Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

121. Data: 2011-01-28 19:31:44

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
news:faa8e39f-da14-4098-b484-

> Bo ja nie po to kupilem reku zeby mi sie zwracal :) A czy sie zwraca..
> Mi w tym momencie prawdopodobnie zwraca sie momentalnie, bo ogrzewam
> glownie pradem w G11 po 0,47 pln / kWh ;) KWh na sezon poszlo mi
> dokladnie tyle ile obliczyl OZC. Traktuje wiec jego wyliczenia jako
> bardzo dokladne. Z wentylacja grawitacyjna zuzycie mialo byc wyzsze o
> ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
> sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)

No niezle. Gdybys nie ocieplil domu, albo grzal pradem z agregatu
benzynowego to zwrocilby sie jeszcze szybciej. :-))

Pozdro.. TK

122. Data: 2011-01-28 19:34:38

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
> sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)

Kurde blaszka, ja za caly sezon pewnie zamkne sie taka kwota majac
wentylacje grawitacyjna.

Pozdro.. TK

123. Data: 2011-01-28 19:37:28

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sty, 20:31, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> No niezle. Gdybys nie ocieplil domu, albo grzal pradem z agregatu
> benzynowego to zwrocilby sie jeszcze szybciej. :-))

No. Ale co z tego ? Myslisz, ze specjalnie grzeje G11 zeby mi sie
rekuperator zwrocil? Nie :)
pozdr.

--
Adam Sz.

124. Data: 2011-01-28 19:39:59

Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sty, 20:34, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> Kurde blaszka, ja za caly sezon pewnie zamkne sie taka kwota majac
> wentylacje grawitacyjna.

No spoko, od przyszlego sezonu mam zamiar zjechac do max 1,5k pln za
ogrzewanie PC. Mozliwe ze bede sobie popalal jeszcze drewnem bo mam do
wziecia uwaga... 60m3 drewna za jakies 20 pln / m3 co mogloby
wystarczyc na jakies 4-5 sezonow grzania, tylko kurde problem w tym ze
trzeba go samemu zaladowac / przywiezc i rozladowac z jakichs ~5km :)
Wiec mogloby wyjsc jeszcze taniej :D
pozdr.

--
Adam

125. Data: 2011-01-28 19:43:34

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

d.googlegroups.com...
On 28 Sty, 12:52, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

>Ale moj przyklad jest prawdziwy, realny. Masz fakty - zuzycie, koszt
>pradu, koszt instalacji. Zwraca sie szybko? Zwraca. I to nie jest
>temat do dyskusji, bo to FAKTY poparte rachunkami z zeszlego sezonu.

Znaczy co? Grzales mniej kominkiem, czy byly wieksze mrozy?
Moze nie dzialal Ci rekuperator a to by znaczylo, ze wentylacji nie miales w
ogole i ze smrodu nie zgniles. W tym roku masz wiecej wymian powietrza i
spadly Ci rachunki? Jakos nie wiele zrozumialem z tego poparcia rachunkami w
zeszlym roku.

Pozdro.. TK

126. Data: 2011-01-28 19:46:50

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...

>Wtedy (pompa w przyszlym sezonie) sie nie zwroci pewnie nigdy ale
>wtedy juz bedzie zwrocona :D :D

Widze, ze sporo rzeczy Ci sie musi zwrocic. Poczynajac od grubego
ocieplenia, okien trzyszybowych, przez kominek i rekuperator dochodzimy do
juz zwroconej pompy ciepla. I to wszystko juz sie zwrocilo?

Pozdro.. TK

127. Data: 2011-01-28 19:59:02

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...

> 5k pln, nie 10k pln. Nie budowalem kominow, nie mam nawiewnikow w
> zadnym z okien etc. Juz to liczylem ;>
> Faktycznie moze wyjsc nieco mniej - do tej pory wydalem 6,5k pln na
> reku + ok 2k pln na rury, anemostaty i czerpnie/wyrzutnie. Dodajmy
> jeszcze 500 pln na "pierdoly" w stylu tu pianka, tam troche welny i
> mamy 9k pln. Wiec faktycznie blizej mi w koszcie tej instalacji do 4k
> pln niz 5k pln ;-)

Ale dodales zuzucie energii przez ciagle pracujaca pompe GWC i wentylatory?
Bo glupio jakos tak porownywac magiczne obliczeniowe nie chcace wyjsc gdzie
indziej 5tys kWh strat grawitacji? A dla czego nie chcace wyjsc gdzie
indziej? Bo 5000 kWh to w moim przypadku gaz za ok. 1000zl. Mieszczac sie w
sezonie w kwocie dwa tys. z kawalkiem nie sposob nie zauwazyc, ze to wynik z
ksiezyca. Innymi slowy gdybym zainstalowal reku to wg. prezentowanego toku
myslenia zaplacilbym blisko polowe tego co dzis. Niestety obliczajac same
tylko przegrody bez uwzglednienia wentylacji wychodzi, ze zaplace wiecej.
Mam czasem wrazenie, ze zupelnie nie zastanawiacie sie nad tym co
przeklepujecie z jakichs tam dziwnych obliczen i to tym gorzej, bo macie
wiedze o skladowych.

Pozdro.. TK

128. Data: 2011-01-28 20:03:01

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-01-2011 o 00:00:26 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

>Dlaczego? ja mam trzy duże okna w wykuszu to są włąśnie fiksy,
>znacznie lepiej wyglądają od zywykłych bo rama cienka a z zewn
>je bez trudu umyję. To po co miałem dopłacać do nich :)

Ale widzisz, caly paradoks sprowadza sie do tego, ze ja tez moge miec fixy
gdzies tam. Przeciez wietrzac dom nie otwieram wszystkich okien na raz. :-)

Pozdro.. TK

129. Data: 2011-01-28 20:09:51

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha... kominki wentylacyjne na dachu też wcale nie straszą swoim wyglądem.
>
> https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
j#5567115911768073298
> https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
j#5567115918853398466

O tym wlasnie pisalem. Wyglada super i jakie tam oszczednosci na kominach?
Nic poza to w domu nie potrzeba.

Pozdro.. TK

130. Data: 2011-01-28 20:17:40

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
l.googlegroups.com...

> No. Ale co z tego ? Myslisz, ze specjalnie grzeje G11 zeby mi sie
> rekuperator zwrocil? Nie :)

Ja w to wierze, tylko ze ten przyklad nie popiera zalety rekuperatora, przy
okazji jak dla mnie znacznie zawyzonych obliczen strat wentylacji. Dowodzi
raczej czegos zupelnie innego. Zwracam przy tym uwage, ze reszta swiata nie
jeden sezon za taka kwote ogrzeje.

Pozdro.. TK

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?