Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?

1. Data: 2009-04-04 20:51:52

Temat: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Split, pomieszczenie 30m2. Więcej czasu grzanie, niż chłodzenie.
Wydajność przewidywana chłodzenia 3-3,5 kW.

Która z powyższych marek będzie lepsza?
Warto dopłacić za inwerter? To prawda, że do grzania inwerterowe mają
znaczną przewagę?
LG ma inwerterowe dopiero od 7kW, a Fujitsu od 2,5.
Do jakiej minimalnej temperatury zewnętrznej działa grzanie z rozsądną
wydajnością?
Wystarczy współczynnik COP 4, czy szukać czegoś lepszego?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2009-04-04 21:04:00

Temat: Re: Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:
> [...]
> rozsądną
> wydajnością?
> Wystarczy współczynnik COP 4, czy szukać czegoś lepszego?

wybierz inverter - zobacz przy jakiej temp minimalnej mogą jeszcze
grzać
LG nie znam, ale Fujitsu montowałem - pracują latami i jest gwarancja
5 lat (prawdziwa)

jeffrey

3. Data: 2009-04-04 21:17:17

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:
> [...]
>
> Która z powyższych marek będzie lepsza?
> Warto dopłacić za inwerter? To prawda, że do grzania inwerterowe mają

generalnie inwertery są oszczędniejsze bo dopasowują wydajność agregatu do
zapotrzebowania na "chłód"

4. Data: 2009-04-05 10:02:13

Od: "Fox" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

LG inwertery są od 2,6/3,6 kW w cenie ok 3000 za komplet z filtrem
neoplazma. Montujemy to wiemy. Wydajność pobor mocy 870 W/ wydajnosc
grzewcza 3600W. Jak masz ochote to pisz na priv.

5. Data: 2009-04-05 11:19:03

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gr8hcq$9k0$2@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
> wydajnością?
> Wystarczy współczynnik COP 4, czy szukać czegoś lepszego?

I jeszcze Mitsubishi, są bardzo ciche.

6. Data: 2009-04-05 16:11:01

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> LG inwertery są od 2,6/3,6 kW w cenie ok 3000 za komplet z filtrem
> neoplazma. Montujemy to wiemy. Wydajność pobor mocy 870 W/ wydajnosc
> grzewcza 3600W. Jak masz ochote to pisz na priv.

Pokaż link. Sprawdzałem na polskiej stronie LG i nie znalazłem.

7. Data: 2009-04-05 18:04:16

Od: "Fox" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na stronie nie ma, mam w cenniku - model S09AW. Wejdz na www.klimabytom.pl ,
dzwon, pytaj o Piotra.

8. Data: 2009-04-05 18:36:34

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam od roku Fujitsu ASY07LC i ASY09LC.
Do grzania używam okazjonalnie np. rano aby zagrzać na 20 minut w kuchni
przed śniadaniem. Najniższa temperatura zewnętrzna, przy jakiej próbowałem
grzać, to jakieś minus 13-14 stopni. Grzało, ale wyraźnie słabiej, niż, gdy
jest na dworze cieplej. Podobno minimalna temperatura, przy jakiej możliwe
jest grzanie to minus 17 (w instrukcji nie wyczytałem).
Widziałem identyczne klimy z napisem General zamiast Fujitsu, ale nie wiem,
czy to tylko identyczna obudowa, czy może też wnętrze.
Jak dla mnie fajna klimatyzacja, tyle, że jednostki wewnętrzne niezbyt ładne
i dość duże (wypukłe).
U mnie głównym powodem wyboru Fujitsu była cicha praca jednostek
zewnętrznych, bo wiszą na ścianie sąsiada.
Jacek

9. Data: 2009-04-06 12:47:58

Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński pisze:

> Split, pomieszczenie 30m2. Więcej czasu grzanie, niż chłodzenie.
> Wydajność przewidywana chłodzenia 3-3,5 kW.

Inwerter raczej odpada, bo jego "dół" zaczyna się w pobliżu tej mocy.
No, chyba że założysz sobie multisplita na dwa pomieszczenia.

> Która z powyższych marek będzie lepsza?

W Twoim wypadku godny polecenia byłby LG S12AHP.

> Warto dopłacić za inwerter? To prawda, że do grzania inwerterowe mają
> znaczną przewagę?

Inwerterowe mają zawsze przewagę, nie ważne czy do grzania czy do
chłodzenia. Po pierwsze zmienna wydajność wpływa na większy komfort w
tak małym pomieszczeniu, po drugie przy mniejszej wydajności mniejsze są
też opory hydrauliczne przepływu czynnika, co pozytywnie przekłada się
na oszczędności w prądzie.

> Do jakiej minimalnej temperatury zewnętrznej działa grzanie z rozsądną
> wydajnością?

Bezpiecznie licząc średnio około zera stopni, ale to się waha w
zależności od modelu i posiadanej taryfy w prądzie. Musisz sam ocenić na
podstawie parametrów - nie powinno być problemem zdobycie odpowiednich
tabel.

> Wystarczy współczynnik COP 4, czy szukać czegoś lepszego?

COP określa się indywidualnie dla każdej pary temperatur zewn./wewn.
Dlatego nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie :) Poza tym może się okazać
lepszym zakup tańszego urządzenia o nieco gorszych parametrach, bo
różnica w cenie zakupu może się nie zwrócić w eksploatacji.

Sebcio

10. Data: 2009-04-06 16:28:38

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
> Inwerter raczej odpada, bo jego "dół" zaczyna się w pobliżu tej mocy. No,
> chyba że założysz sobie multisplita na dwa pomieszczenia.

Na pewno?

> Inwerterowe mają zawsze przewagę, nie ważne czy do grzania czy do
> chłodzenia. Po pierwsze zmienna wydajność wpływa na większy komfort w

To mają przewagę, czy nie?

> [...]
> lepszym zakup tańszego urządzenia o nieco gorszych parametrach, bo różnica
> w cenie zakupu może się nie zwrócić w eksploatacji.

Powiedzmy, że spadek do 2-2,4 uważam ża koniec opłacalności. Wtedy
przechodzę na grzanie prądem w 2 taryfie.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??
Zakamieniona rura n ciepłą wodę ( ? )
Jaka kupic pralke
remont - piec, instalacja?
świerszcze w domu - problem