Jakie jabłka to racuchów

1. Data: 2014-10-30 11:13:46

Temat: Jakie jabłka to racuchów
Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakie gatunki jabłek nadają się do racuchów? Oprócz antonówki i renety. Przypuszczam,
że powinne być kwaskowate i szybko "rozsmażające " się.

2. Data: 2014-10-30 12:31:19

Temat: Re: Jakie jabłka to racuchów
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.10.2014 o 11:13, Niktnaprawde Nobodyreally pisze:
> Jakie gatunki jabłek nadają się do racuchów? Oprócz antonówki i renety.
Przypuszczam, że powinne być kwaskowate i szybko "rozsmażające " się.

Do racuchów nie daje się jabłek.
Może chodzi Ci o jabłka w cieście lub placki z jabłkiem?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

3. Data: 2014-10-30 12:48:21

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 30 października 2014 11:13:47 UTC+1 użytkownik Niktnaprawde
Nobodyreally napisał:
> Jakie gatunki jabłek nadają się do racuchów? Oprócz antonówki i renety.
Przypuszczam, że powinne być kwaskowate i szybko "rozsmażające " się.

Ja, nie przypuszczam tylko jestem pewny, że muszą być takie jakie smakują
stołownikom. Osobiście innych nie używam.

--
ZZ@private

4. Data: 2014-10-30 13:06:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Oct 2014 03:13:46 -0700 (PDT), Niktnaprawde Nobodyreally
napisał(a):

> Jakie gatunki jabłek nadają się do racuchów? Oprócz antonówki i renety.
Przypuszczam, że powinne być kwaskowate i szybko "rozsmażające " się.

Landsberska, Kronselska (tej już nie kupisz, bo za późno). I każde winne,
mączyste jabłka.

5. Data: 2014-10-30 13:30:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Oct 2014 13:06:00 +0100, XL napisał(a):

> Landsberska, Kronselska (tej już nie kupisz, bo za późno). I każde winne,
> mączyste jabłka.

Koksa.

6. Data: 2014-10-30 15:37:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Oct 2014 12:31:19 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> Do racuchów nie daje się jabłek.

Do racuchów z jabłkami daje się :-)
Ja smażę placki z jabłkami :-)))

7. Data: 2014-10-30 16:28:20

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.10.2014 o 15:37, XL pisze:

> Do racuchów z jabłkami daje się :-)
> Ja smażę placki z jabłkami :-)))

Ja też smażę placki z jabłkami :)

Ale przejrzałem przepisy na racuchy i faktycznie ludzie robią je ze
wszystkim chyba?
Dla mnie to niczego nie zmienia, chyba jestem zbyt ortodoksyjnie
nastawiony i uważam na ten przykład, że racuchy z bananem nie są typowo
polskim, tradycyjnym daniem :)

Inna rzecz, że racuchami nazywają placki ze zsiadłego mleka, a przecież
to nie są racuchy!
Przynajmniej w mojej rodzinie racuchy to placki z ciasta drożdżowego,
które musiało wyrosnąć i jako takie dopiero były smażone.
Nazwanie placków ze zsiadłego mleka, kartoflanych, placków z jabłkami,
naleśników i innych racuchami jest nieporozumieniem. :)

8. Data: 2014-10-30 16:51:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Oct 2014 16:28:20 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
> Nazwanie placków ze zsiadłego mleka, kartoflanych, placków z jabłkami,
> naleśników i innych racuchami jest nieporozumieniem. :)

Podpisuję się!
:-)

9. Data: 2014-10-30 16:53:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Dla mnie to niczego nie zmienia, chyba jestem zbyt ortodoksyjnie
> nastawiony i uważam na ten przykład, że racuchy z bananem nie są typowo

Jakimś tam daniem są, ale na pewno nie polskim. Dla mnie banan to
generalnie podły dodatek do ciasta i w ogóle na ciepło, jego smak i aromat
"na ciepło" mnie odpycha.

10. Data: 2014-10-30 17:27:54

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.10.2014 o 16:53, XL pisze:

> Jakimś tam daniem są, ale na pewno nie polskim. Dla mnie banan to
> generalnie podły dodatek do ciasta i w ogóle na ciepło, jego smak i aromat
> "na ciepło" mnie odpycha.

No to tu się nie zgodzę:)
Banan (ale też ananas) w cieście jest bardzo smacznym deserem. Zrobiony
podobnie jak jabłko w cieście, posypany cukrem pudrem... sama słodycz :)
Ponadto jestem amatorem banana z grilla. Co prawda podczas grillowania
szybko traci ładny, żółty kolor i zmienia się w czarne takie coś, ale
potem rozcięty i wyjadany łyżeczką jest przysmakiem:)
No, ale ja w Afryce chowany

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Fenkuł
Kaczka pieczona rozpływająca się w ustach - po ikselsku :-)
Puree grochu i jabłek - do golonki (przypomnienie).
Sola pod beszamelem.
kiszenie korzenia selera