Jaka temperatura w mieszkaniu spoldzielczym?

1. Data: 2002-11-12 09:21:29

Temat: Jaka temperatura w mieszkaniu spoldzielczym?
Od: "Grzes" <d...@N...host.sk> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Prosze o podpowiedz - jaka powinna byc temperatura pokojowa w mieszkaniu
spoldzielczym? W tej chwili mamy 18stopni, ale jest, qrna, zimno. Mieszkamy
na "szczycie", wiec mamy dodatkowe chlodzenie z sufitu.
Jednak dodatkowo - grzejniki sa, hm, cieple, daleko im do bycia goracymi.
Czy mozemy domagac sie od spoldzielni czegos? No wlasnie - czego?
Zwiekszenia temperatury wody w obiegu grzewczym?

Przesiedzenie w naszym mieskzaniu wieczorka wiaze sie z grubym swetrem i
wiadrem goracej herbaty zeby nie zmarznac. A do zmarzliwych oboje z zona nie
nalezymy :((

Grzenijki byly odpowietrzone, a mimo to grzeja kiepsko.

Bede wdzieczny za porady, pozdrawiam wszystkich
:)

Grepe

1. Data: 2002-11-12 10:19:17

Temat: Re: Jaka temperatura w mieszkaniu spoldzielczym?
Od: Rav_V3k <u...@k...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Był 12-11-2002 10:21 z sekundami, gdy "Grzes" napisał(a) tak:
> [...]
> domagac sie od spoldzielni czegos? No wlasnie - czego?
> Zwiekszenia temperatury wody w obiegu grzewczym?

Ja doradzam upierdliwość. Do skutku.
Za co płacisz czynsz? Spółdzielnia musi wywiązywać się ze swoich
obowiązków. Niech przyjdzie fachowiec i naprawi. Łaski nie robi.
--

::: Rafał :::

1. Data: 2002-11-12 13:46:38

Od: "Marek" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jeżeli masz powyżej 16st. C., to nic nie wskórasz.
Marek

1. Data: 2002-11-12 14:18:43

Od: "Grzes" <d...@N...host.sk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Jeżeli masz powyżej 16st. C., to nic nie wskórasz.
> Marek

I qrde mam :((, bo 18 to powyzej 16...

Chyba ze mozna to obejsc ??
:))))))))

A powaznie to jutro dzwonimy do spoldzielni, dodatkowo odpowietrzymy jeszcze
raz i zobaczymy.
Dzieki za posty.

Pozdrawiam
Grepe

1. Data: 2002-11-12 14:38:12

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Grzes <d...@n...host.sk> wrote:
> Prosze o podpowiedz - jaka powinna byc temperatura pokojowa w mieszkaniu
> spoldzielczym? W tej chwili mamy 18stopni, ale jest, qrna, zimno.

Mialem kiedys taki przypadek i po telefonie do administracji
dowiedzialem sie ze musza dokonac oficjalnego pomiaru temperatury.
Przyszla komisja, temperature zmierzyla i jako ze temeratura miescila
sie w przedziale ponizej normatywnej ale powyzej "cholernie zimno"
(bodajze 16 stopni), to zdaje sie jedyne co wskoralem to zmniejszenie
czynszu o koszt ogrzewania za 1 dzien.

Oczywiscie dalem sobie spokoj z dalszym dreczeniem spoldzielni
(tym bardziej ze mieszkanie bylo wynajmowane), bo ten pomiar byl
piekielnie uciazliwy - w szczegolnosci sporo przed mierzeniem
musialem pogasic grzejniki elektryczne.

W praktyce jest chyba tylko jedno wyjscie: dac w lape za mozliwosc
powiekszenia grzejnikow.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2002-11-12 15:15:31

Od: "Grzes" <d...@N...host.sk> szukaj wiadomości tego autora

<ciah.>

> [...]
> musialem pogasic grzejniki elektryczne.
>

> W praktyce jest chyba tylko jedno wyjscie: dac w lape za mozliwosc

A mozesz powiedziec, na czym polega "zalatwienie powiekszenia grzejnikow"?
Tzn. co jest efektem tego zalatwienia - modyfikacja ogrzewania w mieszkaniu
na inne grzejniki?

Smutne to, cholera....

Pozdrawiam
Grepe

1. Data: 2002-11-12 16:13:11

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Grzes <d...@n...host.sk> wrote:
> A mozesz powiedziec, na czym polega "zalatwienie powiekszenia grzejnikow"?

Przy grzejnikach zeliwnych to po prostu wieksza liczba zeberek.
Ich liczba wynika z jakis tam tabelek, ale niektore czynniki sa
uznaniowe - moga byc uwzglednione pod warunkiem dobrej woli
liczacego.

Widzialem jak to dziala kiedys dawno u rodzicow - jakis znajomy w
spoldzieli i w lazience wstawili taaaki kaloryfer. W czasach gdy
pokretel regulacyjnych lepiej bylo nie dotykac byla to taka sobie
przysluga, ale to juz inna historia.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2002-11-12 18:28:44

Od: "Piotreczek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzes" napisał w wiadomości > Witam.

> [...]
> Czy mozemy domagac sie od spoldzielni czegos? No wlasnie - czego?
> Zwiekszenia temperatury wody w obiegu grzewczym?

Teraz chyba nie ma takich norm. W mieszkaniu powinno być tak, żebyś Ty czuł
się komfortowo. Przecież płacisz za zużyte ciepło! Jak dla mnie 18 stopni to
masakra, przy 22 już narzekam. Popytaj sąsiadów, jak im też chłodno to
znaczy, że jest źle ustawiona automatyka pogodowa w węźle cieplnym. Zróbcie
zmasowany atak telefoniczny na dział techniczny spółdzielni i powinni
przeregulować. U nas pomogło (właśnie dziś grzejniki zrobiły się wyraźnie
gorące).
Ewentualnie w dzień wolny od pracy zadzwoń do pogotowia SPEC, oni przyjadą,
zrobią i rachunek wystawią spółdzielni.
Drugie wyjście, to (jak już ktoś radził) powiększ sobie grzejniki.

Powodzenia, trzymaj się ciepło,

Piotr.

--
Bezplatny dostep 0 20 9 4 3 4 ISDN/V90/V110 (Warszawa)

1. Data: 2002-11-13 08:32:20

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzes"
> [...]
Mieszkamy
> na "szczycie", wiec mamy dodatkowe chlodzenie z sufitu.

Wg Polskiej Normy (czytałem parę dni temu) temperatura w pomieszczeniach
(blablabla) mieszkalnych powinna wynosić 20^C, mierzone 0,5m nad podłogą
pośrodku pomieszczenia lub (blablabla) w przypadku pomieszczeń DUŻYCH.
Owe blablabla to szczegóły, których nie pamiętam, a normy nie mam przy
sobie. Jeśli interesują Cię szczegóły, daj znać - przepiszę.

Wojtek ---> http://esensja.pl/ <---
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2002-11-13 09:32:18

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

czesc,
mam pytanie czy w innych mieszkaniach tego budynku tez jest zimno? jezeli tak
to faktycznie zmasowany atak na spółdzielnie powinien cos dac.
Jezeli tylko u Ciebie jest zimno to:
a) instalacja CO jest wadliwa - woda na "wejściu" ma zbyt niską temperaturę -
kaloryfery tylko ciepłe (piony mogą byc nie zaizolowane (woda sobie stygnie
płynąc do Twojego mieszkania; albo ciepłowania nawala),
b) bardzo słaba izolacja dachu (macie strych?, domyslam się, że to stare
budownictwo?) i ścian,
c) ewentulanie mieszanka a i b.

Jezeli jest to sytuacja a) - a na to mi wyglada to nawet jak dasz 2m grzejniki
to Ci to nic nie da. Powierzchnia grzejna będzie wieksza ale jezeli woda bedzie
mieć okolo 40stopni to nie nagrzejesz mieszkania.

Wal do społdzielnik i męcz ich

Magik
PS. w tym tygodniu ma byc w miare ciepło :)

Meble ze sztucznej skóry - lakierowany nubuk (dlugie)
Lodówka Gorejne HZS 1851-Sprzedam
Jaką farbę
usunięcie starych uszczelek
[spam] Prezent dla całej rodziny - rehabilitacja, odnowa biologiczna, uroda!!!