomyślisz o
> bardzo oszczędnym (i malutkim!) przepływowym ogrzewaczu?

Myślisz o jakimś konkretnym producencie czy modelu?

Lodówka [pilne]
JEDNA...
gdzie kupie takie sztucce?
Czy kupić dom z wilgotnymi ścianami w piwnicy?
Drzwi "antywłamaniowe" za 300 zł