Jaka roślinna okrywowa

1. Data: 2018-04-10 12:04:47

Temat: Jaka roślinna okrywowa
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam ok 6m2 powierzchni na której chciałbym posadzić jakaś rośline która by to okryła
Miejsce nasłonecznione tylko wczesnie rano, później do wieczora w cieniu domu
Co polecacie tam posadzić?

2. Data: 2018-04-10 16:21:31

Temat: Re: Jaka roślinna okrywowa
Od: bulka paryska <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10-04-2018 o 12:04, Kris pisze:
> [...]
okryła
> Miejsce nasłonecznione tylko wczesnie rano, później do wieczora w cieniu domu

barwinek (zielen ciemna, niebieskie kwiatki)
runianka japonska (zielone liscie trwale wys do 30 cm)
:-)
bp

3. Data: 2018-04-10 21:41:14

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
okryła
> Miejsce nasłonecznione tylko wczesnie rano, później do wieczora w cieniu domu

Może trawę?

4. Data: 2018-04-12 12:55:31

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.04.2018 21:41, tomek pisze:

> Może trawę?

W rzeczy samej - siać, siać, alleluja i do przodu (za Ojcem Dyrektorem),
na ten przykład trawkę Barenbrug Shadow Gazon.

5. Data: 2018-04-12 16:13:19

Temat: Re: Jaka rolinna okrywowa
Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>Barenbrug Shadow Gazon.
toto jakas mocniejsza jest?
mam mocno nietrawiaste podloze i chcialby je zatrawic, cos tam dzikiego juz
rosnie zresza....
ale trzeba dosypac...

6. Data: 2018-04-12 18:29:36

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.04.2018 16:13, abn140 pisze:

> toto jakas mocniejsza jest?

Największą jej zaletą jest, że dobrze rośnie w cieniu. Poza tym
nie wymaga częstego koszenia. Efektownie dywanowa. Wada: droga.

7. Data: 2018-04-27 00:28:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek <t...@a...ma.kota.pl> wrote:

> Może trawę?

Trawę się sieje.

--
XL

8. Data: 2018-04-27 00:36:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
okryła
> Miejsce nasłonecznione tylko wczesnie rano, później do wieczora w cieniu domu

http://blogwogrodzie.pl/2014/04/rosliny-okrywowe-do-
cienia/

Osobiście - polecam różaneczniki. Sama mam kilka - radość dla oczu.
Zimozielone liście, pokładające się dolne gałęzie, wiosną i do pocz.
czerwca piękne kwiaty. Tyle, że lubią kwaśną ziemię, miękką wodę i dostatek
wigoci.

Na 6 m2 zmieszcza się najwyzej dwa, to i tak docelowo bedzie tłok. Polecam
odmianę Katawbijski - bardziej odporna na mroźne zimy i gorsze warunki w
ogóle.
Jeżeli zdecydujesz się na różaneczniki, służę pomocą merytoryczną przed i
po posadzeniu.

--
XL

9. Data: 2018-05-16 19:12:19

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Przyszła mi też na myśl funkia. Że też wcześniej o niej nie pomyślałam. Występuje w
mnóstwie odmian (liście różnych wielkości i kształtów), kwitnie (kwiaty cudnie
pachną), jest wręcz dedykowana do warunków, które opisujesz.
Rozrasta się silnie, nie jest wymagająca. Na te kilka m2 kup jakieś 6-8 sztuk, posadź
1-2 szt na 1 m2., najwyzsze odmiany bliżej sciany domu.

10. Data: 2018-05-18 15:49:22

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 16 maja 2018 19:12:20 UTC+2 użytkownik i...@g...pl napisał:
> [...]
> Rozrasta się silnie, nie jest wymagająca. Na te kilka m2 kup jakieś 6-8 sztuk,
posadź 1-2 szt na 1 m2., najwyzsze odmiany bliżej sciany domu.

Dzięki przekonałaś mnie
W ogródku zagości funkia

powroty
Co pod żywopłot?