Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??

1. Data: 2009-04-04 13:44:14

Temat: Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam ze to bedzie w bloku wiec pod 220V
w domu na razie mam 3 bezpieczniki 10-16 A a w piwnicy glowny 25 A

wypadaloby aby w takim przypadku pod indukcje dac mniejszy niz w piwnicy
czyli 20 A

Czy to sie sprawdzi? Jakie kable?

dzieki

2. Data: 2009-04-04 19:41:52

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dodam ze to bedzie w bloku wiec pod 220V
> w domu na razie mam 3 bezpieczniki 10-16 A a w piwnicy glowny 25 A
>
> wypadaloby aby w takim przypadku pod indukcje dac mniejszy niz w piwnicy
> czyli 20 A

Masz 1 fazę?

Musisz stopniować zabezpieczenia. Zatem 20A będzie ok. Ale na jednej fazie i
tak nie wykorzystasz całej mocy kuchni 4 palnikowej. Może dlatego oszczędź
kasę i miejsce i tak jak ja kup dwupalnikową? :-)

Kabel daj 3x4 mm. U siebie daję przyszłościowo kabel 5x4, ale zabezpieczenie
na razie 3x16A.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2009-04-04 21:25:49

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:
> Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Masz 1 fazę?
>
> Musisz stopniować zabezpieczenia. Zatem 20A będzie ok.
khm...

a wiesz że takie stopniowanie jest psu na budę :)

bo jak poleci 20 to i 25 poleci.

4. Data: 2009-04-04 22:53:41

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> khm...
>
> a wiesz że takie stopniowanie jest psu na budę :)
>
> bo jak poleci 20 to i 25 poleci.

Ale jest zgodne z zasadami. A dla laika warto tych zasad przestrzegać, nawet
jak się ich nie rozumie. :-)

5. Data: 2009-04-05 05:48:56

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:

> Ale jest zgodne z zasadami. A dla laika warto tych zasad
> przestrzegać, nawet jak się ich nie rozumie. :-)

sprawdź jakie muszą być róznice miedzy zabezpeiczeniami aby mieć realne
stopniowanie.

chyba że ten w piwnicy to albo topik (zwłoczny) albo specjalny automat o
dużej zwłoce.

6. Data: 2009-04-05 06:04:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sprawdź jakie muszą być róznice miedzy zabezpeiczeniami aby mieć realne
> stopniowanie.
>
> chyba że ten w piwnicy to albo topik (zwłoczny) albo specjalny automat o
> dużej zwłoce.

Ja mam 25 na tablicy i 63 na pionie. Wkładki zwykłe lub zwłoczne - jak
popadło. Przewody fi = 5mm - spokojnie miesciły się w liczniku. Jadę na
trzech fazach w domu oraz garażu - a tam i spawarka trójfazowa tyrystorowa o
dużej mocy...

7. Data: 2009-04-05 07:45:40

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
> popadło. Przewody fi = 5mm - spokojnie miesciły się w liczniku. Jadę
> na trzech fazach w domu oraz garażu - a tam i spawarka trójfazowa

dobrze... spokojnie... a teraz co ma piernik do wiatraka?

8. Data: 2009-04-05 08:37:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dobrze... spokojnie... a teraz co ma piernik do wiatraka?

`Jest to jakieś rozwiązanie, obwody w domu rozdzielone - skrzynka z
szyną DIN, natynkowa, zabezpieczenia automatyczne 10 i 16 A - stosownie do
wielkości obciążenia.
Przez parę lat wymieniłem tylko jeden bezpiecznik, a topikowych zdarzyło się
parę razy przy wyładowaniach (linie napowietrzne) oraz gdy samochód meblowy
(wysoki) zerwał mi kabel do garażu. A co ma do tematu? Ano to, że musi
wystąpić suma prądów większa od nominalnego prądu bezpiecznika, aby
zadziałał.

9. Data: 2009-04-05 16:46:32

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> [...]
> gdy samochód meblowy (wysoki) zerwał mi kabel do garażu. A co ma do
> tematu? Ano to, że musi wystąpić suma prądów większa od nominalnego

popatrz sobie na charakterystyki.

jeśloi będziesz miał ordynarne zwarcie to popłynie prad sporo większy od
głównego zabezpieczenia i prawdopodobnie polecą obydwa bezpieczniki chyba że
ten więszy bedzie miał spora zwłokę i niższy zdąży wyłaczyć.

10. Data: 2009-04-05 17:06:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
że
> ten więszy bedzie miał spora zwłokę i niższy zdąży wyłaczyć.

Obaj wiemy to samo, po co więc rzeźbić w GWnie?

Zakamieniona rura n ciepłą wodę ( ? )
Jaka kupic pralke
remont - piec, instalacja?
świerszcze w domu - problem