Jaka moc piekarnika elektrycznego ?

1. Data: 2004-04-27 06:04:05

Temat: Jaka moc piekarnika elektrycznego ?
Od: Adam [f...@T...vip.interia.pl] szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Usiluje kupic piekarnik elektryczny. Poza mlynem z opcjami, trwaloscia,
opiniami sprzedawcow doszedl dylemat mocy piekarnika:

Ile Wat powinien miec, aby uzytkowanie nie bylo klopotliwe ?
W sklepach wiekszosc to 2,8...3...4kW, ale sa i 2kW, a nawet 1,87kW.

Nie chcialbym, aby rozgrzewal sie za dlugo, ew. przyrzadzane potrawy nie
udawaly sie z tego powodu.
Szczerze mowiac wybor mam zdeterminowany bezpiecznikami w mieszkaniu -
10A - zatem moc max. 2.2kW. Ale moglbym porozmawiac ze spoldzielnia i ZE
ws. przebudowy instalacji i zwiekszenia przydzialu mocy.

AG

PS. w razie czego - plyte bede mial gazowa.

1. Data: 2004-04-27 08:36:58

Temat: Re: Jaka moc piekarnika elektrycznego ?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<Adam [f...@T...vip.interia.pl]> wrote in message

> Nie chcialbym, aby rozgrzewal sie za dlugo, ew. przyrzadzane potrawy
nie
> udawaly sie z tego powodu.

IMO optimum to środek, znaczy się 3kW

> [...]
i ZE
> ws. przebudowy instalacji i zwiekszenia przydzialu mocy.

Od biedy możnaby po prostu na wariata wymienić w obwodzie kuchennym
10A na 16A, bo przy zabezpieczeniu 10A piekarnik elektryczny to troche
porażka. Tylko rzecz jasna warto byłoby przed wymianą bezpiecznika
przejrzeć instalację (elektryk!)

J.

1. Data: 2004-04-27 08:40:32

Od: "Kris" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <Adam [f...@T...vip.interia.pl]> napisal w wiadomosci
> Witam !

> Szczerze mowiac wybor mam zdeterminowany bezpiecznikami w mieszkaniu -
> 10A - zatem moc max. 2.2kW.

To wcale tak sie nie liczy :-) Twoje obliczenia sa mocno orientacyjne - nie
pamietam teraz dokladnie ale trzeba uwzglednic tez czestotliwosc i fi lini
zasilajacej. Sadze ze 10 A to zdecydowanie za malo. Ale pewnie zaraz ktos
sie wypowie kto poda Ci dokladne liczby.
Pozdrawiam.
K.

1. Data: 2004-04-27 08:49:13

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zasilajacej. Sadze ze 10 A to zdecydowanie za malo. Ale pewnie zaraz ktos
> sie wypowie kto poda Ci dokladne liczby.

Przy obciążeniu czysto rezystancyjnum (jak w kuchence) fi ani częstotliwość
nie ma znaczenia. Tyle tylko, że teraz w sieci jest U=230V, czyli moc
P=2,3 kW, ale jak coś jeszcze wisi na tym bezpieczniku, to może być kłopot
z równoczesnym używaniem.

Witek

1. Data: 2004-04-27 12:30:52

Od: Adam [f...@T...vip.interia.pl] szukaj wiadomości tego autora

> To wcale tak sie nie liczy :-)

oj, w tym wypadku raczej tak :)

> Twoje obliczenia sa mocno orientacyjne - nie
> pamietam teraz dokladnie
> ale trzeba uwzglednic tez czestotliwosc i fi lini
> zasilajacej.

spirala grzejna mimo swej spiralnosci nie jest cewka majaca istotny
wplyw na cosfi

> Sadze ze 10 A to zdecydowanie za malo. Ale pewnie zaraz ktos
> sie wypowie kto poda Ci dokladne liczby.

_max_ 2.2kW - i to mnie martwi, na krawedzi nie bede "jezdzil" :(

AG

1. Data: 2004-04-27 13:00:53

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oj, w tym wypadku raczej tak :)

O ile pamietam przyjmuje sie cos fi rowny 1 dla sprzetu oswietleniowego i
0,7 dla grzejnego ale moge to dokladniej sprawdzic

Zaslav

1. Data: 2004-04-28 09:14:36

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na szczęście maksymalna moc jest pobierana przez piekarnik tylko podczas
kilkuminutowego rozgrzewania, podczas samego pieczenia już tylko niewiele -
na podtrzymanie temperatury.
JaC

> O ile pamietam przyjmuje sie cos fi rowny 1 dla sprzetu oswietleniowego i
0,7 dla grzejnego ale moge to dokladniej sprawdzic

podpowiedzcie ceny za podłog
Szukam sprawdzonej ekipy remontowej w trojmiescie
Pytanka do fachowców ...
ANŁUK - Osiedle Legionow w Ząbkach/k.Warszawy?
Ale zabawa!!!