Jakie gatunki tuji???

1. Data: 2003-04-11 08:03:02

Temat: Jakie gatunki tuji???
Od: "Madziarka" <m...@U...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie.
Chcialabym przed dzialka posadzic kilka tuji aby zrobic zywoplot przy plocie
i nie wiem ktore gatunki sa odpowiednie do tego celu.
Jakie gatunki tuji polecacie???
W sklepach ogrodniczych nie zawsze mozna otrzymac konkretna odpowiedz tak
jak to bylo miedzy innymi z "bambusem":)

--
Pozdrawiam Magda GG 3115032
Moja nowa fotke znajdziecie ponizej.

2. Data: 2003-04-11 08:48:42

Temat: Re: Jakie gatunki tuji???
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie.
> Chcialabym przed dzialka posadzic kilka tuji aby zrobic zywoplot przy plocie
> i nie wiem ktore gatunki sa odpowiednie do tego celu.
> Jakie gatunki tuji polecacie???

Spojrz tutaj http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_14_09.asp
Ja zakupilem Aurescens bo podobno ma bardzo szybki przyrost.
Bede sadził co 90 cm. Na razie beda przerwy ale potem sie wszystko ma polaczyc
w pelny zywoplot.
hej
Norek

3. Data: 2003-04-11 10:43:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madziarka" <m...@U...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
> W sklepach ogrodniczych nie zawsze mozna otrzymac konkretna odpowiedz tak
> jak to bylo miedzy innymi z "bambusem":)

Nie korzystaj z "usług" sklepów ogrodniczych, tylko pojedź do porządnej
szkółki. Będzie trochę taniej. Czy to muszą być tuje? Oczywiście można,
szybko rosną, ale muszą mieć dość dobre warunki. Odmiany m.in. 'Smaragd',
'Brabant', 'Aurescens' mam u siebie i przycinam, też ładnie się zagęszcza.
Ale może jednak wybierzesz inne iglaste?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-04-11 11:13:17

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7669b$lid$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

> 'Aurescens' mam u siebie i przycinam, też ładnie się zagęszcza.

Hejka. Czy dla Aurescens rozstawa w rzędzie co 90 cm nie jest za mała?
Moja rośnie intensywnie i wygląda na to, że będzie b. duża.
Pozdrawiam podeszczowo Ja...cki

5. Data: 2003-04-11 11:23:19

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. Czy dla Aurescens rozstawa w rzędzie co 90 cm nie jest za mała?
> Moja rośnie intensywnie i wygląda na to, że będzie b. duża.
>                    Pozdrawiam podeszczowo Ja...cki

Fakt! W szkolce Mila Pani powiedziala ze 90 cm to jest super minimalny rozstaw.
Ale chcialbym zeby zlaczenie sie poszczegolnych osobnikow nastapilo dosyc
wczesnie i chcialbym zeby zywoplot byl wysoki (dobrze ponad 2 metry).
A przy okazji zapytuje - jakie stare masz osobniki, jaka odleglosc dales miedzy
kolumnami i jaka jest teraz przerwa miedzy nimi ?

pa pa
Norek

6. Data: 2003-04-11 11:48:39

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:7b02.000010fa.3e96a5a7@newsgate.onet.pl
Użytkownik<b...@p...onet.pl> napisał(a):

> A przy okazji zapytuje - jakie stare masz osobniki, jaka odleglosc
> dales miedzy kolumnami i jaka jest teraz przerwa miedzy nimi ?

Hejka. Chyba niezbyt dokładnie przeczytałeś moją wiadomość. Mam tylko
jedną. Roczne przyrosty ma większe, niż podają w literaturze. Ponieważ
Aurescens przybiera z wiekiem kształt stożkowy, to rozstawa 90 cm. jest
niewystarczająca.
Pozdrawiam poszukiwawczo Ja...cki

PS. Zajrzyj do googli wpisując Thuja Aurescens. Sporo się można dowiedzieć,
np: http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_14_10.asp

7. Data: 2003-04-11 12:21:01

Temat: odp: Jakie gatunki tuji???
Od: "Madziarka" <m...@U...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 'Brabant', 'Aurescens' mam u siebie i przycinam, też ładnie się zagęszcza.
> Ale może jednak wybierzesz inne iglaste?

Tuje bardzo mi sie podobaja zwlaszcza jak kilka gatunkow jest zestawionych w
piekne kompozycje:]
Pozatym wiem ze mozna je formowac w dowolny sposob.
Nie wiem czy inne gatunki iglakow tez mozna.
Mam dzieci wiec spadajace igly na jesien czy zime nie bardzo mi
odpowiadaja:(

8. Data: 2003-04-11 18:16:41

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Madziarka <m...@U...poczta.fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b76bvj$ilc$...@t...icpnet.pl...
> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> >
> Mam dzieci wiec spadajace igly na jesien czy zime nie bardzo mi
> odpowiadaja:(

A w czym igły przeszkadzają dzieciom?
--
Pozdrawiam, Kaśka

9. Data: 2003-04-11 19:09:57

Od: "AO" <andrzejopejda(at)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jedną. Roczne przyrosty ma większe, niż podają w literaturze. Ponieważ
> Aurescens przybiera z wiekiem kształt stożkowy, to rozstawa 90 cm. jest

Zastanawiam sie czy aby na pewno jest to Aurescens. Moja kilkunastoletnia ma
ok 1 m srednicy przy 4 m wysokosci, posadzone nowe w zywoplocie wileokrotnie
przesadzane i dosc krepe maja ok. 60 cm szerokosci. Mam podejrzenie, ze moze
chodzic o Aureospicata, skoro jeszcze piszesz o szybszym wzroscie.

Jesli chodzi o sadzenie tui w zywoplotach to wg mnie dla odmian
waskostozkowatych rozstawa nie powinna przekraczac 80 cm jesli zalezy na
zwartym zywoplocie.

Pozdrawiam

Andrzej Opejda
http://www.sieciogrod.pl